Hei! Tänne kaikki alle 20-vuotiaat onnelliset odottajat!

moikka :)

onneks olkoon sannya tervetuloa vain ! :flower:
kerro toki itsestäs lisää meille, millainen elämäntilanne sulla on ja kaikkee mahollista :D
vissiin erittäin toivottu tapaus tämä plussaus kun näin aikaisessa vaiheessa olet tehnyt raskaustestin. :) ja onnea viel'ä ja toivottavasti sinun raskausaika menee hyvin! millos sulla tulee olemaan laskettuaika?

tuntuu että siitä on jo ikuisuus kun itse tein raskaustestin. en osaa enää edes kuvitella etten olisi raskaana. vielä sellainen seitsemisen viikkoa laskettuun aikaan. toivottavasti aika menee nopeaan. alkaa jo kolotella joka paikkaa.. joudun varmaan hakemaan loppuviikoksi sairaslomaa. kun minut oli laitettu keittiövuoroon ja en todellakaan jaksa olla enää keittiöllä. kassalla olen siis vain ollut nykyään.. tänään tuntui töissä että en vaan jaksa pysyä pystyssä. siis jalat ihan loppu ja sitten selkä kipee ja viiltelee tuonne alapäähän. kuulostaa ihanalta varmaan. noh täytyy katsoa miten jaksan. neuvolassa sanoivat viime viikolla että heti soitella jos ei jaksa olla töissä. ettei oteta riskejä.

aikooko muut alkaa seuraamaan big brotheria? mä ootan jo innolla. :D hih. jotenkin jäin siihen koukkuun viime vuonna vaikka onkin aika hömppäohjelma. ja välillä siinä on semmosia tylsempiä viikkoja mutta toivottavasti olis mielenkiintoset asukkaat tänä vuonna.

nyt nukkumaan, oon ihan poikki taas työpäivän jälkeen..
paukkuli rv 32+6 :heart:
 
ainiin pakko vielä kysyä teillä majj ja nuorimmamma ainakin on vielä lähimuistissa, paljonko se sairaalan täyshoito maksaa? siis millanen lasku sieltä tulee :D ja monta päivää olitte sairaalassa?

oon monesti miettiny tätä, sillä mulla ei oo hajuakaan puhutaanko nyt sadoista vai kymmenistä euroista. :LOL:
 
Sannya: Tervettuloa mukaan!! :)

Täällä taas, Kiimingistä kotiutunu tänään, huomenna on np ultra, en oo yhtään varma haluanko sinne.. Entä jos se pikkunen ei oo kunnossa!! :'( Attelin näin pikasesti käydä ilmottamassa takasin tulostani ja olla taas kaikkien riesana täällä. ;)

eternal ja 11+5 :)
 
Eka kertaa kuuluki jo sydänäänetki. :) Ihan turhaan pelkäsin, kaikki oli hyvin pikkusella. Niskaturvotus oli 1.1, jouduttiin vähän herättelemään pikkusta, kun nukkua posotti menemään! :D Sitte alkoki kauheet bileet sillä, heilutteli kättä siel ja potki minkä kerkes. :D

eternal-life ja pieni 11+5
 
heipähei :)

Majj Viime neuvolassa poitsu oli 4,4kg ja 53 pitkä,muistaakseni.. Siitä tosin on pari viikkoa,huomena uus neuvola niin voin sit kertoilla tarkemmin. :) Ainiin tuli noista raskaus(k)ILOISTA mieleeni,että mulla on kyllä tehonnu jenkkakahvoihin tosi tehokkaasti,ku oon kantanu lenkeillä poitsuu kantorepussa.SE TODELLA TOIMII ! :D

PaukkuliMeillä tuli laskua sellaset 140euroa. Mentiin sunnuntaina laitokselle ja päästiin keskiviikkona. Olin kättärillä(kätilöopiston sairaala) Ja tosiaan olimme perhehuoneessa ja laskun olisi pitänyt olla kaksinkertainen :D no ei mua vaan yhtään haittaa että eivät laskuttaneet kuin yhden edestä :D

Tervetuloa Sanya :)

eternal-lifeHienoa kuulla että kaikki on hyvin =) :flower:

nyt tuli viereita .. tuun kertoo myöhemmin omia kuulumisia. :)
 
moi!!

kiitti vastauksista, eihän tuo ole sitten edes kovin pahan hintaista tuo synnyttäminen, jotenkin mietin että vois olla tuplatenkin tuon hintasta. :D ruuatkin kerta saa ja kaikkea.

