Hei, te lestadiolaiset!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no ei sillä kyllä pelastu että kuuluu johonkin tiettyyn seurakuntaan... vaikka et kuulu mihinkään mutta Jeesus on elämässäsi riittää siihen että menet taivaaseen-mitä virkaa olisi armolla jos pitäisi ihmisen teoilla kuulua johonkin seurakuntaan ja luulla sitä kautta pelastuvansa.entä ryöväri ristillä? hän uskoi Jeesukseen ja Jeesuksen sanojen mukaan on nyt paratiisissa ,eikä hän kuulunut mihinkään seurakuntaan.HENKILÖKOHTAINEN SUHDE JEESUKSEEN RIITTÄÄ.

no ei sillä kyllä pelastu että kuuluu johonkin tiettyyn seurakuntaan... vaikka et kuulu mihinkään mutta Jeesus on elämässäsi riittää siihen että menet taivaaseen-mitä virkaa olisi armolla jos pitäisi ihmisen teoilla kuulua johonkin seurakuntaan ja luulla sitä kautta pelastuvansa.entä ryöväri ristillä? hän uskoi Jeesukseen ja Jeesuksen sanojen mukaan on nyt paratiisissa ,eikä hän kuulunut mihinkään seurakuntaan.HENKILÖKOHTAINEN SUHDE JEESUKSEEN RIITTÄÄ.

Aivan. Minusta on todella väärin, että uskon varjolla noissa lahkoissa rajoitetaan sananvapautta sekä elämistä, rikotaan ihmisoikeuksia ja käytetään henkistä väkivaltaa heikompia kohtaan. Raamatun lukeminen ja tutkiminenkin minulta kiellettiin sen varjolla, että ajattelen asioita liikaa.

Olen siis entinen lestadiolainen, päässyt pois ja ollut niistä kuvioista erossa jo viitisentoista vuotta.

Hakomaja

Tuolta voi lukea aiheesta, ilman lestadiolaisten aivopesua.

Tää menee täällä aina tällaseks toisten haukkumiseks vaan tää touhu..siis ihan täysin katos ajatus...vain muutama järkevä vastaus oli joukossa..kiitos teille, jotka vastasitte järkevästi. Ei ollut tarkoitukseni, että aletaan haukkua toisten uskoa, koska siitä ei ole mitään hyötyä. Jokainen uskoo, miten uskoo. Katkerille ex-lestoille on omat palstat. Halusin nimen omaan heiltä vastauksia, jotka ovat vielä mukana joukossa.

Kaikissa suunnissa on omat hyvät ja huonot puolet. Ja mitään ei ymmärrä, ellei ole sisällä näissä jutuissa. Ja monesti tiukat säännöt saavat aikaan salailua ja katkeruutta, mutta nämä ovat ikuisuuskysymyksiä, luulen näin.

[QUOTE="vieras";24827927]Aivan. Minusta on todella väärin, että uskon varjolla noissa lahkoissa rajoitetaan sananvapautta sekä elämistä, rikotaan ihmisoikeuksia ja käytetään henkistä väkivaltaa heikompia kohtaan. Raamatun lukeminen ja tutkiminenkin minulta kiellettiin sen varjolla, että ajattelen asioita liikaa.

Olen siis entinen lestadiolainen, päässyt pois ja ollut niistä kuvioista erossa jo viitisentoista vuotta.

Hakomaja

Tuolta voi lukea aiheesta, ilman lestadiolaisten aivopesua.[/QUOTE]

Olen kuullut tuosta, kun mun kaverikaan ei aikoinaan tienny mitään Raamatusta, kun käskin sen näyttää, et missä lukee niin ja niin..se vaan sano, ettei saa lukee, kun pitää vain kuunnella, kun ei tavallinen osaa tulkita Raamattua. Olen hellari, ja olin ihan järkyttynyt, kun olen aina itse lukenut sanaa ja nimen omaan painotetaan, et luetaan sanaa itse.

