Hei! Tänne kaikki alle 20-vuotiaat onnelliset odottajat!

Heippa kaikille!
Täällä taas :wave: Pieni prinsessamme syntyi 5.10.2008 klo 18.45 painoa oli vajaat 1900g ja pituutta peräti 40cm...neiti syntyi siis rv32+2...synnytys sujui todella nopeasti, mutta kaikki ei mennyt kuitenkaan hyvin...:( Vaavin sydänäänet lopahtivat ja tuli tosi kiire,hän oli kuristunut napanuoraansa ja ei saanut henkeä....sydän lopahti ja häntä yritettiin elvyttää, ja niin hänet saatiinkin onneksi herätettyä...keskoskaapissa hän on nyt viikon viettänyt ja joutuu tietysti olemaan sen aikaa kunnes vahvistuu...hän on hengityskoneessa ja kaiken maailman letkuihin kytkettynä, kun itsestään se ei onnistuisi..joudumme elämään lääkärin mukaan vain tunnin kerrallaan mutta toivoa ei olla vielä heitetty..hitaasti hyvä tulee...

Toivotan vain iloista päivänjatkoa kaikille, koittakaa ahkerasti kirjoitella...!!!
odotan vain sitä kaunista päivää, kun saan pikkuneidin kotiin... =)
Päivät kuluvat vain siinä kaapin vieressä istuessa, ei sitä muuta halua tai pystykään tekemään...ja vointeja!!! =)


P.s PAukkulille :hug: :hug: :hug: , kyllä se sieltä tulee kun on sen aika....
 
triple88 pakko sanoa tuosta vesirokosta, just puhuttiin koulussa, että jos äiti on sairastanut vesirokon ni lapsi ei sitä n. ekan puolen vuoden aikana saa kun äitin immuniteetti suojaa. :heart:

juu siis mä vaan kurkin välillä tänne teiän pinoon, oon 20-vuotias odottaja =) melkein pääsin jengiin :D
 
Onnea äippä pienestä rinsessasta! :)

Saa kyllä itse olla onnellinen siitä että meillä lapsi syntyi täys kasvuisena, vaikka voihan täyskasvuisellekkin vauvalle tapahtua vaikka mitä, joten paukkuli kyllä se vielä sieltä tulee ja ole onnellinen ettei ole etuajassa syntynyt, nyt osaa sitäkin arvostaa vaikka aluksi toivoinkin että synytis etu ajassa ( siis pari viikkoa etuajassa )! Meillä J syntyi rv: 41+4 :D

 
Heissan! Pikaisesti tulin täällä piipahtamaan...Hyvää kuuluu...neiti on jo hiukan vahvistunut...mutta ei siitä oikein muuta osaa vielä sanoa,heikko, heiveröinenhän se on...Mutta toivomme sen kasvavan nopeasti...lääkäri tosin sanoi että meidän pitää malttaa odottaa rauhassa,kasvu on vielä tuossa vaiheessa kovin hidasta...maltti on valttia..
Olen itse vain niin hitsin malttamaton,en jaksaisi enää istua sen kaapin vieressä ja katsella, haluaisin vauvani syliin ja juottaa itse omasta rinnasta maitoa,niin kuin normaalisti,mutta kaikki jää...ei sitä voi kaapista ottaa pois piitkään aikaan...
Majj: Kiitokset, kyllä me selvitään.niin sitä rupeaa ajattelemaan ain omalle kohdalle...mut olkaa onnellisia että teillä on terve lapsi...
Haluan vain sanoa niille ketkä vielä nyyttiä onnellisesti odottaa,että jaksakaa rauhassa odottaa, kyllä se sieltä sitten tulee kun on sen aika...helpompaa on kun antaa vauvan siellä rauhassa kasvaa ja kehittyä...odotus kyllä palkitaan sen voin itse luvata.:)
Vointeja kaikille, ja illanjatkoja... =)
 
Äippä Voi kuinka pieni teidän rinsessa olikaan :heart: mutta onneksi neiti on hyvässä hoidossa. Niinkun sanoit, tosiaan vauvan on hyvä olla mahassa joskus meijän neuvola täti sanoi että vauvalle yksi päivä mahassa on sama aika kun meille yksi viikko.

