Hei te jotka arvostelette ninaTT:n syömisiä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Kertokaas ihmeessä mitä kaikkea olette itse tänään syöneet :)
Mua kun ihmetyttää kun hänen ruokavaliotaan arvostellaan, vaikka ihan takuulla syö terveellisemmin kuin keskivertopalstalainen. Joten pistäkään paremmaksi ja kertokaa mitä olette suuhunne pistäneet.

Mä en arvostele, vaan en ymmärrä kirjoituksien pointteja, siksi en niitä edes aukaise..Jotenkin omituista useita kertoja kertoa mitä on syönyt.. En vaan ymmärrä.

Aamupala: kaurapuuro, joukossa raejuustoa ja kevytmehukeittoa
Lounas: Fetasalaatti, leipää ilman lisukkeita, teekupillinen
Välipala: Omena, appelsiini, teekupillinen
Päivällinen: Nakkisoppaa
Iltapala (tulossa..): Rusileipää 2 palaa, oivariinia ja tomaattia päälle.
Telkkua katsellessa menee todennäköisesti vielä viinirypäleitä.

Alkuperäinen kirjoittaja hopsulahei!:
Aamupala: kaurapuuro, joukossa raejuustoa ja kevytmehukeittoa
Lounas: Fetasalaatti, leipää ilman lisukkeita, teekupillinen
Välipala: Omena, appelsiini, teekupillinen
Päivällinen: Nakkisoppaa
Iltapala (tulossa..): Rusileipää 2 palaa, oivariinia ja tomaattia päälle.
Telkkua katsellessa menee todennäköisesti vielä viinirypäleitä.

Ja tällä ruokavaliolla arvostelet ninaTT:tä? :)

Aamiainen: Kaurapuuroa (veteen) lakkoja ja mansikoita
Lounas: Perunamuussia, 3 lihapullaa, salaattia,lasi maitoa
Välipala: kahvia ja 2 mandariniia
Päivällinen. Verilättyjä, puolukkahilloa ja ruisleipä, vettä
Iltapalalla teetä ja leipä, kurkkua ja tomaattia sekä appelsiini

aamukahvi ilman sokeria, tilkka maitoa
neljänviljan puuro, karjalanpiirakka, kinkkua, juustoa, tomaattia, kurkkua

lohikeitto, ruisleipää, ykkösmaitoa, marjakiisseli

pekonoituja hirvenlihapihvejä, kanttarellikastike, perunamuussi, puolukkasurvos, punaviini

En arvostellut, parempaan suuntaan se oli mennyt verrattuna viimeksi lukemaani, jossa ei ollut proteiinia nimeksikään. Mie oon syöny tänään

Aamupala: ruisleipä, margariinia, juustoa, kalkkunaa, tomaattia
Lounas: pinaattikeittoa, kananmuna, 2 näkkäriä, margariinia, salaattia+kastiketta pieni lautanen (töissä)
Välipala: Rieska margariinilla ja metwurstilla, maito
Illalla syön vasta päivällisen: uunilohta, keittovihanneksia ja porkkana-lantturaastetta.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Mua kun ihmetyttää kun hänen ruokavaliotaan arvostellaan, vaikka ihan takuulla syö terveellisemmin kuin keskivertopalstalainen. Joten pistäkään paremmaksi ja kertokaa mitä olette suuhunne pistäneet.

tähän mä voisin ihmetellä että onko ninaTT saanut faneja kuten eräs toinenkin tällä palstalla =)

Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:

tähän mä voisin ihmetellä että onko ninaTT saanut faneja kuten eräs toinenkin tällä palstalla =)

Minustakin tämä kuulosti jotenkin niin järkyttävän tutulta :whistle:

Ihan terveelliseltä hänen ruokapäiväkirjansa näytti minun mielestäni. Terveellisemmältä kuin tänään meidän.
- aamupala: mustaa kahvia ja vettä ( lapset kaurapuuroa ja maitoa)
- lounas: porkkanaperunamuusia, kalapuikkoja ja salaattia
- välipala: mustaa kahvia, tuoremehua, keksi ( leivoin eilen) ( lapsilla rusinoita, mehua, kuivattua banaania, yhdet keksit molemmille)
- päivällinen: kahvia puoli pannullista + paistettua kananmunaa, tomaattia, juustoa, ruisleipää ( lapset söivät samaa)
- iltapala minulla vettä ja teetä, lapsilla maitoa ja kaurapuuroa

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:

Alkuperäinen kirjoittaja Kotilehmä:

Meni kyllä ohi niin että heilahti. Josko tarkentaisitte ap:lle?

Mää söin aamulla puuron,join kupin teetä ja lasin mehua. Päivällä söin kalakeittoo ja ruisleipää,jälkkäriks pannukakkua. Välipalaks söin jugurttia,juustoleivän ja banaanin. Iltaruualla söin lasagnee ja salaattia. Iltapalaks aion syödä lämpimiä voileipiä ja juoda teetä,nam :)

Kaurapuuroa ja "voi"silmä, maitoa, aikuisille kahvia.

Ruisleipää juustolla ja kevyellä leikkeleellä, omenaa, mehua. (Kylmä lounas, koska esikoinen kerhossa samoilla eväillä.)

Jugurttia ja banaania, maitoa. Aikuisille kahvia ja keksit.

Läskisoossia ja perunaa, hunajapunajuuria, porkkanaraastetta, ruisleipää.

Karjalanpiirakkaa, munavoita, appelsiinikiisseliä tulossa kohta.

En ole kyllä arvostellut ketään, mutta itse en näin imetysaikana jaksaisi ninan eväillä. Muuten kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja Meillä tänään:
Kaurapuuroa ja "voi"silmä, maitoa, aikuisille kahvia.

Ruisleipää juustolla ja kevyellä leikkeleellä, omenaa, mehua. (Kylmä lounas, koska esikoinen kerhossa samoilla eväillä.)

Jugurttia ja banaania, maitoa. Aikuisille kahvia ja keksit.

Läskisoossia ja perunaa, hunajapunajuuria, porkkanaraastetta, ruisleipää.

Karjalanpiirakkaa, munavoita, appelsiinikiisseliä tulossa kohta.

En ole kyllä arvostellut ketään, mutta itse en näin imetysaikana jaksaisi ninan eväillä. Muuten kyllä.

Pakko vielä lisätä, että meillä täytyy miehenkin takia tehdä kunnon ruokaa, tekee raskasta ruumiillista työtä ja syö siis vain kotona. En ala laittaa erikseen kaikille, vaan muokataan annoskokoa ja kasvisten osuutta eri perheenjäsenille. Lapset 4v ja 2v ja tissivauva. Meillä lapset syöneet alusta asti samaa ruokaa aikuisten kanssa, ilman suolaa tietysti alkuun.

No enpä ole arvostellut, juurikin oman ruokavalioni takia...

Olen itse syömishäiriötaustainen, ja näen NinaTT:n kirjoituksissa selkeästi omat kokemukseni. Itsekin kertoi että taustalla on syömishäiriö. Kommentoin, koska ajattelin että omien kokemusteni valossa osaisin ehdottaa apua.

Mutta tietysti sinusta viisainta kehua ja kannustaa....

Mä olen tänään syönyt4 lämmintä leipää, 4 kuppia kahvia,persikkavadelmasoppaa kermalla.
Ja kyllä, jos pyydetään ja jaksaisin niin varmaan arvostelisin toisen syömisiä. En vertaile omiin syömisiin vaan virallisterveelliseen syömiseen. Mun syömisiä ei tarvi arvostella koska en ole sitä pyytänyt

Yhteistyössä