Hei sinä nainen lähikaupassa eilen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Raggatip
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Raggatip

Vieras
Kun minä lähden kauppaan ilman omia lapsia, haluan siellä todellakin olla ilman lapsia.
Kun haluan kauppaan yksin, minulla on siihen syyni. Saan kiertää jokaisen hyllyn läpi siihen tahtiin, kun minä haluan. Saan lappaa omenat pussiin ja punnita ne itse. Saan jonottaa rauhassa, saan pakata tavarat rauhassa ilman että tarvitsee katsoa lapsen perään. Joten, kun minä lähden kauppaan yksin, en halua viettää aikaani siellä sinun lapsesi kauppa.

Kun otan vihanneksia, minua ei todellakaan naurata se, että sinun poikasi lärppii mandariinit minun kädestäni pussiin. Kun kysyit saisiko poikasi auttaa minua laittamaan mandariineja pussiin (koska poikasi NIIIN pitää siitä), ja kun sanoin että "Ei, laitan ne itse.", tarkoitin myös sitä. Tarkoitin vaikka pyysit sitä vielä uudestaan. Ja minä sanoin "ei" uuden kerran.

Kun olen makeishyllyllä ja lapan irtokarkkeja pussiin, sinun poikasi törmää minun jalkaan. Perkele. "YAAAAAAA, JAAAAAAA, YYYYY!" Se huutaa, sinä tulet paikalle. "Voi osuiko polvi sinua otsaan? Kyllä se kulta parantuu. Se oli vahinko. Äittä puhaltaa pipiiin...PUUUH. Noin!" Lirkuttelet. Lapsesi kääntyy minuun päin ja yrittää vääntää hymyä naamalleen.
"Eikö olekkin suloinen?" Katsot minua hymyillen. Joo, jos nyt sattuu pitämään Apinoiden planeetta elokuvasta. "Ei." Sanon, en jaksa hymyillä. En jaksa esittää, että pitäisin lastasi suloisena. Pidän sattumoisin omia lapsia suloisina, mutta en oleta, että jokainen muu kaupassa käyvä näkee minun lapseni samoin silmin kuin minä. Siksi en koskaan esitä tuollaista kysymystä.
Käännyn jälleen lappamaan karkkeja pussiin.
Lapsi roikkuu edelleen minun kintereillä, et sano hänelle mitään.
Juuri kun olen ottamassa kauhallista tuttikarkkeja pussiini, poikasi huutaa "TUTTAAAA!" ja lärppää tahmaisen kouransa kauhaan niin, että karkit putoilevat. Osan hän tunkee suuhunsa.
Sinua naurattaa "Voi sinua kulta, tänään on tiistai, osteaan jotakin pikkukarkkeja. Anna tätin ottaa itse!"

Tädin? Olen 27-vuotias ja kyllä olen täti siskon lapsille, mutta en todellakaan sinun jälkikasvullesi. Jotain rajaa sentään. Jos lapselle puhutaan naisista täteinä ja miehistä setinä, milloin on oikea aika kertoa että on olemassa NAINEN ja MIES?

Menen kylmäkaapille josta otan puolen litran pullon siideriä, ovathan lapseni yötä mummolassa ja minulla ja miehellä huomenna vapaa päivä. Te tulette, tietenkin, yhtä aikaa sinne päin. Sanot lapselle, että otetaan pullo muumilimpattia. Kyllä, minäkin mietin jo pitkään sanoitko sinä limpattia, mutta näin se oli.
Poikasi kääntyy taas minua kohti, osoittaa KOFF:n kaljatölkkejä ja huutaa "ISIIILLEEE, ISILLEEEEEE!"
"Höpsistä, ei isi tuollaista juo!" "ISILLEEEEEEEE! BYAYYAYYAAYYAY!"
Katsot ympärillesi, huomaako kukaan? Kyllä, kaikki katsovat. Eikä siksi, että sinun lapsesi on söpö, vaan siksi, että 2-vuotias tahtoo ostaa isälleen olutta.
Ryntäät kassalle, minä olen seuraavana jonossa. Poikasi kiipeää kassan päässä olevalle tasolle, kun myyjä ystävällisesti huomauttaa: "Lapset eivät saa kiivetä tuohon, se ei kestä juurikaan painoa"
"Tule alas, täti käski. Tule kulta alas. Äiti ostaa tikkarin, katso!"
Nappaat kassalta supersalmiakki tikkarin ja heiluttelet sitä pojan naaman edessä. Poika laskeutuu alas.
"Tämä otti kourallisen irtokarkkeja suuhunsa.." Sanot nauraen, lähes hysteerisesti hihitellen myyjälle. Myyjä hymähtää. Kun pakkaat tavaroita, kerrot meille kaikille jonossa oleville;
"Aina minä innostun ottamaa pojan mukaan. HIHIHI.Se on niin mukavaa kauppaseuraa! HIHIHIHII. Sitten joskus aina muistaa kaupassa, että miksi minä sinut otin mukaan, ehkä en ensi kerralla ota! HIHIHIHIHI"

