Hei! Tänne kaikki alle 20-vuotiaat onnelliset odottajat!

äippä90 elähän nyt vielä rupee synnyttämään ! SEURAAVAKSI ON JO MUN VUORO :LOL:
paljon sulla on nyt viikkoja? joo ja tänne on tullu tosi hiljasta..

pitäsköhän lähteä tuo mies houkutteleen lenkkeilypuuhiin.. jos sillä sais edes pari supistusta tännekin aikaseksi :D
 
Meillä oli tyttö viime yön mummolassa hoidossa toista kertaa, saatiin viettää miehen kanssa hetki kahden ja nukkua koko yö. Käytiin syömässä ulkona ja saunomassa sekä vuokrattiin leffa; tummien perhosten koti. Oli mielestäni ihan ok ! :)

Mutta arvatkaas vaan kun lähdimme tyttö hakemaan, hän ei edes vilkassu minuun päin ja jos otin syliin alkoi huutamaan aivan sydäntä parkuvaa itkua :'( Ei tuntunut kivalta kun mummun syliin vain rauhottui eikä minuun edes vilkassutkaan No mummu siis miehen äiti, laittoi tytön nukkumaan ja kun tyttö heräsi menin häntä yksin vastalle ja niin oli J taas äidin kaveri :heart:

eihän täällä ole kun vasta minä, nuorimamma & triple jolla on nyytit kainalossa :)
 
voi ei mulla on vaan parempi olo koko ajan mitä pidemmälle mennään. nyt tuntuu ettei tää vauva kyllä synny ikinä :D mä eilen toivekkaana kattelin jo lakanoita ja peittoja pinnasänkyyn. niitä hypistelin ja laittelin. tuntuu ettei mulla enää mahdu tähän elämään mitään muuta kuin odottelua, odottelua... ja kauhuissani mietin tämä olohan voi pahimillaan kestää vielä kuukauden. luultavasti kyllä ei, eivät varmaan anna mennä yliaikaiseksi jos kovin iso vauva tulossa. viikon päästähän se selviää minkä kokoinen vonkale tuolla möyryää :) kun mulla on se painoarvio. tuntuu kyllä todellaki että vauvalla alkaa tila loppua kun mulla ihan sattuu kun se työntelee itteään tuosta mahan läpi :D koko ajan peppua työntelee ulos päin. jahas se olis taas maanantai... mitähän mä keksisin. vielä neljä tuntia ennen ku ukkeli tulee töistä. :/

paukkuli rv 38
 
no on tosissaan hiljasta... ja mulla menee hermo täällä kotona kökkiessä. ei ihan mitään tekemistä. odotan aina päivän että ukko tulis kotii niin olis edes seuraa. mä oon kovasti koittanu tuonne masuun puhua että tulisit jo sieltä :)

yöt menee edelleen aika huonosti. käyn pissalla jopa 6kertaa yössä. mutta nyt oon kuitenki aamuisin saanu nukuttua pitkään. paikat vaan kauheen kipeeksi tulee nukkumisesta. kun ei oikeen voi nukkua ku yhdessa asennossa. mutta muuten sitten onkin hyvä olo. ei merkkiäkään että vauva vois syntyä. mä en vaan jaksais enää odottaa. :(

paukkuli rv 38+1
 
:wave: tänne taas.. anteeksi, aivan itteäki hävettää kun tänne kerkeä.. :ashamed:

