Hei! Tänne kaikki alle 20-vuotiaat onnelliset odottajat!

HEi! Tänne voit tulla vaihtamaan kuulumisia ja kokemuksia odotusajastasi. Olen vm 90 eli syksyllä täytän 18-vuotta. Asustelen tällä hetkellä Lahdessa.Esikoiseni on enkelinä taivaassa,mutta nyt odotan innolla toista lasta.Yhdy mukaan:
Kerro mistä päin olet? Ikää? lapset? yms....ja kaikkea mitä haluat kysyä,yritetään vastailla toistemme kysymyksiin.parhaan mukaan:)
 
helou :)

täällä kans yks alle 20-vuotias odottaja. Olen siis itse -89 syntynyt ja lokakuussa olis esikoisen laskettuaika.

Pitäs pikkuhiljaa ruveta kertoon ainakin omille ja miehen vanhemmille kun rv18 alkoi tänään.. :D jotenki ei oo vielä saanut kerrottua ja nyt tuntuu koko ajan vaikeammalta kertoa. olis vähän pakko jo, kun ei sitä kohta voi olla huomaamatta.

siitä pääsenki kysymyksiin. (oonki kaivannu nuorien odottajien juttuseuraa...)
onko teillä lapsen isä kuvioissa mukana? minkä ikäinen mies?
miten teillä on omat tai mahdollisen miehen vanhemmat suhtautunut asiaan? miten kerroitte ja millaset oli reaktiot?

heh kauhee kysely .... :LOL:
 
ja lisään virlä, itekki kuumeilin jo 16-17-vuotiaasta asti, mutta miekkonen salli ehkäsyn poisjätön vasta joulukuussa.. Oikeestaan munki kaikki tutut jotka on saanu lapsia, on ollu alle 20. Ja nytki hirveesti tuttuja jotka odottaa! Vauvoja vaan satelee! :heart:

Paukkuli: Vastaan sulle tohon, että miten kerroitte ja mitkä oli reaktiot.. Kerroin toissapäivänä anopille, ja reaktio oli ihana! Se alko itkee ja tuli halaamaa! Olin odottanu ihan toisenlaista reaktiota! luulin et se alkaa kyselee et oliko se ihan suunniteltu ym ym.. Ja äitille kerroin heti plussatestin nähtyäni, ja se oli kovin onnessaan kans! =) Ainii kerroin siis anopille näin: "haluutko kuulla yhen piristävän jutun..? Jos kaikki menee hyvin ni susta tulee jouluna mummo..!"

Hyi että tätä pahoinvointia... :x
 
miina- minun puolesta ainakin saa kirjoitella :D mä oon ainaki ihan addiktoitunu tähän palstaan ja vaikka en tuonne lokakuisiin kirjottelekaan kauheena ni jokapäivä käyn lueskelee (monestikkin päivässä jos on tylsää :D ) mut silti tuntuu että kaipais vähän oman ikäistä juttuseuraa kun samassa tilanteessa ollaan. ja mua ainaki jännittää tuleeko ennäkkoluuloja niskaan esim. ajatteleeko ne sitte sairaalassa että eihän tuo osaa mitään. :ashamed: juu tyhmiä mietin...

Mulla tuo anopille kertominen ei taida onnistua päin naamaa. ainakaan kovin lähiaikoina, kun varmaan kesäkuussa vasta päästään pitkän välimatkan ja töiden takia siellä vierailemaan. ja olisi se mukava vähän antaa niiden etukäteen "sulatella" asiaa. eikä vain paukahtaa maha pystyssä sinne :D ja joka tapauksessa mies saa itse omille vanhemmilleen kertoa.