Taitaa Paukkuli päässyt vihdoin nyytinhaku reissulle :heart:
 
ei ole päästy nyytin haku reissulle. rv 40+3 :( mutta mä en todellakaan jaksa rauhallisin mielin odottaa enää tässä vaiheessa. ja tämä vauva alkaa olla jo niin iso että todellakin olis aika syntyä jo. mutta tämä onkin jo yli lasketun ajan niin ehkä mulla on oikeus jo olla malttamaton ja tympääntynyt tähän odotukseen. :D ja mä en missään nimessä tahtois sektiota niin vauvan olis parempi ruveta itekseen syntymään. ja ainahan se luonnollinen tapa on parempi kuin käynnistyskin joka mulla on todennäköisesti ens viikon alussa edessa jos vauva ei itekseen lähe syntymään.

onnea äippä90 on kyllä pikkuinen tyttö, onko mitään ennusteita uskallettu antaa kuinka kauan joutuu kaapissa viettämään?
 
eiku tietenki eka käynnisteltäis. mutta tosi monet joutuneet lopulta sektioon kun ei oo lähteny synnytys käyntiin. siis kun se synnytys ei välttämättä käynnisty vaikka kuin yritettäis jos ei paikat yksinkertasesti oo tarpeeksi kypsät. ja ei se kovin terveellistä mun käsittääkseni oo montaa päivää käynnistellä tuloksetta.

mutta eihän tässä vielä mitään hätää kun kyllähän ne paikat saattaa olla mulla kypsyneet tässä viikon aikana. sen näkee sitte maanantaina. mulla vaan se sektio pelottais paljon enempi kuin alatiesynnytys.

ainut vaan että minkähän 5kilosen joudun puskemaan jos tää ei itekseen ala syntymään. :(
 
Missä kaikki ovat? :eek: oon vissii ainut jolla ei oo elämää kun koneella kerkeän istuskella :D

Paukkuli: Voin kertoa että tiedän ainakin 2 tapausta, joilla on synnytys käynnistetty täysin epäkypsästä tilanteesta, Ja toisen synnytys kesti kaiken kaikkiaan 2-3h ja toisen alle 4h :D Toivotaavavasti sulle kävis samoin :)

Meillä tyttö kääntyi tänään ensimmäistä kertaa :heart: Tosin mahalta selälle, ja se taisi olla vahinko, Juliakin tais säikähtää kun yhtäkkiä oltiinkin toistepäin :D
 
Missä te kaikki oikein olette,eikai tätä palstaa hylätä... :( Tulin itsekin pikaisesti piipahtaa ja nostamaan tätä palstaa, kun oli ihan kolmannelle sivulle tippunut...

Mitäpä teille muille kuuluu? aikas hiljaista taitaa olla, harmillista...no ehkä te vielä tulette, taitaa vaan kiireitä olla?

No meille ei sen kummenpaa kuulu,neiti on vielä sairaalassa, päivä päivältä näyttäisi vahvistuvan,onneksi...mutta kotiinpääsystä ei vielä tietoa...ehkä sekin päivä joskus koittaa..
No ehkä tästä täytyisi lähtee lepäämään,että jaksaa taas aamulla sairaalalle mennä...

Paukkuli: jokos olette sairaalaan päässet?

Mutta hyviä öitä ja vointeja kaikille! Päivä kerrallaan, niinkuin meitä lääkäri on opettanut... =) :hug:
 
Moikka moi :) Ollu taas kauhee kiire, siirryn heti omaan napaan kun ei oikeen tiiä mitä muutakaan tehä. :) Meillä rakenneultra Perjantaina ja jopa mies pääsee armeijasta eka kertaa mukaan! :) Kauheen vaikee pysyä housuissa, oisin niin kovasti jo menossa! :snotty:

Oon nähny ihan hirveitä unia, yks yö näin sellasta unta jossa todettiin että lapsi on todella sairas.. :/ Seuraavana yönä näin unta, että pikkunen oli kuollut.. :( Ollu aivan kamala olo kun on tuollasia unia nähny.. :/ Toivottavasti kuitenki pikkusella ois kaikki hyvin! :)

Tekis mieli jotain tosi hyvää pullaa vaikka sitä jossa on "tomusokerikuorute" päällä, osaisinkohan tehä ite? :D Ihan kauheet himot nyt ois niihin.. Sattuisko joku tietämään miten niitä tehään? :)

