Hei te Helsinki-Tukholma ristelyjä kokeneet, neuvokaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä olin ruotsinlaivalla parisen viikkoa sitten kun tuulen nopeus oli pahimmillaan 35m/s. Pelotti pahoinvointi ihan älyttömästi, mutta ei se ollut paha! Vaikea välillä kävellä, mutta syömässä käytiin ihan ja näin. En nähnyt kenenkään voivan pahoin. Laiva oli vielä ihan täysi. Ja koko viikonloppu siis tuollaista tuulta.

Nopeuksista en tiedä. Mutta muutama vuosi sitten oltiin kunnon myrskyssä. Ruokalautasten kansoli vaikee päästä pöytiin. Muutenkin oli vaikee kävellä. Ei silti voitu pahoin, henkilökunta kehotti ottamaan matkapahoinvointi lääkkeen hetilaivaan noustesa, jos epäilee tulevansa merisairaaksi. Laiva tuli 5 tuntia myöhässä tukholmaan. Joten päivä tukholmassa jäi lyhyenlaiseksi

Minä pidän kovasta merenkäynnistä ja heilunnasta. Siinä vaiheessa kun muut oksentaa merisairaana vessassa, minä otan pari askelta tasoittavaa, jolloin kävelykin sujuu "luonnostaan" laivan keinuessa mihin sattuu :)

P.S. pahoinvointipillereitä saa infosta jos tarpeen. Käytännössä tarvitaan reilusti yli 20 m/s tuulta, jotta Symphony tms alkaisi oikeasti heilua. Kerran olin sellaisella tuulella saunomassa Symphonyn keulassa, että kauemapana kulkennut Viikkari hävisi välillä näkyvistä aaltojen oltua luokkaa 5-7 metriä.... silloin oli oikeasti jännää.

Viimeksi muokattu:
Mä olin ruotsinlaivalla parisen viikkoa sitten kun tuulen nopeus oli pahimmillaan 35m/s. Pelotti pahoinvointi ihan älyttömästi, mutta ei se ollut paha! Vaikea välillä kävellä, mutta syömässä käytiin ihan ja näin. En nähnyt kenenkään voivan pahoin. Laiva oli vielä ihan täysi. Ja koko viikonloppu siis tuollaista tuulta.

Ja sitten sä heräsit? Ja päätit tulla kertomaan unestas tänne?

Yhteistyössä