En osaa ollenkaan kuvitella kuinka omat vanhempani reagoivat. ja meillä ei mitenkään kauheen läheiset välit ole koskaan ollu vaikkei mitään normaalia isompia riitojakaan kyllä ole ollut. Ja koko ajan nyt hankaloittaa kun vaan venyttää sitä kertomista niin vaikeammalta tuntuu vaan.. äiti nyt varmaan on onnellinen, ainakin alkujärkytyksen jälkeen.. äh tympäsee.

milläs kohdalla miina- sun raskaus on menossa? paljon on viikkoja kasassa? :)

mä tänään oon miettiny että mitä tuo tunne masussa on... jokohan ne jonkinlaisia vauvan potkuja jo olis :)
:heart: en tiedä, jotaki ihmeellisen tuntoista tuolla masussa nyt tapahtuu. tai sitten masu muuten vain sekaisin :D

pitäisiköhä'n mun jo lopettaa tää romaani ? :D nälättää (taas vaihteeksi) :snotty:
 
Paukkuli: Tänään on rv 6+0. :D Ihme kipuja tuntuu nytki täs koneella. Viiltää tuolta jostain lonkasta vissiin.. Juu mäki oon tähän palstaan niin koukussa et tuntuu et jos tää jatkuu tätä menoo ni meijän parisuhdeki alkaa kärsimään!! En tee muuta ku istun koneella! No okei ei nyt ihan mut kuitenki!..

Mitäs vappusuunnitelmia teillä on?? Meillä mies lähtee hesaan ja mä ehkä meen perässä kuhan pääsen puol ysin aikoihin töistä ja käyn suihkussa ja meikkaan ja puen..eli luultavasti en lähe..saa nyt nähä jaksanko..!!

Iloista vappua kaikille! =) :flower: :wave:
 
Just tällästä ketjua sitä itekin kaipas ku ootti.. tuntu et noi toiset ketjut on niin vanhoille:) Ite siis sain pojan joulukuussa, eli on nyt 5kk kohta vanha:) Mulla ikää 20v.. Olis ollu niin mukava jutella omien ikästen kanssa:)
Saapi kysellä jos joku askarruttaa, voin vastata jos osaan:)


Mut teille voimia ja jaksuja!!
 
moi vain Saitu :)

ah tätä raskauden ihanuutta. eilinen meni siinä syödessä hyvin ja kavereiden kanssa istuessa iltaa. ja siinä vaiheessa kun muut lähti baariin ni me miehen kanssa vällyjen alle kuorsaamaan :D oli kyllä ihan mukavaa vaikka muut joivatkin alkoholia.

Tänään sitte aamulla eka kämppä tuuletukseen ja imuroin ja puunasin ihan kunnolla. tässäkin juuri harkitsen ikkunoiden pesua kun on niin hyvä ilma :) mietityttää vaan että mitenhän yllän ulkoapäin pesemään. kun oon huikeat 157cm pitkä ja meillä on tosi isot ikkunat ja just ikkunoiden allla multaa (tulossa joskus kukkapenkki) ni uppoaakohan se puutarhajakkara sinne multaan :LOL: saas nähä mitähä siitäki tulee.

Käytiin tuossa puolenpä'ivän aikaan kaupungilla ihmettelemässä ja täällä on ainakin niin tukalan kuuma että huh. oli tosi paljon porukkaa liikkeellä. Jouduttiin autokin jättämään aika kauas torilta ja sitten kun oltiin parisen tuntia siellä kierrelty torilla ja lähettiin autolle tarpomaan niin tuntu etten jaksa. mahasta viilsi ja hiki valu kun ylämäkeä tarpoin :D oon miettiny kun mulla menee vatsa sillai ihan kivikovaksi jos just kävelen paljon tai muuten urheilen, niin onkohan se ihan normaalia...

mietin vaan että jos nyt jo näin tuskaa tuo lyllerrys ni mitenhä sitte heinä- elokuussa. huh huh. mulle pitää varmaan laittaa joku amme tuohon pihalle missä makaan mahan kanssa :ashamed: hullua toivoa jo viileämpiä kelejä kun nyt ensimmäinen näin lämmin päivä..

ja sekin ahistaa tässä kuumudessa kun tuntuu ettei ole mitään vaatteita mitä voisi pitää. kaikki kiristää ja puristaa masusta sitte hiki valuu. ja ah. pitäs vissiin lähteä ens viikolla shoppaileen uusia vaatteita niin jaksais ehkä joskus tuonne ihmisten ilmoille lähteäkkin. on vaan aika surkeat valikoimat mun mielestä. hm:llä on jotakin mutta esim lindexillä onko siellä enää edes mammavaatteita? kun oon omasta mielestäni ennen nähnyt mutta nyt kun kävin pari viikkoa sitten niin en kyllä löytänyt ollenkaan :( plääh. ja kaupoissa sitä' varsinki tulee hiki :D ahdistaa jo valmiiksi.

