Hei nukkekoti immeiset.....

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.03.2006 klo 20:05 Keittiönoita kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.03.2006 klo 20:03 Lilli kirjoitti:
Mulla on ollut pari tuntia lautas-projekti.Eli etsitään kivan näköisen lautasen kuva netistä.Pienennetään se sopivan kokoiseksi.Liimataan kuva sopivan kokoiseen nappiin kiinni ja pinta lakataan värittömällä kynsilakalla tai vaihtoehtoisesti laitetaan kontaktimuovia kuvan päälle.Varovasti painellaan sen napin ura esiin, niin lautanen ei näytä ihan tasaiselta.Sitten kun saan jotain aikaiseksi, laitan kuvia...

Se Boultonin kirja on hyvä, siinä on älyttömästi ohjeita nukkekodin pikkusälään ja huonekaluihin!
Mä löysin askartelutarvikkeistani purkin askartelulakkaa eikä ollut edes kuivunut vielä =) Toi nappi-idea on kiva, mulla on varmaan läjä nappeja jossain ompelutarvikkeiden seassa.

Himputti, mä kävin tänään Akateemisessa kirjakaupassa ja unohdin ostaa ton Boultonin :headwall: :headwall: :headwall:
Siitä on just tulossa uusi painos, odota vielä.Mä lainasin tuon kirjastosta.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.03.2006 klo 20:05 Keittiönoita kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.03.2006 klo 20:03 Lilli kirjoitti:
Mulla on ollut pari tuntia lautas-projekti.Eli etsitään kivan näköisen lautasen kuva netistä.Pienennetään se sopivan kokoiseksi.Liimataan kuva sopivan kokoiseen nappiin kiinni ja pinta lakataan värittömällä kynsilakalla tai vaihtoehtoisesti laitetaan kontaktimuovia kuvan päälle.Varovasti painellaan sen napin ura esiin, niin lautanen ei näytä ihan tasaiselta.Sitten kun saan jotain aikaiseksi, laitan kuvia...

Se Boultonin kirja on hyvä, siinä on älyttömästi ohjeita nukkekodin pikkusälään ja huonekaluihin!
Mä löysin askartelutarvikkeistani purkin askartelulakkaa eikä ollut edes kuivunut vielä =) Toi nappi-idea on kiva, mulla on varmaan läjä nappeja jossain ompelutarvikkeiden seassa.

Himputti, mä kävin tänään Akateemisessa kirjakaupassa ja unohdin ostaa ton Boultonin :headwall: :headwall: :headwall:
Uusi painos tuli postissa tänään.. Tilasin http://www.hobboks.com/

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.03.2006 klo 19:29 Keittiönoita kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.03.2006 klo 19:12 tuutilulla kirjoitti:
Voi itku :'( Miä en ymmärrä noita mittasuhteita... 1:12 täyttä hepreää. Ei auta vaikka kuinka yrittää lukea mitä se tarkottaa :headwall: Piti käydä kattomas noilt sivuilta mittoja huonekaluihin ja siihen vannaan... Tänään on nimittäin uusi yritys edessä :D Jos nytkin menee puihin niin tilaan minimaailmasta.. Äsken mittailin tuol shampoo pulloja mitalla ja taitaa mallin tynkä löytyy..

Ollaan esikoisen kanssa kuolattu uuren kirjan kuvia koko päivä. Tähän alkaa syttyä koko pesue. 4v ei niin hyvillään ole kun ei saa patonkeja ja ranskiksia leikkeihin.. Taijan antaa ton pienemmän sille lelutaloksi sitte kun se iso joskus valmistuu...
1:12 tarkoittaa sitä, että nukkekodissa 1 cm vastaa "oikean elämän" 12 cm:ä. Jos nukkekodin tuolin korkeus on 5 cm, olisi sellaisen tuolin korkeus - jos tehtäisiin oikeille ihmisille - korkeus 60 cm. Samoin jos nukkekodin huone on vaikkapa 25 cm leveä, olisi oikeassa asunnossa huoneen leveys 300 cm eli 3 metriä.
No nyt tajunsin... Kiitos! :flower:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.03.2006 klo 19:57 Keittiönoita kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.03.2006 klo 18:35 tuutilulla kirjoitti:
Ostin äsken rodin hoodista Jovin askartelumassaa 2 pkt, kpl hinta 2.30?. Pikaliima tarttui mukaan, siveltimiä eri kokoa ja jotkut akryylimaalit... Taikataikinasta tääl ei tehä enää kun ranskanleipiä tms. Jos toi katti noikin tekeleet jyrsii... Täällä myynnissä sen jälkeen niitä turkismattoja :D
Pöh, mä maksoin Darvi-massasta Suomalaisessa 2,90 euroa :/ Päätin unohtaa kokonaan sen taikataikinan, koska jos sun kissa syö sitä, meidän koira syö sitä aivan varmasti.
No toi pässi kävi kyl totakin nuoleskemassa :/