Vihdoin oon jo vähän pystyny nauttimaan tästä raskaudesta, mut nyt kun ultra ois kohta niin tuntuu että päivät menee niin kauheen hitaasti ja tunnit vielä hitaammin. Sitä kerkee miettiä koko ajan kauheuksia, mietin sitä vaan et kiva jos se pikkunen ei oo jaksanu pysyä mukana ja on eka kerta ku isä pääsee mukaan niin se olis sen ensimmäinen ja viimenen kerta kun se pienokaisen näkis.. :( Oon ihan kauhee kun tämmösiä mietin.. :eek: :kieh:

Minkä ikänen olet mmiisa? Maaliskuu on myös täällä laskettu aika. Esikoista odottelemme kanssa! :wave: :)

Onnea pikkusten johdosta!!!! :) :hug: :heart:

Eternal-life ja plankton 20+1
 
pääsin mä lopulta synnyttämään! ja ei tarvinu käynnistellä ku vauva lähti perjantaina syntymään ite. :) tyttö syntyi sitten kuitenkin lauantain puolella 18.10 klo 01.30. :heart:
eikä ollu niin isokaan mitä ne siellä painoarviossa pelotteli, mitat 3900g 48cm. että ihan hyvänkokoinen kuitenki. :)

synnytys oli suht nopea mutta aika rankka, imukuppia jouduttiin käyttämään ja repesin sitte aika pahasti. nukutuksessa jouduttiin ompelemaan. vertakin sain 2pussillista kun hb kävi pahimillaan 58. mutta loppujen lopuksi kaikki meni hyvin ja äkkiä ne kivut unohtu vauvan myötä. ja epiduraali helpotti oloa kyllä tosi paljon! mä' olin ihan yllättyny kuin se ponnistaminen ei sattunu kauheesti. se tuntu jopa helpottavalta niiden supistusten jälkeen :D ei jääny mitään kammoja vaikka olikin aika rankka synnytys. miehelle kyllä tais jäädä, se ei oo oikeen suostunu puhumaan koko synnytyksestä. se oli ihan reppana synnytyksen jälkeen, sano eettä oli ollu ihan hirveetä vaan kattoa vierestä kun toisella sattuu eikä voi ite auttaa, ja kun menetin sitä verta niin paljo että seki oli kauhistuttanu sitä.

eilen päästiin kotiin. sairaalassa oli kyllä kamalaa. hormoonit oli ihan sekasin, välillä' saatoin itkea jostain ihan pikkujutusta ihan hirveesti. ja en pystyny siellä nukkumaan juuri ollenkaan. nyt on tosi hyvä olo ku päästiin kotiin niin oon nukkunu ihan hulluna. vauvaki oikein kiltisti antoi meidän nukkua viime yönä, heräs pari kertaa syömään mutta asettu aina kiltisti takas nukkumaan sitte :) tissit on kyllä ihan sairaan kipeet. ja täynnä. nyt vauva on nukkunu jotain 3tuntia ja tekis mieli herätellä kun tissit pian räjähtää. :D vaikka oon aina syötön jälkeen vielä pumppailluki tissit tyhjäksi niin silti jo tunnissa tuntuu että menee ihan täyteen.

mutta ei pysty pitkään istumaan tässä koneella kun alapäätä pakottaa tää penkki. :)
 
Onnea paukkulille täälläkin :heart: Tiesittekö kumpiko oli tulossa? :)
AUTS, tuliko sulle siis 4 asteen repeemä kun kerroit että nukutuksessa ommeltiin :/ Uskon että et voi istua kunnolla, mulla tuli 2 asteen repeemä + se eppari ku imukupilla kans jouduttiin ottaan pois ja mä en istunu melkeen 2 viikkoon kunnolla :D
 
tiiettiin juu kumpi oli tulossa :) en tiiä monen asteen repeämä.. ne on mulle selvittäneet niitä synnytyksen tapahtumia sillon ku oon ollu heräämössä niin mulla ei oo hajuakaan mitä ne on kertonu :D
mutta ei mulla niin hirveen vaikea oo istua, paitsi jossain keittiön tuoleilla. mutta tässä ku tyyny pyllyn alla niin ihan suht mukava. ja istuu aina sillai jommallakummalla kankulla enempi. :D vauvalla kaikessa rytäkässä murtu synnytyksessä solisluukin :( toinen reppana, vaikka eipä se oo niin vakavaa eikä sille tarvii mitään tehdä. itestään luutuu ajan kanssa. eikä tarvi varoa jos se ei ite ala aristamaan sitä puolta.

