Hei nukkekoti immeiset.....

Hoppatossu
siis mä olen NIIN alottelija tässä jutussa et en ole edes vielä keränny mitään tarvikkeita.. :ashamed: joka paikka pursuaa jo nyt kaikkea ihme krääsää, että en ole edes harkinnut mitään säilyttämistä.. kävin kattelemassa minimaailman sivuilla ja oon vakuuttunut siitä, että jos ostan talon, se on tuollainen missä on kauppa alakerrassa.. siis ne kaikki pikku pullot ja korit, menee ihan kylmiä väreitä kun kattelee!!

http://www.minimaailma.fi/shop/images/dh022p.jpg

http://www.minimaailma.fi/shop/images/EM6147.jpg

Nonii,jotain pientä tuli kaupasta mukaan... esimerkiksi siveltimiä ja sitten semmonen terävä veitsi sarja,semmonen kirurginveitsen tyylinen,ja nipistimiä.... jotka kuulemma on ehdottomia liimauksissa....
Liisterin lupas mies käydä hommaamassa... :D
Tänään pitäis pyrkii niitä tapetteja irrottelee talosta,suihkepullon tosin unohin ostaa,kun edellinen vesipitonen meni rikki ja nyt ois vaan pesuaineisia pirulaisia... no on mulla tommonen lasten hoitoainesuihkepullo siihen voi laittaa vettä...
Lasten helmikoruista sain uusia helmiä,kun ne levis pisin lattiaa,ja ovat niin hankalia pujottaa uudelleen.... :D hyvä äiti :D

Niin siis semmosia ihan minipieniä helmiä... =) Sopii esim johonkin vetonupiksi...

Lasten helmikoruista sain uusia helmiä,kun ne levis pisin lattiaa,ja ovat niin hankalia pujottaa uudelleen.... :D hyvä äiti :D

Niin siis semmosia ihan minipieniä helmiä... =) Sopii esim johonkin vetonupiksi...

Ai ihan itestään levis, yhtään et "auttanut" :D Ainahan sitä niinkin voi tietysti sanoa :LOL:

Pakko hehkuttaa tässä :D Miä sain meitin yhdistelmät myytyä. Niillä rahoilla piti ostaa penskoille kevätvaatteita. Taitaa käydä sillee et pitää v.loppuna mittailla levy tarve taloon ja ostaa se. Ei se voi niiin hirveesti maksaa kumminkaan :D

Ja toiseks, en miä pysty vaan lueskelee kun muil on vauhti päällä. Tahtoo mukaan \|O

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.03.2006 klo 17:01 tuutilulla kirjoitti:

Ai ihan itestään levis, yhtään et "auttanut" :D Ainahan sitä niinkin voi tietysti sanoa :LOL:
Itseasiassa meillä asuu semmonen pieni hirviöpoika joka tykkää vedellä koruja :D eihän ne minikuminauhat sitä kestä... Ja koska esikoinen meinas että äiti saa ne imuroida niin mitäpä minä muuta kuin pehva pystyssä niitä keräämään :whistle:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.03.2006 klo 17:13 tuutilulla kirjoitti:
Pakko hehkuttaa tässä :D Miä sain meitin yhdistelmät myytyä. Niillä rahoilla piti ostaa penskoille kevätvaatteita. Taitaa käydä sillee et pitää v.loppuna mittailla levy tarve taloon ja ostaa se. Ei se voi niiin hirveesti maksaa kumminkaan :D

Ja toiseks, en miä pysty vaan lueskelee kun muil on vauhti päällä. Tahtoo mukaan \|O
:whistle: :whistle: Niin mitä niillä kevätvaatteilla,vanhat kelpaa ihan hyvin ;) Ihan oikeeseen paikkaan menee :D :D Tää suunnittelu on hauskaa mutta syyhyttäis kyllä päästä toimeenkin :D :D :D

Keittiönoita
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.03.2006 klo 18:11 Saapasjalkakissa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.03.2006 klo 17:13 tuutilulla kirjoitti:

:whistle: :whistle: Niin mitä niillä kevätvaatteilla,vanhat kelpaa ihan hyvin ;) Ihan oikeeseen paikkaan menee :D :D Tää suunnittelu on hauskaa mutta syyhyttäis kyllä päästä toimeenkin :D :D :D
Peesi. Ensin näkin lupasivat takatalvea, joten kevätjaalareilla ei edes tekisi nyt yhtään mitään. Siks toiseks sen jälkeen tulee muuttolinnut ja lintuinfluenssa, joten lasten kanssa ei muutenkaan vo i mennä silloin ulos :whistle: ja sitten onkin jo kesä ja jos nyt ostaisi keväthaalarit, ne olis kuitenkin vuoden päästä liian pienet B)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.03.2006 klo 18:34 Keittiönoita kirjoitti:
Peesi. Ensin näkin lupasivat takatalvea, joten kevätjaalareilla ei edes tekisi nyt yhtään mitään. Siks toiseks sen jälkeen tulee muuttolinnut ja lintuinfluenssa, joten lasten kanssa ei muutenkaan vo i mennä silloin ulos :whistle: ja sitten onkin jo kesä ja jos nyt ostaisi keväthaalarit, ne olis kuitenkin vuoden päästä liian pienet B)

Fiksu huomio :whistle: :D :D

Moikka!
Täällä ois kanssa yks nukkekotiin hurahtanu, tosin toi mun projekti on seissy ainakin vuoden ilman et mä oon saanu siihen mitään aikasek.. :ashamed:
Ongelmana on kylppärin kaakelit, mä en tiedä mistä mä tekisin ne.. Ensin meinasin tehdä ne mosaiikkilaatoista mut totesin sen olevan liian hankala toteuttaa.. (juoduin purkamaan puolet kylppärin lattiasta pois :whistle: ) Sit mä meinasin laittaa sinne oikeet kaakelit, mut ongelmaksi muodostui kylppärin vino seinä.. (Kylppäri sijaitsee 3. kerroksessa ja talossa on harjakatto) Nyt mä en tosiaan tiedä mistä mä ne teen.. Vinkkejä?
Sit toinen ongelma on kattomateriaali.. Mistä mä saan jotain sellasta joka näyttäis oikeelta tiilikatolta tai huopakatolta? Mä ajattelin laittaa tarpeeks karkeeta hiekkapaperia ja maalata sen sit mustaks mut musta tuntuu et se on liian hankala toteuttaa..

Kannattaa muuten käydä rautakaupasta pyytämässä vanhoja tapettimalli-kirjoja, niistä saa hyvät tapetit nukkekotiin.. Ja Bauhausista saa ottaa tapettipaljo kotiin mallikappaleeks, niitä on tarttunu sieltä mukaan aikas moinen määrä.. :whistle:

Mä oon kertaalleen tapetoinu mun talon ja osaan huoneista mä oon jo kerenny vaihtamaankin tapetit tän parin vuoden aikana.. Nyt pitäis vaihtaa makkariin uudet tapetit ku kerkesin jo kyllästymään niihin vanhoihin.. :D

Aika pula on kans vaikuttanu ton talon valmistumiseen, ehkä mä saan jotain taas aikaseks ku jään 3 viikon päästä äippälomalle.. mut se onkin ikuisuusprojekti..

Keittiönoita
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.03.2006 klo 19:05 Mrs Bucket kirjoitti:
Moikka!
Täällä ois kanssa yks nukkekotiin hurahtanu, tosin toi mun projekti on seissy ainakin vuoden ilman et mä oon saanu siihen mitään aikasek.. :ashamed:
Ongelmana on kylppärin kaakelit, mä en tiedä mistä mä tekisin ne.. Ensin meinasin tehdä ne mosaiikkilaatoista mut totesin sen olevan liian hankala toteuttaa.. (juoduin purkamaan puolet kylppärin lattiasta pois :whistle: ) Sit mä meinasin laittaa sinne oikeet kaakelit, mut ongelmaksi muodostui kylppärin vino seinä.. (Kylppäri sijaitsee 3. kerroksessa ja talossa on harjakatto) Nyt mä en tosiaan tiedä mistä mä ne teen.. Vinkkejä?
Sit toinen ongelma on kattomateriaali.. Mistä mä saan jotain sellasta joka näyttäis oikeelta tiilikatolta tai huopakatolta? Mä ajattelin laittaa tarpeeks karkeeta hiekkapaperia ja maalata sen sit mustaks mut musta tuntuu et se on liian hankala toteuttaa..

Kannattaa muuten käydä rautakaupasta pyytämässä vanhoja tapettimalli-kirjoja, niistä saa hyvät tapetit nukkekotiin.. Ja Bauhausista saa ottaa tapettipaljo kotiin mallikappaleeks, niitä on tarttunu sieltä mukaan aikas moinen määrä.. :whistle:

Mä oon kertaalleen tapetoinu mun talon ja osaan huoneista mä oon jo kerenny vaihtamaankin tapetit tän parin vuoden aikana.. Nyt pitäis vaihtaa makkariin uudet tapetit ku kerkesin jo kyllästymään niihin vanhoihin.. :D

Aika pula on kans vaikuttanu ton talon valmistumiseen, ehkä mä saan jotain taas aikaseks ku jään 3 viikon päästä äippälomalle.. mut se onkin ikuisuusprojekti..
Minimaailmassa myydään tarraa, joka on suunniteltu nukkekodin kaakeleiksi. Systeri lupas soittaa tapettifirmoihin ja tilata esitekansioita =)

Keittiönoita
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.03.2006 klo 19:23 Mrs Bucket kirjoitti:
Keittiönoita Kiitti vinkistä, kävin jo nettisivuilla ja taidan ens viikolla suunnata minimaailmaan kuolaamaan..