eternal hyvä että pikkusella kaikki hyvin. ja kiva että pääsit kuulemaan ne sydämenäänetkin. saakai sun nimimerkin tuollai muuten lyhentää? ;) en muista oletko jo kertonut meille että joko olette kertoneet raskausuutista eteenpäin? miten on perhe ottanut uutisen? sullahan alkaa nuo "riskiviikot" olla onnellisesti ohitse. :)

kävin sitte hakeen sitä sairaslomaa... :ashamed: hieman pelotti soittaa työnantajalle.. ja ei kyllä kovin mielissään kuulostanu olevan. noh ei haittaa, pakko ajatella itteäkin välillä. käytiin tänään kaupassa niin sekin reissu tuntui hirveältä urakalta. lääkärissä kaikki oli hyvin. täytyy nyt rauhassa vaan ottaa nää pari viikkoa ja lepäillä ja juoda paljon vettä. pienillä kävelyilläkin saan käydä ja ihan normaalisti olla.. huomenna varmaan oon jo kyllästynyt tähän tylsyyteen. heh.

nyt sitä ollaan siis äippälomalla :) alkaa kauhea vauvanodotus.

paukkuli rv 33
 
Moi! Eipä oo taas tullu kirjoteltua pitkään aikaan tännekkään.. Oon kyllä seurannu teijän juttuja mutta ei oo ite jaksanu kirjottaa :ashamed:

Paukkuli joko teillä on kaikki valmiina vauvaa varten? :) Sullakin äippäloma alkanu..loppukiri enää eessä :) Joko sulla jännittää synnytys? (vai ootko miettiny koko asiaa :D )

enternal-life mukava kuulla hyviä uutisia :) Toivotaan että hyvin menee loppuaikakin, ja onnea odotukseen! :)

Sannya Onnea plussauksesta ja tervetuloa joukkoon!! :)

Olikohan tässä vielä nyt muuta mitä piti kommentoida..minä ja minun muisti :D

Omaa napaa sen verran että alkaa meleko tukalaksi käyä oltavat..Touho potkasi multa kylkiluun(ainaki yhen ) poikki |O johan tuntu epämukavalta. ja nyt ku se sitte potkii tietysti JUST siihen kohtaan missä se on poikki niin AUTS :( Ja selekä on tosi kipiänä..
Supistuksiaki on ruvennu tulemaan (kippeitä )..sunnuntaina tuli jo ihan 10min välein jotain tunnin mutta onneksi loppu sitte..josko koittas ottaa rauhallisesti (ihan ku muutenkaan mitään koskaan tekisin :D ) ettei se vielä syntyis kuitenkaan..Vaikka kyllähän sitä alkaa olla nuita viikkoja jo sen verran että tuskin tässä mitään hätää ois jos se nyt jo syntyiski..

Maarit ja Touho 33+5
 
moikka maatritti pitkästä aikaa hih. no oon mä jotakin sinunkin kuulumisia tuolta lokamasuista lukenut. :)

meillä alkaa olla kaikki tarpeellinen (ja ylikin :D ). ainakin kaikki suurimmat ja tärkeimmät jutut on hankittuna. kaikkea sellasta pientä pitäs vielä haalia. niinku esim näitä kaikkia hygieniatuotteita, vaippoja, vanupuikkoja... just tänään pesin ensimmäisen koneellisen vauvan vaatteita näin äippäloman alun kunniaksi! :) Samalla kattelin läpi kaikki nuo vaatteet niin jotain vähän paksumpia college- tai fleecepukuja/paitoja pitäs ostaa. saa sitte kylmimmillä ilmoilla toppapuvun alle laitettua vielä lämmikettä. ja jotain fleecepeittoa, huopaa tai liinoja vois ostaa mihin vauvan voi sitten kääriä :D
mites teillä joko on kaikki valmiina touhoa varten?

sitten tuo synnytys, noh mä en kauheesti ole sitä miettinyt. sen tiedän että kaikki mahdolliset helpotukset kipuun tulen ottamaan mitä minulle vain siellä sairaalassa sitten suositellaan. :LOL: vielä ei kauheesti jännitä, jotenkin mä mietin että se hoituu sitten omalla painollaan kun aika koittaa. eniten mua jänskättää tällä hetkellä se että onko henkilökunta siellä mukavia. jotenkin se on niin henkilökohtainen ja varmasti tunteikas ja raskas koitos se synnytys että inhottaa jos siellä sitten sattuukin joku tympeä kätilö. mutta positiivisia kokemuksia olen vain kuullut sieltä. eiköhän siellä ne osaa ihan asiallisesti hoitaa työnsä.
mutta kyllähän se tässä kerkeää vielä alkaa jännittämään.. :)