poika sairaalahoidossa keltasuuden ja velttoisuuden vuoksi, päässyt kuivumaan :eek: keskosena ei kuulemma jaksanut imeä, joten ei saannut tarpeeksi nestettä, joka lisäsi keltasuutta yms. :( itellä kauhean pahamieli kun en tajunnut pojalle vain pulloa antaa vaan imetin osittain ja pullosta lisämaitoa.. :'( onneksi pääsi nyytti kotiin ja voi paremmin, jaksaa katsellakkin sinisimmu :heart: huomenna painoarvio, ehkä saisi luvan imettääkkin viimein.. maidosta ei pulaa ainakaan kun pumpatessa 125-200ml per kerta ja rintatulehdushan pukkasi, antibioottia syöden.. arki pyörii eteenpäin pikku hiljaa. :) nyt vaan koko perhe taas sairastellut, voimia sitten syönnyt. tytöllä vesirokko ja keskimmäisellä räkäflunssa, mieskin niiskuttaa :headwall: kiva jos vauvakin tuon vesirokon ja flunssan..
eipä auta, sitäpä se vaan yleensä on että kaikki kiertää jos yhdellä. :/
majj missä päin muuten asustelet jos saan kysyä? meinaan jos en joskus rattailla "ison lastin" kanssa kurvaile vastaan :LOL: kun noita kolme on niin.. :D itse ristinummen perukoilla, onneksi tuo sniperikin tuosta suljettiin niin rauhottu tuo meidänkin pihaalue, vaikkakin oli ihan mukava paikka muutaman lasin jälkeen laulaa :D nyt tosin ei aikoihin mut kuitenkin. :whistle:

paukkuli voi sinua, pidän täällä pienen synnytystanssin joka tuo supistustuulahduksia sinne päin :D itse muistan tuon "turhautumis" vaiheen kuin eilisen. :/ onneksi vain hetki, joka tuntui ikuisuudelta.. nyt sitten ei sitä mut noi jälkisupistukset vie hermot :headwall:
ootko koittanut laittaa jalkojenväliin tyynyä ja selkäpuolella vaikka saunanlauteilla lämmitetyn tyynyn tai kuivurissa, jos vähän helpottais? itellä ainut joka toi vähän helpotusta nukkuessa oli lämpö selkään ja muuten semmoinen viileä makuuhuone ettei ihan hiota tarvi.. muita oikein hyviä niksejä ei nyt mielessä.. :(

triple ja jätkä 1vk 4pv :heart:
 
heip triple hyvä että poika päässy kotiin ja on voimistumaan päin :)

mä odottelen täällä ens maanantaita kun mulla on se polikäynti. kattovat vauvan painoarviota. mulla tosissaan tympäsee kun ne minut jätti neuvolassa näin paitsioon. :D kun 3viikkoa tulee neuvolakäyntien välillä. ja nyt pitäisi olla joka viikko. ei mulla mitään ongelmia ole ollu niin siksi varmaan. tympäsee vain kun kuitenki olis edes jotain odotettavaa joka viikko jos olis ne neuvolat. ja muutenkin mä oon aika pettyny tuohon meidän neuvolaan.. sinänsä kaikki on okoo mutta kun haluaisin että mun kanssa juteltais synnytyksestä ja vauvan hoidosta ja kyseltäis miten voin ymym... kun tuntuu että siellä katotaan vaan ne rutiini jutut nopeaa ja sitte se on moro. :| oon kuitenkin monilta kuullu niin hyviä kokemuksia kun on siellä saanu jutella mieltä painavista asioista. pitäs varmaan itellä olla aktiivisempi.

täällä on kyllä AIKA hiljaista nykyään. ei itelläkään huvita kirjotella ku oon niin pahalla tuulella koko ajan. mulla on niin yksinäistä ja hermot kireellä koko ajan. tulis vaan kauheeta valitusta koko ajan :LOL:

rv 38+3
 
triple Asutaan vaskiluodossa, että aivan toisessa suunnassa kun ristinummi :D Jaa tekö asutte siinä entisen sniperin lähellä? :)

paukkuli Muistan kun kans loppu ajasta odotti vaan niitä joka viikkosia neuvola käyntejä :D
 
Taas täällä, triplelle oikein paljon onnea poikavauvan johdosta!!! :) :hug: Uusille oikein paljon tervetuloa ja onnea! :) On siitä aika kauan kun taas on kirjotellu, tuossa joku kysy aikasemmin et aikooko joku ottaa vieraita vastaan synnärille, itse en halua kuin mummot ja papat käymään, muut saavat nähdä lapsen myöhemmin. Puhelimenkin päätin että jätän kotia, että voisin keskittyä lapseen kunnolla juuri nuilla hetkillä jolloin lapsi tarvitsee äitiään ja hakeutuu äitiin. Kaverit ja muut kerkeävät kyllä nähdä lapsen vielä monta kertaa. :) miten te olette ajatelleet? :)