äh tuo imetys on niin hankalaa :( ei meinaa onnistua enää ilman sitä rintakumia ja muutenki vauva vaan suu auki pyörittää päätänsä ja ei taho saaha otetta. maitoa kyllä tulee ihan että toinen meinaa hukkua maitoon välillä.
 
Kävin eilen ultrassa ja kaikki näytti todella hyvältä, painoarvio pallukalla oli reilu 300g. Sukupuolikin "selvisi" tyttöhän sieltä sitten maaliskuussa varmaan maailmaan tulee. :) Oli oikein avulias ja oikein ojensi jalkaansa jotta mitat saatiin. :D

Eternal-life ja tyttöasukki 20+3
 
Helouhelou !! =)

Mie oon taas vaan käyny vakoilee,vaan empä oo saanunna aikaseks kirjottaa :ashamed:

Onnee äippä ja paukkuli :flower: :heart: Sulosia neitoja kumpaineenkin :)

Täälä taas hiukka rauhaisampaa ollut tuon ukon kans,luojan kiitos.Vihoin hääki on ymmärtänä poitsun arvokkuuden :heart: Äitin pikkumies on niin ihana. oikee herra aurinkoinen aina vaan naúraa ja juttelee . voi rakkaus :heart:

Ens vloppuna pietään tuparit.pääsee mami vähä juhlimaan. =) ihanaa nähä kavereit joit ei oo moneen vuoteen nähny :)

En nyt muista mitä muuta mun piti kirjotella..hö..

mut koitan olla vähä ahkerampi näijen kirjotuksien kanssa. =)
 
:wave: linjoilla ollaan! anteeksi tosin että vain pikaisesti kun aika taas kortilla :headwall: 4h kerkesi nukkumaan edellisviikolla per vrk joten en sitten jaksanut..

onnea prinsessan saanneille! :flower: :heart: sieltähän se putkahti Paukkuli vaikka sitä tuskailit :D itsellä myös ongelmaa imettämisessä. :( joko niin että maito ei nouse tai niin että paukkautumiseen asti vaikka kuinka pumppaa yms. rintakumia käytän myös imettäessä kun tuntuu ettei vauva saa otetta muuten, joka taas lisää hampaiden purua :kieh: maito meinaan valuu aina kumin alta tai se nänniosa täyttyy niin että vauva meinaa tukehtua paljouteen kun ei kerkee nielemään sitä mukamaa.. voispa edes imettää ilman kumia. :/ osittain imetyksellä menee edelleen, lapset kun hyörii siinä ja kotityöt niin ei millään ehdi tissuttelemaan.. kiltti vauva kuitenkin :heart: raasua vain välillä masu vaivaa ja cuplatonia saannut antaa, pikkuinen haisupommi sen jälkeen :LOL:

eternal-life onnea tyttömasusta! :)
tervetuloa mmiisa mukaan!

juu onhan tässä vauvauduttu kerrakseen ja itellä jo monta :LOL: ihania kuvia nyyteistä :heart: ostinpas muuten uudet Ora land tuplavaunut ja aivan ihanat, vauvattaresta suosittelen. edulliset eivät, mutta tuplarattaiksi kyllä sillä varustuksella. :) ja muuten mun ihkaensimmäiset tuikut jotka oon saannu valita ;) kauhee hehkutus.. :D
aina on pitäny valita edullisinmat tai käytetyt mitkä menny rikki..

tuli muuten mieleen onkos täällä muita joilla taaperoikäisiä? kuinkas niitä puette tässä säässä? välillä kun tuntuu olevan pakkasta päivään asti ja välillä plussaa yli 5 ettei tiedä millon talvitaminetta pitäisi..

nyt pakko mennä kuorimaan pottuja ennen kuin lauma saapuu, vaipan vaihtoakin..

ps. 8 päivä olisi ristiäiset ja apua nimeä kun ei vielä päätetty. kauhee stressi erkki saa vallan :kieh: :LOL:

triple ja jätkä 1kk ja risat :eek: :heart:
 
eternal-life : Voiskos sulle laittaa vaikka sähköpostia ja jutella sitä kautta myös? =) Tyhmä kysyä, mutta olisi mukava jakaa kuulumisia saman ikäisen odottajan kanssa, jolla vielä samassa kuussa laskettuaika. :D
 

Yhteistyössä