ootko maatritti käyny tutustumassa sinne oysiin? mulle ei oo ainakaan neuvolassa puhuttukaan sellaisesta käynnistä', mietin että onko täällä ollenkaan tapana tehdä sellaista ?
me käytiin kyllä miehen kanssa ajelulla viikonloppuna ja katsomassa mistä ovesta sitä pitää sitten mennä sisälle :D

ai oikeastiko se vauva potkas sulta kylkiluun poikki :eek: melko vilkas kaveri vissiin siellä masussa :D ja toivottavasti se silti vielä pysyis siellä masussa. kyllähän ne melko pikkusia vielä on. eikö ne nyt näillä loppuviikoilla ala sitä rasvavarastoa kerryttämään. ainakin näin mä käsitin neuvolassa. että tähän mennessä vauva on kasvanut pituutta enimmäkseen ja nyt se alkaa kasvattamaan pullukkaa :)

heti oli pakko tulla kirjotteleen kun huomasin et joku oli kirjotellu :LOL: hhuomaako edes että mulla on loma?? :D
 
Paukkuli: Saahan sen nimen nuin lyhentää. :D En oo kyl ihan varma oonko sanonu tääl asiasta ollenkaan, mutta kerrottu on perheelle jo 8vkolla. Äiti ja isä otti tosi hyvin, mutta alkuun isosisko oli vähän katkera kun on 3 vuotta vanhempi kuin minä ja saan ennen sitä lapsen. (isosiskolla ei ole lapsia vielä.) :D Itelläkään ei oo töitä täs, ei oo varmaan huomannu kun kävin kirjottelemassa niin paljon tekstiä ennen ku lähin kiiminkiin ja nyt taas täällä kirjottelemassa! xD Joo en varmaan enää kauaa kestäis jos ne ei alkais kohta puolin olla ohitse, oonpa onneks saanu muuta ajateltavaa nyt ku olin kiimingissä, muuten olisin koko ajan miettimässä kaikkea mikä voi mennä pieleen. :)

Eternal-life ja planktoni 11+5
 
Paukkuli meillä on kaikki muu valmiina paitsi amme :D se ostetaan vasta sitte ihan viimetingassa (tai sitte ku touho on jo syntyny ) ku viepi vaan turhaa tilaa nyt..
Mulla on galleriassa kuvia kaikista touhon jutuista (vaunut,hoitopöytä,kaukalo,sänky.. )
mutta ne näkyy vaan kavereille..Joten jos haluat(te muutki) nähä niin paljasta henkilöllisyytesi :LOL: hihi.
Ei me oo vielä käyty tutustuu sinne Oys:aan mutta aiotaan kyllä käyä..Meille sanottiin että siellä voi käyä aina ke ja to klo 15.00 (mennä vaan sinne aulaan oottamaan niin hakevat sieltä ) ilman mitään ilmottautumisia.. Voiski käyä tässä lähiviikkoina siellä ku ei koskaan tiiä millon se lähtö tulee.. :) Tosiaan aika vilkas on tämä kaveri, huolettaa mitä tulevaisuus tuo tullessaan :D No,minä koitan ajatella että ku se on nyt niin älyttömän vilikas niin se on sitte oikee rauhallinen ku se syntyy :LOL: tuskimpa vaan!

Ja täällä on kans yks jolla ei oo muuta elämää ku netti :LOL: aina ku istahan tähän (eli noin 100000x päivässä ) niin pakko käyä kattoo onko kukaan kirjotellu mitään :D
 
VOI HITSI. :) mä tahon tuon bigbrother 24/7 mutta kun en osaa tilata sitä. ärr. meillä siis on jo joku kanavapaketti niin sen vois vaan netissä lisätä mutta kun tuo ukkeli on iltavuorossa ja enhän mä osaa :kieh:

ja mä tahtoisin nähä maatritti niitä kuvia. ja oot näköjään tuossa lokamassu-yhteisössä mä haluaisin ehkä liittyö siihen.. kirjotteleeko siellä ihmiset sinne yhteisöön? kun mä tykkään lueskella mut en niin kauheesti tykkää kirjotella tuolla irc-galleriassa. että käytän sitä lähinnä muiden kyttäilyyn :LOL: niin pitääkö tuolta yhteisön ylläpitäjältä kysyä että saanko liittyä? vai miten en älyy..
 
paukkuli Tuntui ettei sairaalassa muuta tehtykkään kun syöty :D Minne oot menossa synnyttämään? Mulla oli tosi ihana kätilö! Niin kiva ja kiltti ja kaikkea! :D Ja tunsi vielä äitini ja tätinkin :D :D joskus tulevaisuudessa kun uudestaan menen synnyttämään tahdon kyseisen kätilön! :D

yhdyn teihin minä kans käyn moooonta kertaa päivässä täällä katsomassa onko kukaan kirjoitellut :D Ja täällä me aina samat vaan kirjotellaa ;)
 
heipähei !!:)