Poikasi on jo hyvää vauhtia juoksemassa ulko-ovelle, kun sinä tunget viimeiset ostoksesi kassiin ja painut perään. Kun ulko-ovi takanasi pamahtaa kiinni, et kuule kun kassaneiti sanoo:
"Toivottavasti et otakkaan." Sitten minäkin hymyilen.

[QUOTE="heh";25085350]Aika paljon jaksoit nähdä vaivaa tämän provon kirjoittamiseen. =) Sulla on ilmeisesti melekoisen tylsää tänään.[/QUOTE]

No ei tartte olla provo..Näitä ihmisiä ihan oikeasti löytyy tästä maailmasta...Ja ei, en minäkää jaksa hymyillä ja olla söpistelemässä muitten mukuloita kun ilman omaani kauppaan tms. pääsen.. :whistle:

[QUOTE="heh";25085350]Aika paljon jaksoit nähdä vaivaa tämän provon kirjoittamiseen. =) Sulla on ilmeisesti melekoisen tylsää tänään.[/QUOTE]

Ei ton tarvii olla provo. Tommosta tapahtuu ikävä kyllä

Vaikka kirjoitus olisi provo, tämä on hyvin normaali näky kaupassa.
Tälläisiä vanhempia on, ja huoh niitä lapsia joilla ei ole mitään käsitystä käytöstavoista.
Vaikka pieni lapsi olisikin, tulisi vanhempien opettaa alusta saakka mitä voi tehdä ja mitä ei.

• Tykkää
Reactions: HeavyMetalMama-77
[QUOTE="eeva";25085358]hehee, siellä taas joku "ikiteini" suuttunut kun sitä kutsuttiin tädiksi. :D hei pahvi, herää jo![/QUOTE]

Voih kun olisinkin teini! Mutta kyllä nämä rypyt tähän naamaan väkiselläkin puskee, kun kolmekymmentä lähenee.

No en nyt tiiä onko tää provo, kyllähän noita panikoivia äitejä aina välillä näkee. Kun pelätään siellä kaupassa ettei pikku-Petteri vaan ala itkemään.
Mut en mä yksin kaupassa käydessäni oleta ettei kaupassa ole tuolloin muita lapsia. Se on elämää se ettei koko muu maailma toimi niinkuin minä. Tai sit pitää käydä Alepassa klo 22 jälkeen illalla, silloin ei varmaankaan kovin paljoa ole pikkulapsia liikkeellä, ehkä sitten vähän isompia lapsia mutta he eivät varmaan yhtään sen hiljaisempia ole :D

Ei toi välttämättä oon provo.
Mä voisin kuvitella yhden tuttavani olevan toi lapsen kanssa kaupassa asioiva äiti.

Esim. kirpputoreilla se mukula on jo alle 2-vuotiaana saanut "juosta vapaana" ja leikkiä siellä myytävänä olevilla leluilla. Ja ne jätetään aina johonkin sellaiseen loosiin, joka nyt sattuu olemaan siinä kohdalla, jolloin löytyy joku toinen, kiinnostavampi lelu.

