Hei ompeleeko kukaan palstalaisista itse lastenvaatteita?!

Ompelukone pyörii nurkassa tyhjänpanttina...
Mietin josko tekisi itse lapselle vaatteita.

Nyt olis hyvät neuvot tarpeen aloittelijalle!
Mistä muualta kaavoja kun kirjastosta?!
Ja yksi olennainen osa, kertokaas netissä olevia hyviä kangaskauppoja, joissa olisi kivoja kankaita?!
Minua kiinnostaa myös ihailla teidän omia tekeleitä?!
esim. jos olet tehnyt vaikka sitteriin uuden päällisen tai vaikka pinnasängyn reunapehmusteen yms?!
Kiitos :)
 
Sitä mietinkin, mutta ne on jo pieniä, kun tarkoitus olisi tehdä isompaa :D
Ja olen niin tumpelo etten osaa muuttaa kokoa isommaksi :/
Tietysti jos jollakin kaverilla olisi antaa vaatteita purettavaksi...
 
bhu
Mä ompelin, kun lapset oli pieniä, esikoiselle jopa toppahaalarit. Ja olen ommellut vielä mun teinitytöillekin takkeja ja mekkoja sekä cosply-asuja. Mutta aika on niin kortilla, ettei nykyään kauheasti ehdi. Mulle on tullut Suuri Käsityölehti vuosia ja kaavat olen ottanut niistä.
 
minä,
Ompelukone pyörii nurkassa tyhjänpanttina...
Mietin josko tekisi itse lapselle vaatteita.

Nyt olis hyvät neuvot tarpeen aloittelijalle!
Mistä muualta kaavoja kun kirjastosta?!
Ja yksi olennainen osa, kertokaas netissä olevia hyviä kangaskauppoja, joissa olisi kivoja kankaita?!
Minua kiinnostaa myös ihailla teidän omia tekeleitä?!
esim. jos olet tehnyt vaikka sitteriin uuden päällisen tai vaikka pinnasängyn reunapehmusteen yms?!
Kiitos :)
Tuolla joitakin:)
Käspaikka - Käsityö verkossa - Neulonta - PIKKULASTEN VAATEKAAVOJA, KOOT 50-104 cm
 
  • Tykkää
Reactions: rops
plums
Minä olen tilannut paljon kankaita mm myllymuksuilta ja kangastukusta. Kannattaa muuten etsiä blogeja, joissa tehdään itse lapsille vaatteita. Heillä on aina vinkkejä hyvistä kaupoista joista löytyy tosi ihania kankaita, löyty esimerkiksi ruttunuttua katsomalla Ikasyr-niminen nettikauppa.

Lastenvaatteita tehdään ainakin blogeissa siksakkia saumurilla, Ruttunuttu, - Vinosaurus - ja Selia By Riikka.

Ottobre-niminen lehti on muuten tosi hyvä. Minusta siinä on tosi kivoja lastenvaatteita :)
 
Mä olen ostanut Ottobren kaupasta. Ja loput olen hakenut sieltä kirjastosta, jonka siis jo olit keksinyt :)

Mä en voi väittää omepelevani lapsille vaatteita, koska mä olen tehnyt ihan vain muutaman yksittäisen vaatteen tässä vuosin varrella. Mutta tänään (ja eilen) ompelin tytöille takkeja. En ole koskaan edes paitaa ommellut, joten siihen nähden olen kyllä hyvin, hyvin tyytyväinen :)

Kiinnitys puuttuu vielä, mutta muutoin ne ovat valmiit :)

 
chef WAU! Hienot takit!

Olen koittanut tässä googlettaa, mutta kovin "ihkuja" kankaita ei ole tullut vielä vastaan...
Kiinnostaa ötökät ja eläimet ja retro kankaat
Saa olla myös suomen rajojen ulkopuolelta kangaskauppoja :D
 
Minni harmaana
Ompelukone pyörii nurkassa tyhjänpanttina...
Mietin josko tekisi itse lapselle vaatteita.

Nyt olis hyvät neuvot tarpeen aloittelijalle!
Mistä muualta kaavoja kun kirjastosta?!
Ja yksi olennainen osa, kertokaas netissä olevia hyviä kangaskauppoja, joissa olisi kivoja kankaita?!
Minua kiinnostaa myös ihailla teidän omia tekeleitä?!
esim. jos olet tehnyt vaikka sitteriin uuden päällisen tai vaikka pinnasängyn reunapehmusteen yms?!
Kiitos :)
Tuolta blogista löytyy ohjeita kaavoineen

TOSIMUMMO
 
Myllymuksut, Sampsukka, Metsola, Ikasyr, Kangastukku, Kestovaippakauppa. Näistä kaikista ihania kankaita!

Kaavat taas lehdistä. Ottobre niistä ehkä parhainpia. Sk:ssa nykyään todella vähän lasten saati vauvojen kaavoja. Ottobren kotisivuilta saa tilattua myös vanhoja lehti numeroita, jotka hieman edullisempia. Itsellä ainakin aika nopsaan löytyy suosikki kaavat, joita sitten muuntelen suuntaan ja toiseen. Ja eikä se itse kaavojen piirtokaan mahdotonta ole! Kokeilemaan vaan.=)
 
huvikangas
hanna kangas ja sisustus

ottobre ja suuri käsityökerho lehet on ihan ok

Mie teen työkseni lastenvaatheita :) muista langansuunta! muuten vaatheet kiertää, neppareitten,nappien ja vk alle/ kohalle tukikangas!!! saumuri on paras trikoolle, helman kääntää nätisti kaksois neulalla, tullee helmasta samalla myös hieman joustava. trikoolle pallokärki neula, ettei tule reikiä.
 

Yhteistyössä