Mutta siis sulle, et oletko ihan täysin ulkona mistään uskoista ? etkö sitten alkanu tutkia Raamattua ja rukoilla. Vai onko se paine sitte niin suuri, ettei uskalla sitte tutkia. Nää säännöthän on ihmisten tekemiä, ei Jumala ole tarkoittanut, ettei Hänen sanaansa saa tutkia tai et vain pieni joukko tutkii. Ei Raamatussa niin sanota.

mä ihmettelen sitä miks ne lestatytöt on jo todella nuoresta asti pukeneet itsensä hyvin tiukkoihin ja paljastaviin asuihin.Miksi ne saa tehdä niin?Kuka siihen on antanut luvan jos kaikki muu kielletään?Miksi saavat ne hiuksensa laittaa ja tupeerata pöyhkeiksi.Huulissa on kiiltoa ja kasvoissa puuteria.Ihan vasta tapasin erään nuoren lestatytön joka oli todellakin vetävissä kutimissa.Ei oikein kulje käsi kädessä kaiken muun kanssa.

mä ihmettelen sitä miks ne lestatytöt on jo todella nuoresta asti pukeneet itsensä hyvin tiukkoihin ja paljastaviin asuihin.Miksi ne saa tehdä niin?Kuka siihen on antanut luvan jos kaikki muu kielletään?Miksi saavat ne hiuksensa laittaa ja tupeerata pöyhkeiksi.Huulissa on kiiltoa ja kasvoissa puuteria.Ihan vasta tapasin erään nuoren lestatytön joka oli todellakin vetävissä kutimissa.Ei oikein kulje käsi kädessä kaiken muun kanssa.

Tupakoivat vielä niin pirusti, että auschwitzin piiputkin jäisivät kakkoseksi.
Huutelevat raatoa ja ruttoa.

Jotenkin koomisen näköistä ja kuulosta. säälittää.

Menee ohi aloituksen kun ei viitsi vastata edes kysymykseen näiden katkerien haukkujien vuoksi. Se on ihan sama mitä niille sanoo, ne luulee tietävänsä paremmin. Sitä minä ihmettelen, jos joku minun entinen(vanha) tuttu on ennen ollut vl ja nykyään ei ole enää, niin on niin KATKERA ettei halua olla missään tekemisissä vaikka en ole ikinä mitään pahaa heille tehnyt. Ainakaan tietääkseni niin pahaa, ettei asia olisi selvitettävissä. Me kaikki ollaan paskoja, epärehellisiä jne. Mitä muut ovat?

[QUOTE="huhhuh";24844712]Menee ohi aloituksen kun ei viitsi vastata edes kysymykseen näiden katkerien haukkujien vuoksi. Se on ihan sama mitä niille sanoo, ne luulee tietävänsä paremmin. Sitä minä ihmettelen, jos joku minun entinen(vanha) tuttu on ennen ollut vl ja nykyään ei ole enää, niin on niin KATKERA ettei halua olla missään tekemisissä vaikka en ole ikinä mitään pahaa heille tehnyt. Ainakaan tietääkseni niin pahaa, ettei asia olisi selvitettävissä. Me kaikki ollaan paskoja, epärehellisiä jne. Mitä muut ovat?[/QUOTE]

Minun mielestäni lestadiolaiset ovat todella epärehellisiä, omahyväisiä, ilkeitä, itserakkaita ja tekopyhiä ihmisiä.

Ja minusta on uskomatonta (ups :) ) se,että lestadiolaiset eivät saa katsoa televisiota.. vaan kappas kappas tietokonetta ei ole kielletty. Ja kyllähän se on niin,että tv.n saat kiinni jos sieltä tulee sopimatonta ohjelmaa vaan mitenkäs valvot lasta tietokoneella... sieltähän tulee vaikka mitä eteen. Ja koulupuolen kokemuksella voin sanoa,että siellä ne sujuvasti lestadiolaislapset katsoo tietokoneelta tv-ohjelmia ja kuuntelevat musiikkia atk-tunnin aikana. Ja olenpahan paikallisiin lestadiolaisperheen lapsiin törmännyt facebookin ihmeellisessä maailmassa... ikäraja 13v ja siellä on paikallisen perheen 8 vuotiaskin. Että juu... ulkokultaista ulkokultaista.

[QUOTE="vieras";24819225]Miksi kaikki lestadiolaistytöt näyttävät halvoilta hutsuilta? Samasta muotista valettuja harmaahiuksisia haaskoja.[/QUOTE]

Miten kehtaat tällasta kirjoittaa?! On HIENO asia, ettei lestat värjää hiuksia tai meikkaa. Eikös sitäpaitsi juurikin se vahva meikkaaminen tee naisesta hutsun näköisen??? Mielestäni kyllä.

