Hei! Tänne kaikki alle 20-vuotiaat onnelliset odottajat!

triple: Meneepä aika äkkiä jos poitsu on jo noin vanha! :D

Meille ei kuulu mitään sen ihmeempiä, tänään alkais vauva uinti, tai se info tilaisuus enkä tiedä vielä 100% haluanko mennä vai en! :D Pitäis varmaan pian ilmottautua mutta kun.. En osaa päättää! :D Julia on kyllä aikamoinen vesi peto ja tykkää kovasti olla kylvyssä :p

Niin ja tervetuloa uudet! :)

Te synnyttäneet , mitenkä teidän omat mahanne ovat palautuneet? Taas mä tälläsiä kyselen.. mutta mua vaivaa tää oma masu, vaikka lähes normaali onkin mutta... Olis vielä 4kg lähtöpainoon... ja tua 4kg on varmasti mahan ja pyllyn kohdalla :LOL:
 
mmiisa: Tottakai voi :) Itse oon oikeen toivonu et joku saman ikänen ja suunnilleen samassa vaiheessa oleva olis jakamassa näitä juttuja mun kans. :) laitan vaikka tähän mun sähköpostiosotteen. :) noora_hilliaho@hotmail.com :) Kirjottele vaan rohkeesti, mä en pure! xD :LOL:
 
Hei Kaikille!

Ajattelin tulla kattomaan että mitäs täällä höpötellään ja että saisiko täältä jonkunlaista juttu seuraa. =) Eli tietoa minusta olen 19-vuotias tyttö tuppu kylästä ja tässä melkein viimeistä viikkoa viedään että enää 10 päivää laskettuun aikaan.Ja jännittää aika paljon loppujen lopuksi.Tämä on minun ja mieheni esikois lapsi kaikki on mennyt raskaus aikana hyvin.Minkäslaisia kokemuksia teille on tullut raskauden aikana?onko ollut minkäänlaisia ongelmia ja jos on niin miten olette selvinneet?
Ja jos haluatte enemmän tietää minusta tai maha asukista niin kysykää ihmeessä..^^
 
Hei kaikki uudet ja vanhat :heart:

Olin kirjottanu jo tosi pitkästi ja sitten painoin jotain nappia ja kaikki tekstit hävisi niinkun pieru saharaan :(

Nyt on jo vähän kiire suihkuun ja kouluun niin lyhennetty versio vaan..

Paukkulille ja koko perheelle onnea uudesta aivan suloisesta vauvelista :heart:

Heräsin aamulla suonenvetoon, yritin olla mahdollisimman hiljaa mutta mies heräsi kuitenkin ja luuli että synnytys on alkanu kun vinguin niinkun porsas :ashamed: :ashamed:

Torstaina lääkäri ja neuvola, saa nähä mitä siellä sanotaan.. Viimeksi kun kävin neuvolassa niin sf-mitta oli melkoisen suuri niihin viikoihin nähden, en nyt muista tarkkaan, mutta olisko se ollu jtn 25cm ja viikkoja oli sillon 22+3.. Tuntuu kyllä että oon kasvanu entisestään, maha on aikamoinen pallura jo :kieh:

Vauva liikkuu aika vilkkaasti, mutta välillä on hiljasempaa, niinkun vaikka nyt.. mistä sitten lie johtuu, olisko se vaikka jotenkin hassussa asennossa :p

marse ja tikku 26+5
 
:wave: näin pikaisesti.