kauhee valitus. noh on mulla kuitenki hyvääkin elämässä, miehen kanssa menny nyt tosi hyvin. alkuraskaudessahan olin ku perseelle ammuttu karhu. :saint: koko ajan hermostuin ja itkin ihan mistä vaan. nyt alkanu varmaan joku seesteisempi vaihe. :heart:

niin ja vielä siitä kertomisesta. ajateltiin viikonpäästä perjantaina kertoa, kun mulla on silloin neuvola ja siellä varmaan taas ultrataan (meillä neuvolassa ultra ni joka kerta on nyt ultrattu :) ) jos sitä sitten uskaltais kertoa. tää maha on kyllä jo niin iso omasta mielestäni, että ei tätä voi olla huomaamatta eli pakko kai se on kertoa tuleville isovanhemmille. toivottvasti ne on onnellisia. jännittää....

mites te muut olette voineet? :) ja miten meni selvä vappu?
 
Suuret kiitokset teille kaikille, kun olette noin runsain mitoin osallistuneet minun keskusteluuni. Tervetuloa kaikki uudetkin mukaan vaan jatketaan samaan malliin.... Vapun juhlinta sujui todella rauhallisesti, kotona tv:tä töllöttäessä ja syödessä herkkuja: no eikai tässä muuta, pitää varmaan lähteä nukkuu,et jaksaa mennä töihin amulla!
Voitte laittaa mulle yv:tä, jos on jotain kysyttävää tai muuten vaa... sieltä tavoittaa parhainten... =)
 
heipähei !:)

Minullakin meni vappu tuossa melkeinpä kotona löhötessä ka kavereiden kanssa tapellessa,ku eivät hemmetti ymmärrä ettei tämmöisen mahan kanssa missään helsingissä lyllerretä katsomassa humalaisia. :x huh ! Mulla oli kans alkuraskaus pelkkää pahoinvointi, oih onneksi se on jo ohi ! Muutenkin olin niin kiukkunen ,et oli siinä äijällä varomista :D nyt on onneks tasottunut tuo mieli ja sitä ei muuta tahtois tehä ,ku hymyillä :) pikkunen potkii jo niin lujaa mahassa,et rupee kylkiluut olemaan ihan murskana .. Enpä kyllä nyt muista ,että mitä muuta mun piti viel kirjotella. (hormoonit :LOL: ) joten lähenpä tästä viemään tota koiruusta lenkille ja sit pitääki lähtee liikenteeseen synttäreiden kunniaks !

palaillaan :) :heart:
 
äippä90 saako udella kun tuossa aloituksessasi mainitset että esikoisesi on enkelinä taivaassa, niin mitä on käynyt? :(

jos et halua tai pysty täällä kertomaan niin ei tietenkään tarvitse. mutta tsemppiä sulle nyt tän toisen odotuksen kanssa! oot varmasti joutunu kokemaan kovia, kun oman lapsen olet menettänyt. :hug:

toivottavasti en kuulosta kovin tunkeilevalta.
 
Hei Paukkuli!
Menetin esikoiseni ja silloisen mieheni auto-onnettomuudessa,se oli silkka vahinko,toinen tuli vain pahasti päälle.(mieheni ei ollut esim.juovuksissa) Pikkuprinsessani elämä oli muutenkin syntymästä asti todella raskas ja lyhyt,hän eli melkein vuoden ikäiseksi, (viikkoa vaille) kunnes tämä turma sattui. Menetin molemmat rakkaani,eli koko elämäni. Surut on surtu,ei se vaan mihinkään katoa,mielessä pysyy ainiaan,mutta nyt ainakin elämä hymyilee,kiitos siitä ystävien ja tietysti uuden rakkaani. Itse toivon parempaa elämää,et kaikki meni hyvin,tästä eteenpäin.
Kiva kun kysyit,et tunkeillut yhtää,siitä on vähän aikaa,ja siitä on vain päästävä yli, niin ei siitä puhuminen tuota ainakaan suurta ongelmaa,osaan itse kyllä vaijeta,jos en halu puhua ja mainitsen asiasta. Kiitos tuesta! :hug:
 
