Hei nukkekoti immeiset.....

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.03.2006 klo 22:57 Saapasjalkakissa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.03.2006 klo 22:51 tuutilulla kirjoitti:
Siksi siksi! Pidä varas. En tiijä mistä haulikon saat mut eikös toi kaulin aja samanasian... On ainakin hiljainen :LOL:
*virittää kaulintaan asentoon,ja päälle tiukka puhallus,asento,ja kaulin nostetaan siihen naaman eteen...*
Kannattaa miehen pitää varansa.... *hullun naurua* :whistle:
:LOL: :LOL: :LOL:

Keittiönoita
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.03.2006 klo 22:57 Saapasjalkakissa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.03.2006 klo 22:51 tuutilulla kirjoitti:
Siksi siksi! Pidä varas. En tiijä mistä haulikon saat mut eikös toi kaulin aja samanasian... On ainakin hiljainen :LOL:
*virittää kaulintaan asentoon,ja päälle tiukka puhallus,asento,ja kaulin nostetaan siihen naaman eteen...*
Kannattaa miehen pitää varansa.... *hullun naurua* :whistle:
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

Keittiönoita
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.03.2006 klo 22:43 tuutilulla kirjoitti:
Onkohan tähän rokotetta.... vai saako senkin vanhukset ensin :D
Vanhukset ensin :eek: ? Ja minä kun en mitään rokotetta ota vaan pysyn visusti seuraavat pari kuukautta kotona...rakentamssa nukkekotia B)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.03.2006 klo 23:01 Keittiönoita kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.03.2006 klo 22:43 tuutilulla kirjoitti:
Onkohan tähän rokotetta.... vai saako senkin vanhukset ensin :D
Vanhukset ensin :eek: ? Ja minä kun en mitään rokotetta ota vaan pysyn visusti seuraavat pari kuukautta kotona...rakentamssa nukkekotia B)
:LOL: Nyt äkkiä haalimaan paikat täyteen tarveaineita ettei tarvi nokkaa ulos näyttää...

Keittiönoita
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.03.2006 klo 00:29 Saapasjalkakissa kirjoitti:
AAARGH
Lähen kohta puhkumaan sitä listaa irti siitä nukketalosta..... :D
*iiiiiso puhallus* Lähtikö? On muuten ihan älyttömän hankalaa miettiä noita porraskuiluja tohon taloon. Siis että mistä suunnasta niiden pitää tulla ja mihin pitää välipohjassa tehdä reikä :/ Tähän aikaan yöstä ei kyllä järki enää kauheasti juoksekaan :(

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.03.2006 klo 21:17 Saapasjalkakissa kirjoitti:
LILLI hei,miten sä sait ne osat irti toisistaan???
Siis nukkekodin osat,että onko sulla siihen joku pistämätön konsti...
Tuo on niin vahvasti liimattu ja niitattu,että mulla menee kohta hermot ja nahat jos en keksi jotain järkevämpää systeemiä... HEELP :D
väkivalloin kiskoin =)

Mä tein koko illan laiskanlinnaa ja rahia sinne äidin nukketaloon, huomenna täytyy kai tehdä sama muksujen Lundbyhyn.

Tässä kuvia monen tunnin hikisestä työstä:

Hyvät niistä tuli, varsinkin näin ensikertalaiseksi.Mitä nyt muutama palovamma kuumaliimapistoolista... :'(

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.03.2006 klo 08:24 tuutilulla kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.03.2006 klo 01:51 Lilli kirjoitti:
Niin ja kaavat tohon laiskanlinnaan löytyy Nukkekotielämää-kirjasta.Itse tosin muokkasin niitä aika lailla... =) =)
Paljonkohan semmonen kirja maksaa kirjakaupas... Toi tuoli oli kiva. Mullekin voisit tehdä muutaman :D
Kävin lainaamassa sen kirjastosta, mulle on varauksessa myös se Boultonin kirja, siinä lisää ohjeita.Ens viikolla pitäis saada.Siitä Boultonin kirjasta on tulossa kohta uusi painos kirjakauppaan.