Pitäis ostaa jotain huonekalujakin sinne, tällä hetkellä siellä ei oo muuta ku tällänen hella
Toi hella on aivan ihana!!! Mistä ostit?

Keittiönoita
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.03.2006 klo 19:31 Ärripurri Ärähtää kirjoitti:
Teettekö te kaikki niistä noin isoja vai ihan pikkiriikkisiä?
Mä teen mittakaavalla 1:12, koska se on useimpien nukkekodin huonekalujen mittakaava. Ts. oikean talon 3 metriä korkea huone on nukkekodissa 25 cm. Koska taloon tulee 2 kerrosta plus torini, korkeus on vähintään 75 cm.

Keittiönoita
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.03.2006 klo 09:39 mari kirjoitti:
Oih, nukkekoti olisi ihana.. Meillä on alkamassa junarata-projekti, siihenhän voisi ehkä yhdistää nukkekodin. Tosin tarttisi tehdä sitten tosi mini-miniatyyri että on samaa kokoluokkaa ajatellun radan kanssa..
Kuinka pieniä? Siis mikä on junaradan mittasuhde? Jos teet huonekalut yms itse, niin aika pieniä pystyt tekemään. Toisaalta voisit ajatella tekeväsi junaradan varrelle sopivia pieniä taloja, tuulimyllyjä yms, joihin ei tulisikaan huonekaluja. Tällöin talojen koon voi vetää tosi pieneksi.

Voi että nyt mä ihastuin noihin nukkekoteihin. Siinä on vaan se vika että miehen mielestä tänne ei mahdu sellaista ja se tulis liian kalliksi. Voisinkohan mä jotenkin salaa askarrella sitä tuolla autotallissa aina kun mies on töissä :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.03.2006 klo 19:52 pumppernikkeli kirjoitti:
Voi että nyt mä ihastuin noihin nukkekoteihin. Siinä on vaan se vika että miehen mielestä tänne ei mahdu sellaista ja se tulis liian kalliksi. Voisinkohan mä jotenkin salaa askarrella sitä tuolla autotallissa aina kun mies on töissä :D
Ei sulla ois kirjahyllyy yms?
Katto mäkin aattelin tunkee oman tekeleeni ihan kirjahyllynpäälle :D
Ei sillä muualla tilaa ois....
Tai sitte sille vois tehä ihan oman hyllyn seinään....? Eiks niin,kyllä se sinne mahtuu,uskokoon miehes vaan kun mä sanon :D

Hoppatossu
näinkö nopeesti tää sit alkaa ja tarttuu?? arvatkaa oonko kävellyt puolen päivää tyhjän elmukelmu-hylsyn kanssa kieppiä koton ja pähkiny et mitä siitä sais tehtyä.. kakluunan anakin..

Keittiönoita
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.03.2006 klo 20:15 Hoppatossu kirjoitti:
näinkö nopeesti tää sit alkaa ja tarttuu?? arvatkaa oonko kävellyt puolen päivää tyhjän elmukelmu-hylsyn kanssa kieppiä koton ja pähkiny et mitä siitä sais tehtyä.. kakluunan anakin..
:LOL: :LOL: :LOL: Ja kaikki on tuon Lillin syytä :/ =) :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.03.2006 klo 20:29 Saapasjalkakissa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.03.2006 klo 20:24 Keittiönoita kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.03.2006 klo 20:15 Hoppatossu kirjoitti:
:LOL: :LOL: :LOL: Ja kaikki on tuon Lillin syytä :/ =) :D
:LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
Ja nyt kaikki laulaa: "lilli,lilli.lilli,mä rakastan sua niin.lilli,lilli" ;) :D
popedaa lainaten ;) :D

LILLI hei,miten sä sait ne osat irti toisistaan???
Siis nukkekodin osat,että onko sulla siihen joku pistämätön konsti...
Tuo on niin vahvasti liimattu ja niitattu,että mulla menee kohta hermot ja nahat jos en keksi jotain järkevämpää systeemiä... HEELP :D

Yhteistyössä