Juu,kyllähän minä tänään vietin syntymäpäivääni :D Nyt on koko päivä tullu ravattua kylillä ja on kylkiluut ihan hellänä .. :kieh: mutta kirjottelenpa taas huomenissa lisää,kun pitääpi pomppia saunaan =)
 
Kiitos!Tuntuu helpottavalta,ja pystyy puhumaan vieraallekkin,noin henk.koht. asioita ,kun toinen osaa arvostaa! Tuon kokemuksen jälkeen,kyllä osaa arvostaa pienintäkin asiaa. Kaikki tuntuu lahjoilta ja on todella kiitollinen. Oli vain pakko jatkaa elämää,en voinut jäädä siihen hetkeen murehtimaan. Ei siitä olisi tullut mitään,syyllistin vain itseäni,vaikka kaikki sitä hokivatkin ,etten saisi itseäni syyttää,se oli vain onnettomuus,ei siinä tilanteessa voisi kukaan tehdä toisin. Mutta nyt en jaksa enää sitä murehtia ,rupeaa itkettämään... :'( Mutta nyt kaikki on hyvin, ja niinkuin toivoin jo edellisissä viesteissä et toivon elämän tästä edeshymyilevän minulle! et kaikki menis hyvin,vauvalla ja minulla!
Enkä toivo kenenkään kokevan samaa kuin minä,niin raskasta se on,mut eihän sitä voi tietää milloin kenenkin täältä maan päältä on milloinkin lähdettävä.
kirjoitellaan taas kun joudetaan!!!
HYVÄÄ PÄIVÄNJATKOA KAKILLE! :heart:
 
äippä90 :hug:

Hei, kai mäkin voisin tulla mukaan! :wave: Täytän 20 hieman LA:n jälkeen :) Pk-seudulla asustelen tulevan aviomieheni kanssa (häät kesällä), esikoinen ja myös ensimmäinen raskaus. LA varmaan 21.12 tai 22.12, ekassa ultrassa varmaan selviää sitten 14.5. kun sinne asti pääsee =)

DD ja pieni enkeli 6+6 :heart:
 
Hei vaan DaylightDancer! Tottakai sinäkin voit liittyä mukaan! Tervetuloa vaan,on hauska saada myös uusia jäseniä pinooni. Vai että jouluvauvaa odottelet,vielä alussa,mut varmaa silti,et se rupeaa kasvamaan sisälläs. Ja kesähäitäkö suunnittelette rakkaasi kanssa,voi kuin ihanaa,rakastan häitä.
Tänne voi kirjoitella mitä vaan,kysymyksiä,koitetaan sit yhdessä miettiä vastauksia ja kaiken laista muuta mitä nyt mieleen tulee-liittyen tietysti odotukseen,vauvoihin,jne. Paljon onnea ja tervetuloa vielä mukaan! =) :flower:
 
ajattelin minäkin tulla mukaan.. olen vm89 ja odotan toista lastani, laskettu aika olisi 22.10.
ensimmäinen on jo ihana kaksi vuotias :) mukavaa kun löytyy saman ikäisiä äitejä =)
-sgäige ja masuasukki 15+4-
 
Tervetuloa vaan sgäige! Onko sinulla tuo parivuotias tyttö vai poika? Kiva kun tulit meidän kaa juttelee.... =) Miten teil on esikoisen kanssa menny? missä päin asustelet? kaksin vai kolmisin?,siis onko sinulla miestä?
 
äippä90
tosi hyvin on neidin kans menny(eli on siis tyttö :) ) mitä nyt vähän rupeaa uhmaa tulemaan,
joskus tuntuu että mikään ei kelpaa ja kaikki on huonosti,mutta kyllä se siitä. hyvinkäällä asustellaan,ihan kolmisin =) mites muiden raskaus on sujunut? täällä ihan hyvin,jos ei oteta
lukuun ihan järkyttävää päänsärkyä :(
 

Yhteistyössä