Jossain vaiheessa voitais tehdäkin jotain nukkekotitavaravaihtoja, kun ollaan päästy eteenpäin muutenkin tässä hommassa.Noi kankaiset multa vielä luonnistuu, mutta puisia en varmaan osaisi tehdä.Täytyy joku kerta sitäkin harjoitella.Tänään ois tarkoitus tehdä tuo tuoli Lundby-kokoa...

Kivaa, että tänne on tullut monia uusia jakamaan tätä harrastusta.Tervetuloa! :flower:

Ja kiitos sille, joka kaivoi ne vanhat keskustelut esiin, en enää muista kuka, mutta KIITOS! :flower:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.03.2006 klo 09:45 Lilli kirjoitti:
\
\
Ja kiitos sille, joka kaivoi ne vanhat keskustelut esiin, en enää muista kuka, mutta KIITOS! :flower:
Ollos hyvä vaan...
Pakkohan ne hienot järjenvälähdykset oli poimii ylös... Niistähän näkee kuinka fiksua porukkaa on liikkeellä :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.03.2006 klo 09:49 tuutilulla kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.03.2006 klo 09:45 Lilli kirjoitti:
\
\
Ollos hyvä vaan...
Pakkohan ne hienot järjenvälähdykset oli poimii ylös... Niistähän näkee kuinka fiksua porukkaa on liikkeellä :D
Täytyy kyllä sanoa, että olen kade sun ihanasta nukkekodista.Mä saan omani joskus hämärässä tulevaisuudessa, kun mies viitsii tehdä.No täytyy keskittyä vaan siihen lasten Lundbyhyn sillä aikaa.Ja tietysti metsästää molempiin nukkekoteihin materiaalia ja kalusteita.
=)

Huomenta kaikki... Meni yö pelastuarmeijan piikkiin :D ja nyt on silmät ruksissa :D
Eilisen saldo on että katto on irti ja ne listatkin melkeen
pitää oikeesti tänään varmaan sitä koittaa irrottaa.... ja se hemmetin hiustenkuivaajakin toimii pätkittäin :D :D

Jep,mitäpä tässä muuta,kuin jatketaan :D :D :D

Keittiönoita
Huomenia kaikille hurahtaneille :wave: Lilli, missä mittakaavassa tuo sun nojaltuolisi on? Siis toi on aivan ihana ja synkemmän näköisestä kankaasta sopisi hyvin mun Adams Family -talooni. Pitääkin käydä kirjakaupassa ens viikolla.

Mä näin viimeyönä unta, että palstan Nereidi oli takonut ihanan koukeroisen porraskaiteen mun nukkekodin kierreportaisiin. No arvatkaa vaan, jättääkö ajatus taotusta porraskaiteesta rauhaan \|O \|O \|O Täytyy miettiä jotain vastaavaa ratkaisua jäykästä kartongista, maalaan sen sitten vaikka hopeavärillä.

Mutta nyt tämä täti lähtee "dokaamaan" eli viinimessuille. Aurikoista lauantaipäivää kaikille :wave:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.03.2006 klo 10:15 Saapasjalkakissa kirjoitti:
Huomenta kaikki... Meni yö pelastuarmeijan piikkiin :D ja nyt on silmät ruksissa :D
Eilisen saldo on että katto on irti ja ne listatkin melkeen
pitää oikeesti tänään varmaan sitä koittaa irrottaa.... ja se hemmetin hiustenkuivaajakin toimii pätkittäin :D :D

Jep,mitäpä tässä muuta,kuin jatketaan :D :D :D
Nykyään Lundby on paljon helpompi remontoida, kun se on kasattu ihan eri tavalla kuin noi vanhat.Väkivaltaa vain, niin kyllä ne lähtee irti! Mulla on pari vesikelloa sormissa eilisen laiskanlinna-projektin jäljiltä :'( :'(