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.03.2006 klo 20:55 Keittiönoita kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.03.2006 klo 20:46 Lilli kirjoitti:
täs parempi, tuli vahingossa liian monta...
Tonhan voisi liimata vaikka oluttölkistä leikatun pympyrän päälle ja taivuttaa vähän.
Täytyypi sitäkin kokeilla, onhan mulla sitä massaaki,mutten viitsisi...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.03.2006 klo 20:54 tuutilulla kirjoitti:
Noin.. Pistin sinne irc-calleriaan kuvan niistä tekeleistä... Ei erotu varmast mut pari mönttiä on olevinaan tulppia :D
http://irc-galleria.net/archive.php?nick=tuutilulla&album_id=500485
Ihan hienoltahan nuo näyttivät :flower:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.03.2006 klo 21:05 Lilli kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.03.2006 klo 20:54 tuutilulla kirjoitti:
Noin.. Pistin sinne irc-calleriaan kuvan niistä tekeleistä... Ei erotu varmast mut pari mönttiä on olevinaan tulppia :D
http://irc-galleria.net/archive.php?nick=tuutilulla&album_id=500485
Ihan hienoltahan nuo näyttivät :flower:
Saas nähä kun kuivuvat :\| Hiomapaperille kyl riittää töitä. Vanna halkeilee.. :/ Ja miten maali peittää loppujen lopuksi. Toi massa muutes haisee hammaslääkärille :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.03.2006 klo 21:03 Lilli kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.03.2006 klo 20:55 Keittiönoita kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.03.2006 klo 20:46 Lilli kirjoitti:
täs parempi, tuli vahingossa liian monta...
Tonhan voisi liimata vaikka oluttölkistä leikatun pympyrän päälle ja taivuttaa vähän.
Täytyypi sitäkin kokeilla, onhan mulla sitä massaaki,mutten viitsisi...
Kokeile ja kerro miten kävi. Käviskö tuikkun metalliosa lautasen pohjaks? Ajattelin vaan oisko sitä helpompi leikata

Keittiönoita
Printattavat tapetit itse tehtynä. Siis joo...printattavaa tapettiahan voi tehdä itse. Jos löydät kivan kuvan netistä, esimerkkinä vaikkapa tämä

http://www.iconarchive.com/icon/art/geometrianoir_by_etherbrian/Decosink.gif

ja haluat tehdä tuosta kuvasta tapettia, avaa tietokoneellasi notepad (Muistio) -ohjelma ja kirjoita siihen seuraava koodi:

<html>
<head>
</head>
<body background="http://www.iconarchive.com/icon/art/
geometrianoir_by_etherbrian/Decosink.gif">
</body>
</html>

ja tallennat vaikkapa nimellä omatapetti.html

Tuo html-pääte on oleellinen. Avaa tiedosto selaimessa ja hoblaa, sulla on pikkukuasta tehtyä tapettia.

Tässä esimerkki
http://www.saunalahti.fi/~simppeli/Sekalaiset/omatapetti.html

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.03.2006 klo 22:11 Keittiönoita kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.03.2006 klo 22:10 tuutilulla kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.03.2006 klo 22:07 Keittiönoita kirjoitti:
Jokos uudet portaat on valmistumassa?
Seuraava kerros kultamaalia on vedetty, nyt pitää antaa sen taas kuivua. Kuivuu aika hitaasti tollanen graniittimaali.
Oho! Onkos kuvaa siel kotisivuil viel? Onneks olkoon siä oot jo pitkällä...

Ai niin... Äippä pikkusen ihmetteli kun kerroin mihin sen antamat synttärilahjarahat ompi mennyt.... sano vaan ettetkös muuta keksinyt kun nukkekotikirjan ja massaa... Sil hinnal ois saanu jo jonkun kivan paidan :D

Minkäs sille voi et tytär on pikkusen seko :LOL:

Keittiönoita
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.03.2006 klo 22:16 tuutilulla kirjoitti:
Ai niin... Äippä pikkusen ihmetteli kun kerroin mihin sen antamat synttärilahjarahat ompi mennyt.... sano vaan ettetkös muuta keksinyt kun nukkekotikirjan ja massaa... Sil hinnal ois saanu jo jonkun kivan paidan :D

:LOL: :LOL: :LOL: Eiks sitä niin sanota, että vanhana ihminen muuttuu lapseksi jälleen ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.03.2006 klo 22:11 Keittiönoita kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.03.2006 klo 22:10 tuutilulla kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.03.2006 klo 22:07 Keittiönoita kirjoitti:
Jokos uudet portaat on valmistumassa?
Seuraava kerros kultamaalia on vedetty, nyt pitää antaa sen taas kuivua. Kuivuu aika hitaasti tollanen graniittimaali.
Mistäs nyt loppujen lopuks teit? Siitä levystäkö? Ne kaiteetko tulee siit massasta? Harva pää ku on ni ei muista oikein :ashamed:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.03.2006 klo 22:18 Keittiönoita kirjoitti:
\

:LOL: :LOL: :LOL: Eiks sitä niin sanota, että vanhana ihminen muuttuu lapseksi jälleen ;)
Sanotaan sanotaan :LOL: :LOL: Tää on lillin vika! Sekin että tää kämppä on pyörremyrskyn jäljiltä... Kaikkien hyllyjen, micron päällys täynnä pientä rojua (jos vaikka n.kotiin tarvii)... Roskista kaivoin aamulla piilarien suojakotelot takas... Eihän sit tiijä vaikka tarvis :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.03.2006 klo 22:22 tuutilulla kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.03.2006 klo 22:18 Keittiönoita kirjoitti:
\

Sanotaan sanotaan :LOL: :LOL: Tää on lillin vika! Sekin että tää kämppä on pyörremyrskyn jäljiltä... Kaikkien hyllyjen, micron päällys täynnä pientä rojua (jos vaikka n.kotiin tarvii)... Roskista kaivoin aamulla piilarien suojakotelot takas... Eihän sit tiijä vaikka tarvis :D
Just joo, mun vika.Eihän sitä kaikkia höyrypäitä kannata lähteä matkimaan :ashamed: :LOL: =) ;)

Yhteistyössä