Ja monet lestat eivät juuri ulkonäöstä piittaa, rikkaamman lestaperheen lapset taas on mitä on...

[QUOTE="vieras";24844964]Minun mielestäni lestadiolaiset ovat todella epärehellisiä, omahyväisiä, ilkeitä, itserakkaita ja tekopyhiä ihmisiä.[/QUOTE]

Ei voi yleistää.

[QUOTE="vieras";24819383]Ei saanut mennä seuraamaan ammattimielessä pelattua pesäpalloa, jääkiekkoa eikä jalkapalloa. Vaikka kuinka olisin halunnut mennä katsomoihin.

Ei saanut kuunnella musiikkia, ja minä niin tykkäsin rytmistä ja basson jytkeestä.

Ei saanut katsoa televisiota/videoita, vaikka niin olisin halunnut.

Ei saanut värjätä hiuksia, vaikka niin olisin halunnut.

Ei saanut meikata ja käyttää koruja, vaikka niin olisin halunnut.

Ei saanut tanssia, vaikka niin olisin halunnut.

En saanut mennä sirkukseen, vaikka niin olisin halunnut.

En saanut seurustella ei-lestadiolaisen kanssa, vaikka niin olisin halunnut...

.....

Lista olisi loputon. Lestadiolaisilla todellakin ON SÄÄNTÖJÄ JOITA EI SAA RIKKOA. on täyttä bullshittiä että, että emme vaan halua katsoa tv:tä, emme vaan halua.. tai sitten että usko on henkilökohtainen, ja vitut ole. Saarnaajat saarnaa ja päivämies kertoo mitä ei saa, ja mitä saa tehdä.[/QUOTE]

tässä se totuus tulikin. itsekin olen 18 vuotta elämästäni joutunut elämään lestaperheessä. ulospäin oli kaikki NIIN hyvin, mutta perheen sisällä oli paljon riitoja, väkivaltaa (henkistä ja fyysistä), vähättelyä, valehtelua ym.
vanhemmat uhkailivat meitä lapsia hoitokokouksien tyyppisillä "käräjillä", eli koottaisiin kylän vl-vanhemmat ratkomaan asioita jos lasta/nuorta ei saada aisoihin. sunnuntaisin kyläiltiin toisten perheiden luona, ja yritettiin leikkiä täydellistä perhettä. arki oli kaikkea muuta. vanhinpana tyttönä minulle lankesi suurin osa kotitöistä ja vastuu pienimmistä sisaruksista. kaiken tämän päälle loputon lista kieltoja ja rajoituksia. ja joka käänteessä toitotettiin että me haluamme uskoa näin jne jne. puhujat oli ylijumalia, säännöt luettiin päivämiehestä. raamattu ja sen sanoma oli sivuseikkoja. ei meillä luettu kotona ikinä raamattua, enkä nähnyt/kuullut tekevän niin yhdenkään tuttava- tai sukulaisperheen.

tekopyhää porukkaa sanon minä. olen sentään tavannut/tuntenut TUHANSIA lestoja elämäni aikana. ja tunnen edelleen.

Ei saanut mennä seuraamaan ammattimielessä pelattua pesäpalloa, jääkiekkoa eikä jalkapalloa. Vaikka kuinka olisin halunnut mennä katsomoihin.

Ei saanut kuunnella musiikkia, ja minä niin tykkäsin rytmistä ja basson jytkeestä.

Ei saanut katsoa televisiota/videoita, vaikka niin olisin halunnut.

Ei saanut värjätä hiuksia, vaikka niin olisin halunnut.

Ei saanut meikata ja käyttää koruja, vaikka niin olisin halunnut.

Ei saanut tanssia, vaikka niin olisin halunnut.

En saanut mennä sirkukseen, vaikka niin olisin halunnut.

En saanut seurustella ei-lestadiolaisen kanssa, vaikka niin olisin halunnut...

Lista olisi loputon. Lestadiolaisilla todellakin ON SÄÄNTÖJÄ JOITA EI SAA RIKKOA. on täyttä bullshittiä että, että emme vaan halua katsoa tv:tä, emme vaan halua.. tai sitten että usko on henkilökohtainen, ja vitut ole. Saarnaajat saarnaa ja päivämies kertoo mitä ei saa, ja mitä saa tehdä.

Yhteistyössä