Liikkeet: Itse olen tuntenut liikkeet jo 14 viikosta, mutta nyt alkaa olemaan jo kovasti joka päivä liikettä ja monen monta kertaa! :D

Supistuksista: täällä on paljon niitä.. :/ :)

Neuvolassa: kävin keskiviikkona, sydänäänet nauhoitin puhelimella jotta voin lähettää ne miehelleni armeijaan, kun hän ei ole niitä vielä kuullut. :) Onko muut nauhoitelleet sydänääniä? :) Painon nousu viikkoa kohden oli +425, että alkaa tässä tämä painoki nousemaan huimiin summiin! :D Hb oli laskenu 151:stä 140:een, ennen raskautta ollut 168. :D Ah, nelisen viikkoa ultaan, odotan jo ihan innolla! ^_^ Kohta ollaankin jo puolessavälissä! :O On kyl menny tosi nopeaa aika! :) Tuntuu et vastahan sitä sai selville olevansa raskaana. :)

Masukuvia en ole jaksanu otella nyt, mutta on masu kyl jo ihan järkyttävän iso! :LOL: Taas ois kauheesti asiaa, mutta ei oikein tiedä mistä aloittaa ja mihin lopettaa. :D Pääsin keskustelemaan Vauvatiimiin täällä Kokkolassa, siellä puhutaan aivan kaikesta, iloista ja suruista. Omasta mielestä se on aivan loistava raskausajan ja synnytyksen jälkeinen tuki, ei tarvitse kauheasti hätääntyä jos jokin vaivaa, vaan saa jutella siitä. :)

No jooh, jospa sitä tekstiä nyt on taas jonkunverran tullut. :D
Voimia kaikille! :heart:

Eternal-life ja plankton 17+2
 
Enpäs tämmöstä pinoa ole ennen huomannut täällä :snotty: Mutta juu, ilmottaudun tänne pinoon! :wave: Olen 17-vuotias ja pikkusen laskettu aika on 26.1.2009 :) en maltttais millllläään odottaa :snotty: kunpa aika menis nopeemmin et saisin pikkupatukan sylkkyyseen :heart: Niin ja poikaa täällä odotellaan :D

rv. 23+4
 
moikka!

eternal-life kauhee miten sulla jo nyt supistuksia? ootko sanonu neuvolassa niistä? toivottavasti loppuu eihän ne vielä nuilla viikoilla ole kovin turvallista olla. :|
ja kyselit tuosta synnärille otettavista vieraista. no täällä se on ainaki helppoa. ei saa edes ottaa vastaan muita vieraita ku vauvan sisarukset ja isän ja isovanhemmat. mutta eipä tuo haittaa kerkeehän sitä kotona sitte. eihän siellä sairaalassa olla normaalitilanteessa kuin se noin 4päivää että eiköhän omat sisarukset ja kaverit jaksa odottaa :D

ja mä voin ottaa niitä supistuksia
!!

ei niin mitään merkkejä', vointi vaan paranee ja kunto nousee ku käyn niin hirveitä kävelylenkkejä joka päivä että alkais jotain tapahtuun :D

tervetuloa jessiinah :flower: joukkomme on välillä melko hiljainen mutta eiköhän tää tästä :D

rv39. (vuorokausi just vaihtunu .. :D )
 
Heissan! Tervetuloa uudet, rohkeasti mukaan vaan ja tietysti vanhatkin tervetulleita...!!! =)
Tulin täs pikaisesti piipahtaa,kun lähdemme tuonne laitokselle...taitaa se vihdoinkin tulla,anteeksi Paukkuli,kun näin etuilen, mut ei se uskonut vaikka yritin sanoa et ei vielä voi tänne maailmaan tulla,kun ei ole sun vuoro...yöllä oli todella lupaavia supistuksia,mut päätettiin kuitenkin aamuun sinnitellä ja katsella,.ja hyvin täs selvitty.mut nyt alkaa jo olla niin vaikeita ja kipeitä et lähdetään...ja toivottavasti sieltä tullaan nyytin kera =) B)

Palaillaan sitten,kunhan keritään... :hug:
 