Nyt vasta kerkesin tänne tulla kirjottelemaan omia kuulumisia(niin paljonkun ne teitä nyt kiinnostaa niin aijon silti vuodottaa kaiken tänne :D)

Meijän poitsu on ollut tänään hiukka kipeä. EIkä sillä aijemmin päivästä pysyny juur lainkaa ruoka sisällä(no ruoka ja ruoka ) Se nukku vaan koko aika.. Sit se nosti hiukka lämpöökin,mut nyt on onneks ukkeli saanu syötyä ja lämpökin laski ! Sitten jouduin nielemään ylpeyteni ja soitamaan papalleni (elikkä isäni isälle) ja kutsumaan hänet ja maailman kauheimman vaimonsa(ei siis ole mummini ) ja heidän itsekeskeisen kakaran mun pojan ristiäisiin. Se on pitkä tarina ,enkä siis jaksa sitätänne työstää ,mutta kuitenkin pointti on se etten voi sietää niitä rahanahneita paskoja,niillä olis rahaa vaikka muille jakaa...(ite oon aina joutunu elää minimi rahoilla ) vaan saas nähä,saadaan varmaan ristiäis lahjaks omena ja pipari paperipussiin laitettuna . kuulostaa varmaan melko koomiselta,mutta mä en voi vaan sietää niitä ihmisiä mutta en olis jaksanu enään tapella isän kanssa.. ku se nyt vihdoinkin tahtoo jotensaakkin olla muhun yhteyksissä... no ei siitä sen enempää..

Sitten.. taistelin tuossa ton miehenkin kanssa... ylläri ylläri .. seksistä ! Meillä kun ei synnytyksen jälkeen olla edes ajateltu sellaista.. eli ei mikään yllätys et tänään sain kuulla kaikenlaista siltä suunnalta.. eniten mua pistää vihaks se et toi mies kohdistaa sitten kaiken sen vihan meidän poikaan..Tyyliin "isi ei saa pillua sun takias " no ei ihan noin ,mutta sen suuntaista !!!Mä alan olla niin täynnä tota.. Totesinkin sille ,että tiesit kyllä mihin ryhdyit.. tuli kylmä vastaus takasin,että enpä tainnut tietää .. Hyvä etten huutanu sille,et "ovi on tossa ,ole hyvä ja häivy " muutenkaan en luota siihen miten se hoitaa tota lasta.. se on niin hermo heikko,ei kestä yhtään lapsen itkua.. (tosin sille se ei voi mitään,koska se on nuorempana pahoinpidelty niin et sill meni joku päässä ja sen takia sillä on muutenkin vaikeuksia kuunnella huutoja ) joten voitte kuvitella minkälaiset riidat meillä on.. :|
Kyllä mä tiedän,et se rakastaa meitä enemmän kuin mitään muuta,mut mä en vaan aina jaksais tällästä.. joskus olis kiva elää ihan normaalia elämää.
siltikinmä rakastan tota miestä just tollasena.enemmän ku mitään muuta <3 kyll voi olla vaikeeta..

noni.. johan siinä olikin sitten valitusta kerrakseen.. toivottavasti ette nyt ihan järkety lukemastanne :D se ei ollu tarkotuikseni :D
 
Moikka kaikille! :heart: En ole taas kirjotellut,oon ollu niin paljon käsitöiden parissa.olen väsännyt tossut ja tumput,nyt on tulossa peitto :p Toki voin kertoa itsestäni ym.Eli asutaan avopuolison ja kolmen kisun kanssa yhdessä.Elämäntilanne on oikeastaan just hyvä.Paitsi välillä tuntuu,että raha tilanteen kanssa ei meinaa olla sujut.Mutta nyt hakeuduin eräälle kurssille niin eipä tarvitse kotona istua joka päivä.Lisäksi olen autokoulussa tällä hetkellä.Pelottaa,nimittäin 2.9 olis viimeinen teoria tunti ja sen jälkeen oliskin teoriakoe.
Hmm,mitähän muuta.Ai niin rv 4+0 vasta.joo ja testasin aika ajoissa,ja todella toivottu olikin pikkuinen.Nyt vaan toivotaan,että kaikki menee hyvin.Nimittäin miulla olisi ollut sähkösilmukka hoito solumuutoksen takia.Mutta sitä ei tehdä raskauden takia ja solumuutos on onneksi vain 2 taso.Eli vaarallisempaa olis tehdä hoito raskauden aikana.
Että tälläistä.Kysykee ihmeessä jos on jotain kysyttävää jne. ainakin osaan vastata käsitöihin liittyvään.Mieku oon pienestä pitäen väsännyt kaikkea. :heart:
Mutta hei,nyt pitää mennä nukkumaan,olen juuri saamassa unirytmiä kondikseen.Ja kaikille alkuraskaudessa olevat,vinkki,kannattaa nukkua nyt koska sitten loppu vaiheessa ei paljon nukuta,pikkuinen kun on varmaan oikein vintiö massussa."siskoni on lähihoitaja" Ja kertoo mulle aina kaikkee :p hih. Hyvää yötä tytysyt :heart:
 