tervetuloa uusille mukaan! :flower: :)

majj niinhän se aika on mennyt siivillä, ehkä liiankin ja silti tuntuu ettei oikeastaan kerkeä mitään tekemään. :D :/ mahan palautumisesta kyselit. eipä mulla enää mitään mahaa ole mitä nyt ei niin kiinteä ja kimmoisa mut ei mikään makkara enää :D painoakaan ei oo jäännyt ylimäärästä. luulenpa että johtuu siitä kun lasten peräs juoksen päivät ja kotityöt yms. pitää tehdä. ilman miestä en söis aamu ja välipaloja kun en tahdo muistaa tai keretä, mies sitten laittaa ja käskyttää pyykkivuoren takaa syömään :LOL:

raskausajan kokemuksista juu, ongelmaa ollut monenlaista ja onneksi niistä selvitty. :) kuitenkin masun kanssa oleminen ihanaa aikaa, välistä uuvuttavaa toki oli monelta saraa. nyt poika tuossa tuhiseekin vaikka raskaus ei sujunutkaan mutkattomasti. lyhyesti meni näin: rv16 asti normaalisti mitä pieniä pahoinvointeja ja sitten meni lapsivesi ja menetin verta ilman syytä. sikiökalvoon oli tullut reikä ja raskauden uumoiltiin menevän kesken ja lähettivät kotiin.
tulehdus arvot nousivat ja laittoivat antibioottia. 2 viikon päästä reikä oli umpeutunut ja lapsivesi normaalisoitui, kuitenkin kohtuun oli kehittynyt massiivinen hematooma ja vauvalla ei ollut paljon tilaa. hematooma vuosi verta koko ajan ja sen pelättiin rikkovan kalvot. kuitenkin rv32 asti kun käytiin kontrollissa sairaalassa vähän väliä oli hematooma vuotanut pois ja raskaus jatkui suhkot normaalisti ja sain luvan muistaakseni liikkuakkin kun muuten ollut vuodepotilaana koko ajan. rv36+5 meni lapsivesi toistamiseen ja vauveli tuli maailmaan käynnistyksellä. :) näin meni kuta kuinkin ja nyt kuitenkin pieni ihme nukkuu tuossa vieressä. :)

meille ei oikeastaan erikoisenpaa enkä kerkeä hirveesti selostamaan.. :D
nyt menoksi..pyykkiä ja tiskiä yms.

triple ja jätkä 1kk pääl viikko :)
 
Moikka kaikille! Täällä taas :wave:

Paukkulille oikein lämpimät onnittelut pikku prinsessan johdosta!

Aika on mennyt todella hurjaa vauhtia,ettei itse enää perässä pysy...

Meillä elämä ns. pysähtyi siihen päivään kun pienen prinsessan saatoimme enkelin matkaan... Hiljaa on yritetty surussa jatkaa eteenpäin,vaikka tuskallista se onkin..Mutta yhdessä koitamme selvitä.. Ei sitä elämän tarkoitusta koskaan tiedä,mikä se milloinkin on..vaikka kovasti iloitsimme vauvasta, mutta kuitenkin meille kävi näin...katkera olen mutta eihän se mitään auta... yritän vain päivä kerrallaan sulattaa kaiken tämän paksun moskan,jos se koskaan selväksi tuleekaan..

Toivon vain kaikille jaksamista lapsienne kanssa, rakastakaa heitä!! niin minäkin olisin tehnyt! :flower: :flower: :hug:
 
Heippa pitkästä aikaa!

Ensinnäkin Paukkulille hirviästi onnea vauvasta! :flower: Tulihan se sieltä lopultakin =)

En tiedä ymmärsinkö oikein tuon äipän kirjoituksen, mutta jos ymmärsin, niin kamalasti voimia ja jaksamisia :hug: :hug: Aivan liikaa surua ja murhetta yhdelle ihmiselle :'( Ei voi käsittää..

Tuntuu nyt kamalalta alkaa kertomaan omista asioista..
Noh, nyt kuitenkin 20. viikko menossa ja rakenneultra olisi ensi viikolla. Kauhean paljon taas tapahtunu viime kirjottelun jälkeen. Raskaushan on jo kaikkien tiedossa, ekaksi molemmat tulevat mummot sai tietää, sitten muut sukulaiset ja lopuksi kaverit ja muut tutut. Hyvin on raskaus otettu vastaan, kaikki on olleet tosi onnellisia siitä. Monikaan ei vaan aluksi meinannut uskoa että ollaan jo näinkin pitkällä, tuo masu alkaa vasta nyt erottua kunnolla.
Anoppi on hurahtanut aivan täysin. Miehen sisko on myös raskaana, hänellä la helmikuussa ja mulla maaliskuussa :) On melko täpinöissään, on suunnitellu jo valmiiksi mitä aikoo vaaville hankkia =) Muutenkin se hössöttää aivan kauhiasti.