Paukkuli Ajattele positiivisesti max 3vk vielä, mutta toivotaan että pian syntyis :) Ootko limatulppaa bongaillu? itellä alkoi limatulppa irtoamaan yöllä ja jatkui pitkin päivää ja iltapäivällä alkoiki supistukset ja sitä myöten päästii synnyttään.. :) tuuthan heti kertomaan kun ootte lähdössä synnärille ? :)
 
tänään kävin siellä äitipolilla ja nyt mulla menee hermo tähän hommaan ihan lopullisesti. siis paikat on pehmentyny ja joku on sormelle auki (?) mutta kohdunkaulakanava ei ole lyhentyny ollenkaan. eli suoraan sanottuna ei toivoakaan että lähiaikoina aikois syntyä. eikä yritetä tämän takia käynnistää synnytystä vielä.

ja painoarvioo vauva painaa nyt jo noin 4kg ja ne antaa sen mennä yli. :$ mulle laitetiin VASTA 2viikon päähä uus aika ja sitten katotaan sitä käynnistystä. mulla on sitte menossa jo 41+2 että voi huh huh onkohan vauva sitte joku 5kilonen !!! tähä'n asti mua ei oo synnytys pelottanu /jännittäny mutta nyt oon koko päivän vaan itkeny kun mua turhauttaa tää tilanne. pelottaa että miten se synnytys sitten menee jos vauva kerkee ihan kauheesti kasvaa.

mä arvasin että tämä tulee olemaan ihan kamalaa tämä loppuraskaus kun muuten on menny niinkin vaivattomasti ja hyvin tää aika. oon koko ajan yhtä itkua ja raivaria.

nyt tuli vaan valitusta mutta ei paljon huvita muuta tehdäkkään.
rv 39+1
 
:wave: pikasesti kääntymään..

Paukkuli :hug: :hug: kyllä sua nyt koetellaan :/ voimia nyt sinulle todellakin! onneksi ei enää pitkä aika vaikka ei lohdutakkaan. aikas kokonen vauva, onko puhunu synnytys tavasta, meinaan arvioinu kuinka pääsee alakautte syntymään? eikö se käynnistyksen rajapyykki ole tuo 4kg?! älä tuota itku raivaria mieti, anna tulla vaan jos helpottaa =) ei se odotus aina herkkua ole, kyllä sitä vähemmästäkin on hormoonihirviö :D

Eternal-life kiitos onnitteluista. :) onpas sulla aikaseen supistuksia :eek: toivottavasti ei kovin herkästi niitä laittais ku ei vielä hyväksi oo.. en nyt säikytellä tarkota :ashamed: itsellä nyt kolmannen kans rv16 lähtien ja synty vähän ennenaikasena rv36+5 siltikin.. :)

Tervetuloa mukaan Jessiinah! itse jo kyllä majj:n kanssa vauvautunut mutta silti.. :)

majj juu, vanhan sniperin vieres majaillaan. :) varmaan tiedätkii "räkälän" :D onneksi ei enää pauhaa musiikki aamuyöstä..

äippä90 onnea matkaan! =) täytyy myöntää etten itsekkään viikkoja huomannut.. :ashamed: tuokkin söpö nyytti

:D :heart:

mitäs meille flunssaa ja rintatulehdusta. :kieh: likka onneksi parantunut jo melkein vesirokosta mut nyt sitten itelle flunnssa ja rintatulehdus, tietenkin vauvakin flunssan sai. :/ päivystyksessä sen kans mut lähetti kotiin..taidanpa huomenna mennä uudestaan kun pikkuisen kunto taas huononee huononemistaan. :snotty: Gabriel taas rikkoi silmälasinsa ja pitäisi nekin mennä huomenna korjauttamaan :kieh: kaikkia kans.. aina revetä moneen suuntaan. onneksi saan purkaa :saint: syyttäni rakkaaseen kaksilahkeiseen. :LOL: harmi etten nyt kerkeä kertomaan kuin nämä pika kuulumiset kun nukkumaan pitää kerjetä ja nyyttiä hoivaamaan. tulen taas toivon mukaan paremmalla ajalla. :) öitä.

triple ja jätkä 2vk2pv :heart:
 
Hei!