Paukkuli sinne yhteisöön ei pääse ellei se ylläpitäjä kutsu sinua,eli laitat vaikka viestiä sille että haluat sinne :) (sen nick on mushuu) Ja siellä on tosi vilkasta keskustelua..Jos oot päivänkään pois ja sitte kirjaudut niin on voinu tulla parikin sataa kommenttia :eek: että kyllä siellä juttu luistaa :LOL:
Ja voin kyllä lisätä sinut listalle että näät kaikki kuvat,sanot vaa mikä sinun nick on :)
 
Heippa!

Uusi nuori odottaja ilmottautuisi :) olen vm-89 ja laskettu aika on 12.2.2009

Mieheni (vm-86) kanssa asustellaan yhdessä omassa rivari kolmiossa ja seurusteltu on neljä ja puolivuotta (suurinpiirtein) kaks ja puol vuotta on oltu kihloissa. Lapsi on täysin suunniteltu ja toivottu <3

Aamue ja Tyyppi 15+6
 
majj mä oon menossa oysiin synnyttään. toivottavasti sattuis minullekin mukava kätilö. :)

nuorimamma ompas sun miehes törkeesti alkanu syyttään sua ja VAUVAA seksin puutteesta. huh huh. toivottavasti ei tarkottanu oikeasti mitä sanoi. mun mielestä seksi on sellanen asia että sitä on ihan turha harrastaa jos ei halua. tai siis tiedättekö mitä tarkoitan.. mutta jotenkin jos jommalla kummalla ei innosta niin kyllä sen siinä seksin laadussakin huomaa ja ei kummallakaan ole sitten mukavaa. ja suoraan sanottuna kyllä sun miehes pitäs ymmärtää että noin vasta synnyttäneellä ei välttämättä ole edes paikat vielä palautunu ja vaikka paikat olisikin niin ajatukset ei välttämättä ole vielä seksissä. sano miehelles että hän osaa varmaan itsekin purkaa pahimmat paineensa.

anteeks kun tuli noin suoraa puhetta mutta mun mielestä kenelläkään, ei edes parisuhteessa ole oikeutta painostaa tai syyllistää toista seksiasioissa! en tarkoita mitenkään pahalla, toivottavsti ymmärrät mitä tarkoitan. :) toivottavasti saatte juteltua asioista ja selviteltyä tilannetta. :hug: kyllähän kaikilla tulee varmaan sanotua ja tehtyä välillä mitä sattuu. itsekin olen tosi paha suustani jos oikein hermostun tuolle ukolle. ja välillä tulee tiuskittua asioita mitkä ei todellakaan pitäisi paikkansa.

niin ja Aamue tervetuloa keskuteluihin mukaan! ja onneksi olkoon raskaudesta. sinullakin jo hyvällä mallilla raskaus. riskiviikot ohitse ja kova odotus päällä? :)

ihanaa mä sain kuin sainkin sen bb24/7 tänään. :) varmaan menee ilta kyttäilessä, hieman harmitti kun en vielä eilen saanut sitä. ne on tietenki siellä bilettäny menemään.. ?

paukkuli rv 33+1
 
ostelin myös sellaset neuletumput ja kankaisen viltin.. ja tunikan...... :snotty: ouh mitähän tuo ukkokulta sanoo kunhan töistä kotiutuu. mä oon luvannu sille etten enää shoppaile enempää pikkusia vauvan vaateita :LOL:

onhan tuo neule kuitenki 62 kokoa. :heart: ettei nyt ihan pieninkään :saint:
 
joo tuo pipo oli 1? h&m:llä. :) juu ja ainakin kahden eri lääkärin mukaan olis tyttö varmuudella tulossa. mut eihän sitä silti ihan 100%varmuudella voi tietää.. hih. noh luotetaan nyt siihen sitten :heart: ainakin on kovin hempee tää vauvan vaatevarasto :D
 

Yhteistyössä