Jos vaan on mahdollista, halutaan tietää viikon päästä vauvan sukupuoli siellä rakenneultrassa. Mulla kyllä on vähän poikaolo ja luultavasti poika sieltä onkin tulossa. Noh, sukupuolella ei ole niin väliä, kunhan ei mitään vakavaa paljastuisi siellä.

eternal-life ja mmiisa: täällä ollaan myöskin 19 vuotta ja laskettu aika on maaliskuussa. Että on täällä muitakin samassa tilanteessa olevia :)


Hanitzu ja Pallero 19+4
 
äipälle :hug: ei tässä oikeen tiedä mitä sanoa, on se niin väärin :( koskaan ette tule rakastanne unohtamaan, mutta toivottavasti ajan kuluessa pystytte jatkamaan elämää ja vielä sen onnen uudestaan löytämään. <3 toivottavasti sinulla siellä on tukijoukkoja ettet joudu yksin olemaan tälläisella hetkellä.

voimia kovasti koko perheelle
 
:wave: pikaisesti tässä käännyn

äippä90 :hug: :hug: :heart: voimia sinne päin ja paljon halauksia! tietäisitpä kuinka pahoillani olen, rukouksin muistan. jos pääsisin ruudun läpi niin sinne tulisin ekaksi.

pienen hetken sain katsoa,
pienen ihmisen taivalta,
kädestä pitää ja pusuttaa,
hoivata ja lohduttaa,
niin siivet jaksanut kantaa ei
ja elämä sinut kauas vei,
älä huoli äiti kulta,
nähdään vielä,lupaus multa.

kerroit elämän kauneudesta,
rakkaudesta minuun,
syliin suljit ja pidit kiinni,
kultasit muistoihin..

pieni nyytti sylissä nuuhkutti,
kädestä äitiä hiljaa puristi,
katsoi silmiin kertoen;
minne maailma kuljettaa,
surut, ilot ja haaveet kantaa,
en ole yksin,
sillä meitä yhdistää rakkaus.

haaveista maailmaan syntynyt,
sydänmen sulatti ja lensi taivaan kirkkaimaksi tähdeksi valaisemaan..

ps. näillä runoilla kerroin tunteistani menettäessä omani, sinulle nyt halusin kertoa lohduttaakseni lohduttomassa.
:heart: triple ja jätkä kohta 7vk :heart:
 
ei ole huvittanut tulla tänne kertomaan kuulumisiaan näiden suru-uutisten jälkeen. voimia sinne edelleen kauheasti! ei sitä pysty edes kuvittelemaan :(


meillä tyttö kasvaa kovasti, jo reilu 3viikkoa vanha neiti. muuten on ihan perustyytyväinen vauva mutta yöt ja illat. huh huh! eilenkin valvottiin 22-07... mies onneks pysty oleen kaverina niin vuorotellen nukuttiin. mutta pelottaa jo ens yö ja viikko kun sillä on aamuvuoroviikko töissä niin saapa nähdä miten mä yksin jaksan valvoa. :/ pitää tästä sanoa kun neuvolantäti tulee ens kerralla käymään, jos tää jatkuu vielä viikon samanlaisena, pakko kai sitä on jotain jo yrittää keksiä. jos massua vaivaa nuin kovasti ettei saa nukuttua toinen ollenkaan. miten nuin pieni edes jakssaa valvoa nuin pitkään en ymmärrä :) ja mä oon kipeä. kauhee räkätauti mutta ei onneks kuumetta.. toivottavasti ei tuu vauvalle.