Pitkästä aikaa täällä taas, oon ikävöiny tänne kovin mutta muuttoon valmistautuminen on pitäny mut kiireisenä :p eli me muutetaan ens kuun alussa kivempaan ja isompaan asuntoon :)

jessiinah on mun kanssa melkeen samoilla viikoilla :) :heart: onpa kiva ;)

Mun maha on iso pallero jo ja en oo saanu siitä ees otettua kuvia pitkään aikaan.. Eilen vauva tais kääntyä pää alaspäin, koska yhtäkkiä alko napaa venyttämään silleen ikävästi ja kohdun yläosakin tuntu olevan venytyksissä.. Ja se ei varmaankaan ollu supistus koska se tunne kesti monta tuntia :$

Marse ja tikku 23+4
 
Moi taas pitkästä aikaa!

Ensiksi triplelle myöhäiset onnittelut! :) :flower:
Ja äipälle ja Paukkulille pidetään täällä peukkuja että vaavit lopulta syntyis.

Pitkään aikaan ei ole tosiaan täälläkään päässyt käymään. Meillä ei tosiaan ole sitä konetta enää niin on niin vaikeaa yrittää aina päästä kirjottelemaan tänne.

Kuulumisia sen verran, että viikkoja on nyt 15+4 (kauheen nopeesti menny aika!
:eek:) ja pötsi alkaa pikkuhiljaa jo näkymään. Vielä ei olla kenellekään asiasta hiiskuttu, mutta eiköhän se tule pian ilmi kun nyt täytyy jo "varoa" pitämästä kauhean tiukkoja paitoja muiden läheisyydessä.. Jos en ihan väärin tulkinnut, niin tuossa pari päivää sitten taisin tuntea jonkunlaista liikettä tuolta mahan seudulta... Voi kyllä olla että ne on ollu vaan pelkkiä ilmavaivoja mutta silti.. :LOL:

Mitäköhän muuta.. Toisaalta tuntuu että aika menee tosi nopeesti, mutta toisaalta taas tuntuu että maaliskuuhun ja vauvan tuloon on vielä ikuisuus! :( Mä en vaan millään malttais odottaa..!

Noh, pitää taas palailla kirjoittelemaan kunhan taas ehtii. Hyvää syksyn jatkoa kaikille!


Hanitzu ja Pallero 15+4
 
Heippa !:)

Ja nöyrimmät anteeksi pyyntöni ,kun en ole kerennä kirjottelemaan !:ashamed:

Saatiin muutto vihdoin valmiiks.. alkaa tää äitee olla jo hiukka loppu. Meinaa ruveta vähän väliä itkemään..Onneks Minul on oma pien poika joka on kiltti ku mikä,toinen hymyilee vaik äitillä on surku :heart: Miehellekkin uhkasin jo lähteväni en vaan jaksa enään ! Sen käytös ei vieläkään oo muuttunu mihkään. Eli se kohtelee poitsua vieläkin ihan yhtä huonosti.. Ja vinkuu sitä ,ku lapseen menee kaikki raha ja hän ei saa laittaa prätkäänsä .. argh ! mä olen liian tuohtunut ees kirjottamaan koko tätä asiaa.. Onneks päästään vloppuna T:n kans lähtee mummille.. enkä todellakaan tiä milloin tuun takas. Joten älkää ihmetelkö jos en tääläkään hetkeen näy..

Jokohan Äipällä on nyytti kainalossa ?:) eikä Paukkulillakaan ole kauaan enään h-hetkeen.. ! ihanaa <3

triplemitenkä sää jakselet sen pienen sinisen nyytin kanssa ? ootteko ristiäisiä ruvennu jo suunittelee vai tuleeko teille semmossii ??

majjMitenkä sulla menee näitten iloisten kilojen kanssa :D? musta tuntu et nää muutama kilo on tullu jäädäkseen.. nooh,mitä pienestä :D mitenkä muuten ,joko teillä syyään soseita ? Meillä aloiteltiin jo perunaporkkana soseen maistelu neuvolatädin ohjeistuksella :) Meijän pikkasel oli hiukka liian vähän painoa pituuteen nähden vaikka iltasin syödään jo velliä,siksi aloitettiin jo soseilu ..