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.03.2006 klo 10:23 Lilli kirjoitti:
Nykyään Lundby on paljon helpompi remontoida, kun se on kasattu ihan eri tavalla kuin noi vanhat.Väkivaltaa vain, niin kyllä ne lähtee irti! Mulla on pari vesikelloa sormissa eilisen laiskanlinna-projektin jäljiltä :'( :'(
Mun väkivalta aiheutti sen että nyt on yks semmonen muovinen karmi poikki... koitin siis ihan väkivallalla sitä repii auki,mut se kuumaliima ei sieltä ihan niin vaan irronnukaan... Kun kuumensi hetken niin lähti ihan helposti..... :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.03.2006 klo 10:22 Keittiönoita kirjoitti:
Huomenia kaikille hurahtaneille :wave: Lilli, missä mittakaavassa tuo sun nojaltuolisi on? Siis toi on aivan ihana ja synkemmän näköisestä kankaasta sopisi hyvin mun Adams Family -talooni. Pitääkin käydä kirjakaupassa ens viikolla.

Mä näin viimeyönä unta, että palstan Nereidi oli takonut ihanan koukeroisen porraskaiteen mun nukkekodin kierreportaisiin. No arvatkaa vaan, jättääkö ajatus taotusta porraskaiteesta rauhaan \|O \|O \|O Täytyy miettiä jotain vastaavaa ratkaisua jäykästä kartongista, maalaan sen sitten vaikka hopeavärillä.

Mutta nyt tämä täti lähtee "dokaamaan" eli viinimessuille. Aurikoista lauantaipäivää kaikille :wave:

Nojatuoli on 1:12 kokoa, tosin niitä kaavoja joutui muuttamaan aika lailla, varsinkin sitä takakappaletta suurensin kovasti! Muuten noista puutappiliitoksista, joiden avulla kasataan mööpeleitä, tulee hyvät käsinojat tuoliin/sohvaan.Lisäksi niitä voi käyttää tuolin jalkoina...

Hauskoja messuja sulle! Käyn päivittäin myös vilkaisemassa sunkin projektiasi! Niistä kierreportaista, voiskohan ne tilata jostain oppilaitoksesta joltain metallialan artesaaniopiskelijalta???

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.03.2006 klo 10:25 Saapasjalkakissa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.03.2006 klo 10:23 Lilli kirjoitti:
Mun väkivalta aiheutti sen että nyt on yks semmonen muovinen karmi poikki... koitin siis ihan väkivallalla sitä repii auki,mut se kuumaliima ei sieltä ihan niin vaan irronnukaan... Kun kuumensi hetken niin lähti ihan helposti..... :D
Multakin katkesi sellainen, mutta sen saa onneksi vielä kokoomisvaiheessa liimattua takaisin kasaan.Tuolla kirpparipalstalla kun oli se lahjoitus-Lundby, saisitko niistä portaat siihen omaan nukkekotiisi? Eikös sulta puuttunut ne portaat?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.03.2006 klo 10:34 Lilli kirjoitti:
Multakin katkesi sellainen, mutta sen saa onneksi vielä kokoomisvaiheessa liimattua takaisin kasaan.Tuolla kirpparipalstalla kun oli se lahjoitus-Lundby, saisitko niistä portaat siihen omaan nukkekotiisi? Eikös sulta puuttunut ne portaat?
Mulla lupas tuo miekkonen auttaa mua rakentamaan siihen hieman erilaiset portaat.... :D
Mä sain sen mukaan,enkä edes pyytäny,sanoi itse että auttaa mua niiden kanssa :D :D

Nukkekoti osissa....hei jeee....
Pitää ottaa vielä kuva tossa jossain vaiheessa tosta kamaluudesta :D
Ikkunat on vielä ongelmana,niistäkin sain jo yhen rikki ja mies sanoi mulle tyynesti että mennään jostain sitten kattomaan josko siihen saisi ihan uudet :eek: Sillä on varmaan kuumetta..... :whistle: niin siis ne pokat(vai miksikä niitä sanotaan?)
nekin vissiin kuumaliimalla tungettu yhteen,voi kun kiva...
Sormen päätkin on ihan turrat kun on nyppiny ja vääntäny ja kiertäny :D

Hehe,mut pääasia et on kivvaa :D :D :D

Yhteistyössä