7.12 olis ristiäiset. ei ollenkaan tiedetä nimeä vielä. ne nimet mitä oltiin mietitty ennen vauvan syntymää niin ei tunnu nyt ollenkaan istuvan :D pitäs varmaan alkaa jo miettimään oikeen urakalla.
tällästä tällä kertaa... täytyy mennä isukille laittamaan ruokaa näin ensimmäisen isänpäivän kunniaksi :)
 
Huomenta! :) Jopas on taas hiljaista täällä! Missä kaikki ovat :eek:

Paukkuli: Toivottavasti yöt helpottaa, voin kokemuksella sanoa että varmasti on raskasta. Pienenä J nukkui hyvin yöt, mutta hetki sitten oli sellasetkin 2kk että oksat pois! :D Heräs mooonta kertaa yössä tissille, nyt ollaan päästy onneks siitä eroon, vielä kyllä herää kerran yössä syömään ja muutaman kerran joutuu tuttia laittamaan, mutta eiköhän se tästä pian helpota! :)

Meillä kääntyillään nyt koko ajan selältä mahalle, mahalta selälle ei vielä pääse, mutta on kyllä kääntynyt, luulen että vahingossa. Ja aina kun neiti on mahallaan jalat vispaa tuhatta ja sataa ja nostelee pyllyään ylös ilmaan, ja käsiä nostelee suoraksi ( mutta eri aikaan siis ), kovaa vissiin haluaisi päästä liikenteeseen!
Meillä on myös otettu viljat mukaan, ja iltasin syödään kaurapuuroa, lihoja en ole vielä ottanut mukaan, varmaan tässä parin viikon sisälle, ei ole niin kiire niihin koska tytön paino nousee hyvin.

5kk neuvolassa neiti oli 8170g ( 3635g ) ja 65cm (51cm ) pitkä :heart: ..Suluissa syntymämitat :)
 
Heippa kaikille!

Hiljaista yhteis eloa meille kuuluu,päivä kerrallaan yritetään jaksaa...
Mutta kiitokset triple88 Ihanasta runosta,kosketti todella paljon, se oli aivan ihana...tuntuu lohduttavalle, kun jokin muukin voi tajuta miltä toisesta voi nyt tällähetkellä tuntua,kun oma äitini ei edes voi asiaa käsittää,ja ei sitä kiinnosta kuunnella minua,kun minusta olisi helpottavaa purkaa tunteita ja mielipiteitä asioista, mutt onneksi on kavereita jotka jaksavat kuunnella....ärsyttää, kun oma äiti voi olla noin sikamainen....
Ja tulin sitten tänne purkamaan tunteitani ;) , mutta koittakaa jaksaa... ja Aivan ihana nimen teidän pikku prinssi sai...mekin kastoimme pikku neidin Nelli-juliaksi hätäkasteella, kyllä sitä mietittiin, kun isosiskon nikmi alkoi n-kirjaimella ja halusin vähän samanlaiset nimet... Ovat sitten ihanat hautakivessäkin...

No vointeja kaikille ja kirjoittakaapa kun kerkiätte...on ihana lukea muidenkin juttuja...
 
siinä neiti 1kk hampaaton hymy. oli kyllä kamera oikeeseen aikaan kädessä :D painoa nyt 4800g että hyvin on kuukaudessa kasvanu. näemmä tisseissä maitoa on vaikka välillä epäilyttää. kauhee ku päivät ja viikot menee nopeaa tuntuu ettei mitään kerkeä tekemään on sen verta sylivauva tää meidän likka. viime viikko meni jo hyvin. mentiin nukummaan jo 22-00 aikaan. mutta nyt taas vähä ollu jotain massuvaivoja kun eilenki valvottiin 04.30 :S onneks meillä näkyy nuita kanavia, tulisin muuten hulluksi :D oon kohta pokeriammattilainen kun oon niin paljon kattonu sitä tulee aina öisin telkkarista :D

mulla oli näemmä kaikki kilot jo karisseet mutta ei todellakaan näytä siltä HUHU HUH entiset vaatteet ei mahu silti päälle :D vieläki on alapää kipee, ei kuitenkaan tarvi särkylääkkeitä popsia.

