TODELLA HUOLESTUNUT NUORI
Oon 14,9vuotias poika ja minua huolestuttaa se, että Olen näin lyhyt . Olen vain 152cm pitkä ja painan 40kg. Viime elokuussa oli kasiluokan terveyden tarkastus ja sielä lääkäri sanoi että murrosikä on alkanut ja karvoitusta on tullut Jo vähän. Muuta merkkejä ei ole tullut paitsi ääni vähän madaltunut pikkupoika äänestä ja hartiat leveytyneet. Isäni oli kanssa lyhyt ja hidaskasvuinen. Koululääkäri sanoi että murrosikä on alkanut ja kohta pitäisi tulla kasvupyrähdys ja terveydenhoitaja katsoo keväällä vielä että kasvu on käynistynyt. NYT minua huolettaa kun Olen kasvanut vain viim elokuusta 2cm (kotona mitattiin). Pelkään että kasvu ei ole kevään tarkastuksessa ole käynistynyt ja joudun johonkin tutkimuksiin ja pelkään minulla todetaan jokin vakava sairaus syöpä tms. Mitä luulette joudunkohan keväälla johonkin lisätutkimuksiin. Ja karvoitusta oli viime elokuussa vain vähän ja se oli ihan vaalea, mutta NYT se on muuttunut Jo mustaksi ja sitä on ehkä vähän tullut lisää. En kestä tätä epätietoisuutta.