Noh nyt rupee mun sepustukset menee hiukka liian sekaviks joten lienee parasta mennä nukkumaan.

ihanaa odotusaikaa teille odottaville ! :hug:
 
Kiitos kaikille terveentulo-toivotuksista (jos sen nyt noin voi sanoa :snotty: ) :flower:
mam2be Voi kun kiva et täältä löytys joku joka on samassa vaihetta raskaudessa :D Millos sulla on laskettu aika ja tiiäkkös kumpaa odotat :) ? Mistäköhän päi olet? Anteeksi kaaauhea kysely :D Voi olla että vastauksia noihin kysymyksiin löytyy tästä ketjusta mutta laiskuus iskee (tuntuu iskevän monta kertaa pvässä :whistle:) eikä jaksa selata kaikkia sivuja läpi :xmas:

rv 24+3
 
nuorimamma Juu 3kk--> on iltasin menny maissi velliä, ja nyt ollaan jo pari viikkoa soseita, meillä syödään 2 sosetta / päivä, hedelmä ja kasvis sose :) Meillä taas sen takia syödään niin paljo jo sosetta koska tyttö on vaan niin kova syömään maitoa ! :D Ostatko vai teetkö ite soseet? Mä oon ollut ahkera ja tehny nua kasvis soseet itse, ja ollaan syöty perunaa ja porkkanaa + ne sekaisin ja tänään otetaan perunan sekaan uus maku, parsakaali :) Hedelmä soseista syödään päärynää ja päärynä omenaa ne oon ostanu valmiina :) Niin ja kiloista tuntuu kanssa että viimeset 5kg ei lähde mihinkään :kieh: :D Meneekö sulla jo kaikki entiset housut + muut vaatteet päälle? Mulla on jotain housuja jotka ei mee vieläkään napista kiinni jalkaan kylllä menevät :D

Paukkuli Joko oot lähteny synnyttään? Tuuthan sit heti kertomaan jos tapahtuu jotain ;)

Niin ja maanantaina meillä oli Julian 4kk neuvola ja 7560g ja 62cm oli nyt :) Hyvin noussut paino :LOL:



Siinä on meidän neidistä kuva, vähän isossa mekossa :heart: :heart:

maj ja julia tänään 4kk :)
 
Hei nyt äipät on pakko kysyä teiltä tämmöstä, jos ois jollain teista vaikka kokemusta asiasta. Mulle väitetään nyt ihan tosissaan tämmöstä. "mangou sanoi... (tänään 10:08)
joku sano joskus et jos pitää napakorua tolla aika ani sitte tulee kauheet lävet siihen...mä ainaki ottaisin pois ellet halua kahta napaa..." Onko totta?? :S

Kertokaa kiltit jos tiedätte? :/

eternal-life ja plankton 18+1
 
hellou

ja yhtenä pallerona edelleen.. oon jo luopunu toivosta että vauva ulostautuis omin voimin. 20.10 on kontrolli siellä äitiyspolilla sitten varmaan käynnistävät jos vaan sitten on kanava lyhentyny. eli odottelua odottelua.....

eternal-life en kyllä ihan ymmärtänyt mitä kysyit mutta itse en ainakaan napakorua pystyis mahan kanssa pitämään. enkä kyllä tiedä ketään joka olis ainakaan loppuun asti pitäny. mutta omakohtaista kokemusta ei ole siis.

rv 39+4
 
Huomenta! :)

Aattelin tulla näin vkl kirjottelemaan kun muuten tämä pino kuihtuu kokonaan ennen kun virkoaa taas alkuviikosta :)

Alkaa nuo säätkin kylmetä kunnolla niin talvitakkiongelma nostaa päätään :O En mahdu kohta edes miehen isompaan lautailutakkiin :'/ Anoppi tarjosi mulle sen vanhaa turkkia lainaan, ja niin kai se on että vaikka se turkki tuntuu vähän vieraalta niin siihen on vielä pakko turvautua :D

jessiinah Mulla on nyt viikot 24+1 eli oon sua vähän jäljessä :p Ja poikaa odotan rakenneultran mukaan :) Oulussa asutaan, missäs te?

 

Yhteistyössä