:D Ihana kirjoitua!! Mä jätän muuten kaupassa ihan kokonaan huomiotta jos lapseni edes sattuu vinkumaan kaupassa jotain. Saattaa muita ärsyttää, mutta minä en jaksa aloittaa kohta 5 vuotiaan kanssa kädenvääntöä siitä saako hän vanukasta. Kun ei saa. Viikonloppuna saa, jos on ollut kiltisti. Mutta jos mun kakara edes 2 vuotiaana olisi noin toiminut kaupassa, olisin napannut lasta kädestä kiinni ja painellut kotiin, ostokset olisivat jääneet kauppaan. Minä, hirviömutsi, vien oman lapseni autoon jos käyttäytyy kuin apina kaupassa. Jos ollaan miehen kanssa yhdessä kaupassa, toinen jää auton luokse ja toinen jatkaa ostoksia. Jos olen yksin, niin tosiaan ostokset jäävät kauppaan ja kaupasta lähdetään tyhjin käsin. Ja kyllä, palautan ensin ne ostokset omille paikoilleen, varsinkin pakasteet ja muut kylmässä säilytettävät. Jos on pelkkiä kuiva tarvikkeita, saatan pyytää kaupan henkilökunnalta että voinko jättää nämä tähän, yleensä kassan lähelle ja siitä sit taluttaa lapsen autolle.

Ei ole provo. Tämä tapahtui oikeasti eilen illalla. Ja oli pakko päästä purkamaan. Mutta johan helpotti!

Miten äiti reagoi, kun sanoit hänelle, ettei lapsi ole söpö? Miksi et sanonut lapselle, ettei hän saa koskea sinuun tai tavaroihisi? Miksi menetät hermosi niin pahasti jostain tuntemattomasta lapsesta, että vielä seuraavana päivänä kirjoitat täällä romaanin mittaisen tekstin raivon vallassa?

[QUOTE="eeva";25085391]"ikiteinistähän" minä puhuinkin, en teinistä. :D täti mikä täti, mitä siitä itkemään. :p[/QUOTE]

Minulle "täti" on merkityksellinen sana. Puhun edelleen äitini siskosta "tätinä", samoin omat lapseni puhuttelevat minun sisaruksia "täti ja eno". Siksi minä en voi sietää että minua kutsutaan tädiksi toisen lapsille.
Ei se, että näytän vanhalta tai tätimäiseltä. Se ei ollut se syy. Vaan sanan merkityksen raiskaaminen minun korvassa.

• Tykkää
Reactions: Extra Virgin
:D Ihana kirjoitua!! Mä jätän muuten kaupassa ihan kokonaan huomiotta jos lapseni edes sattuu vinkumaan kaupassa jotain. Saattaa muita ärsyttää, mutta minä en jaksa aloittaa kohta 5 vuotiaan kanssa kädenvääntöä siitä saako hän vanukasta. Kun ei saa. Viikonloppuna saa, jos on ollut kiltisti. Mutta jos mun kakara edes 2 vuotiaana olisi noin toiminut kaupassa, olisin napannut lasta kädestä kiinni ja painellut kotiin, ostokset olisivat jääneet kauppaan. Minä, hirviömutsi, vien oman lapseni autoon jos käyttäytyy kuin apina kaupassa. Jos ollaan miehen kanssa yhdessä kaupassa, toinen jää auton luokse ja toinen jatkaa ostoksia. Jos olen yksin, niin tosiaan ostokset jäävät kauppaan ja kaupasta lähdetään tyhjin käsin. Ja kyllä, palautan ensin ne ostokset omille paikoilleen, varsinkin pakasteet ja muut kylmässä säilytettävät. Jos on pelkkiä kuiva tarvikkeita, saatan pyytää kaupan henkilökunnalta että voinko jättää nämä tähän, yleensä kassan lähelle ja siitä sit taluttaa lapsen autolle.

Käyttäytyykö/käyttäytyikö lapsesi useinkin kuin apina kaupassa?

Minulle "täti" on merkityksellinen sana. Puhun edelleen äitini siskosta "tätinä", samoin omat lapseni puhuttelevat minun sisaruksia "täti ja eno". Siksi minä en voi sietää että minua kutsutaan tädiksi toisen lapsille.
Ei se, että näytän vanhalta tai tätimäiseltä. Se ei ollut se syy. Vaan sanan merkityksen raiskaaminen minun korvassa.

Voi kauhia. :hug: Järkyittävää.

[QUOTE="vieras";25085398]Miten äiti reagoi, kun sanoit hänelle, ettei lapsi ole söpö? Miksi et sanonut lapselle, ettei hän saa koskea sinuun tai tavaroihisi? Miksi menetät hermosi niin pahasti jostain tuntemattomasta lapsesta, että vielä seuraavana päivänä kirjoitat täällä romaanin mittaisen tekstin raivon vallassa?[/QUOTE]

No ei kyl ole minusta raivon vallassa kirjoitettu, vaan väsyneenä.

Yhteistyössä