vavilla on jo ensimmäinen räkätauti :( reppana ku niin limasen kuulonen. toivottavasti paranis pian :S
nyt äkkiä pyykit kuivumaan ku ukolla on iltavuoro viikko niin ei kerkee oikeen mitään tekeen jos ei käytä vauvan päiväunia hyväkseen :/

 
ihana kuva paukkulilla :)

Piti sitten lisätä meidänki neidistä kuva :)



paukkuli: Joo kyllä mä osittain vielä imetän, kyllä usein mietin että nyt loppuu, kun toisesta rinnasta enään tulee. Mutta kun meillä herätään vielä öisinkin syömää |O nii en jaksa nousta lämmittämään pullosta maitoa, ja nyt meidän neiti on tehny pullo lakonki, ei oo 5 päivää huolinu kunnolla pulloa :kieh: :LOL:
 
sievä hymytyttö majj onko julia nyt jo puolivuotias? :) äkkiä se aika menee. kauanko aiot olla kotona typyn kans? ootko vielä' suunnitellu?

saapa nähä, mä aion hakea kouluun keväällä. että lähenkö jo ens syksynä sitte koulun penkille taas. :)
 
Ei oo vielä ihan puoli vuotta, 9 päivä tulee ½vuotta :) Äkkiä aika menee! :') Oon kotona vielä reilun vuoden, et 2010 keväällä meen vasta kouluun, multa jäi 1 vuosi koulua vielä käymättä... Et julia on silloin 1½ vuotta kun meen.. :)
 
HEHEE HIUKKA ON HILIJASTA TOUHUA TÄÄLLÄ.

täällä ei nukuta!!! joka ikinen yö valvotaan, alkaa jo silmäpussit roikkua polvissa tällä mammalla. :ashamed: oon koittanu valvottaa illat, ei mitään vaikutusta, antanu vauvan nukkua millon tahtoo siis myös illalla, ei mitään vaikutusta. nyt on menty pari viikkoa joka yö vasta 2-6 aikaan nukkumaan. ja viimiset 2-6 tuntia huutoa ja vääntelyä. massussa vääntelee reppanalla. ja meinaa itelläki itku tulla aina kun toisella on paha olla ja ei osaa mitään auttaa. :'(

onneks mulla on tuo ukko <3, vitsi mä nostan hattua kaikkille jotka on yksin vauvan kans. ja sillä on iltavuoro ens viikolla nii se pystyy kans valvoa yöllä nii voidaan vaikka vuorotellen nukkua :D

ens viikonloppuna ristiäiset, niihin pitäs alkaa leipoa jotaki. onneks ne on mun vanhempien luona niin ei tarvii itellä stressata siivouksista sun muista :)
 
eilen mentiin JO 23.30 nukkumaan vautsi :)

ressiä puskee nuo ristiäiset ku ei oikeen mitään kerkee tekemään ku tää likka ei taho nukkua oikeen päivälläkään. kauheen huono-uninen vauva :D mun äiti sano että oon ollu ihan samallainen ja lopettanu päikkärit jo 10kk iässä. :$ että sitä odotellessa :D
eilen sain onneks piparitaikinan tehtyä ku olitiin mun porukoilla kylässä. en pääse edes kauppaan ku ei oo autoa ku ukko on iltavuorossa. pitäs joku mekko ostaa typylle sinne kastajaisiin ja huomennakaan en pääse ku pappi tulee tänne meille jutteleen niistä ristiäisistä. o ou..

minne kaikki on kadonneet??? HUHUUUUU :xmas:
 
Hienoa että sielä mentiin aikasemmin nukkumaan! :) Täällä ei vissii enää kirjottele kun minä ja paukkuli... :LOL: Niin ja ootko koittanu nukuttaa pikkusta ulos? Meilläkään ei aluksi nukutti hirveän hyvin päikkäreitä, mut heti ku pistin ulos niin nukutaan kunnon päikkäreitä ja vieläkin nukutan kaikki päikkärit ulos :)
 

Yhteistyössä