Hei nuoret opiskelijaäidit!

  • Viestiketjun aloittaja kysymyksiä
  • Ensimmäinen viesti
Onks pakko olla nuori? :snotty:
Vastustan ikärasismia! :attn: :D

Sain lapset joulukuussa 2003 ja tammikuussa 2006. Tammikuussa 2009 aloitin opiskelut, ja olisin valmistunut nyt toukokuussa ellen olisi ollut äitiyslomalla & saanut kolmatta muksua kesäkuussa.
 
Khimaira
Mä olen opiskelijaäiti, mutten nuori :D

sain ekan lapsen 20- vuotiaana, toisen lapsen 22- vuotiaana. Opiskelemaan menin kun nuorin oli 1v4kk, sain ammatin ja sitten jäin suoraan äitiyslomalle kolmannesta lapsesta. Sitten taas vähän töitä ja nyt olen taas koulussa ( nuorin lapsi 6-v ) :whistle:
 
"juups"
En ole niinkään nuori (35v), en kai vielä ikäloppukaan. Mulla on jo kaks ammattia (merkonomi ja lähihoitaja), ne hankin ennen lapsia. Mutta aloitan ens tiistaina opiskelun sairaanhoitajaksi, ja hitsi että mua jännittää... :D 12 vuoden kotiäitiyden jälkeen koulunpenkille, nättien nuorien likkojen keskelle, mitäköhän siitä tulee. :D Jännittää, hirvittää, pelottaa, tärisyttää... Mutta motivaatio on pilvissä, ja innolla oon menossa...

Ja sori, ei nyt ollut ihan sitä mitä kysyit, mut pakko oli vaan vastata... :D
 
"..."
Luin nuorena itseni ravintolakokiksi. Sain lapsen 21 vuotiaana. Olin lapsen kanssa kolme vuotta kotona ja sit lähdin yhdelle kurssille. Kurssin käytyä hain kouluun (lähihoitaja) ja nyt valmistuisin ens vuonna kesällä. Ikää minulla nyt siis 26 vuotta. Lapsia vielä haaveissa yks tai kaks. Toista varmaan käydään yrittämään tässä puolen vuoden jälkeen.
 
"leela"
Olen opiskelijaäiti, mutta en nuori eli yli 40 v. Ekan lapsi kun syntyi opiskelin, ei mitään ongelmia opiskelun tai lapsen hoidon kanssa. Lapsi oli kaksivuotias, kun valmistuin. Kun toinen ja kolmas syntyi, en opiskellut, mutta nyt opiskelen jälleen. Nuorin on nyt 6-vuotias. Vähän on järjestelemistä, kun lapsi pitää hakea hoidosta tai iltiksestä. Mutta ei lapset mikään opiskelun este ole. Siis mä en oikein ymmärtänyt mihin sä haluat vastauksen.
 
....
Oon 21v ja kaks muksuu. Nuorin alle vuoden ja oon nyt syksyl menos kouluun. Lukio käyty aikaisemmin. Oon raskaan ihan alus mut aattelin mennä alotteleen kouluu.. Voihan siin sit pitää taukoo välil.. Ja nyt lähinnä kokeileen et kiinnostaako ala oikeesti.. Ja lapsii toivoisin ehk myöhemmin lisää.
 
"mama"
Olen nyt 25 vuotias.

Sain lapsen ollessani 21v, yhden ammattitutkinnon suorittaneena, ja toista silloin suoritin. Jäin äitiyslomalle kesken opintojen (4kk ennen valmistumista), palasin vuoden jälkeen kouluun, suoritin opinnot jotka puuttuivat ja valmistuin :)

Nyt jo töissä, lapsi 3 vuotias, ja opiskelen työn ohella nyt erikoisammattitutkintoa.
 
"entinen"
Olin opiskelijaäiti, sain esikoisen 22-vuotiaana kesken yliopisto-opintojen. Valmistuin maisteriksi vuosi sitten ja olen ollut siitä lähtien työelämässä. Odotan tällä hetkellä toista lasta :)

Hyvin meni opiskelujen ja lastenhoidon yhdistäminen, päivähoitotarvekin oli todella pieni kun paljon tenttejä pystyi tentata :) Ainut miinus oli jatkuva rahapula.
 

Yhteistyössä