Hei, missäs vaiheessa ootte antaneet vauvan alkaa nukkuun masulleen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piku81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Piku81

Aktiivinen jäsen
15.10.2007
1 655
0
36
Niin kun siis itse en ole nukuttanut vauvaa mahalleen ikinä, kuten en esikoistakaan..Aina laittanut kylki asentoon ja pyyhkeillä/peitolla vähän pönkännyt et pysyy :D Niin missäs vaiheessa te ette ole enää varoneet sitä et vauva nukkuu yöllä mahalleen, kun siis toki muistan et esikoisenkin kohdalla jossain vaiheessa en enää käännellyt yöllä jos siis mahalleen nukkuu...mut en kyl muista et minkäs ikäinen hän silloin oli :whistle:

esikon annoin nukkua siinä vaiheessa, kun nosti itse päätään mahalla ollessaan tai oli itse mennyt mahalleen nukkumaan... varmistin kyllä monta kertaa alkuun, että pää on varmasti sitten oikeassa asennossa, ettei tukehdu

Oiskohan tuo nuorimmainen ollut jonkun parin viikon ikäinen, tuskin sitäkään, kun jo mahalleen nukkui. Kannatteli jo synnärillä heti napakasti hoitajien ihmettelyksi päätänsä, ja ei muuten masuvaivat pahemmin vaivannut silloin...Keskimmäinenkin meni aika aikasten mahalleen nukkumaan, oisko - muistaakseni - ollut kuukauden parin ikäinen. Esikoiselta en sitten muistakaan...

En ole koskaan "varonut " tätä vaan olen antanut nukkua mahallaan kun kotiin päästiin laitokselta ja sitten ovat itse 3kk iässä alkanut itse kiepsahtamaan mahalleen unissaan

hih, meillä kohta 8kk neiti ja minä häntä edelleen kääntelen selälleen/kyljelleen kun käyn illalla tarkistamassa ennen kuin itse menen nukkuun. En kylläkään tosin yötä valvo kyttäämässä :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja AikaKaukanaTäydellisestä:
Alkuperäinen kirjoittaja Piku81:
hih, meillä kohta 8kk neiti ja minä häntä edelleen kääntelen selälleen/kyljelleen kun käyn illalla tarkistamassa ennen kuin itse menen nukkuun. En kylläkään tosin yötä valvo kyttäämässä :whistle:

Miks ihmeessä :o Mikset anna rauhassa nukkua??

Jotenkin tuntuu paremmalta kääntää hänet, hän kumminkin jatkaa uniaan vaikka käännän.. Juu ja tiedän että voi kääntyä samantien takaisin masulleen.. Vauveli nukkuu jo omassa huoneessaan, joten en vahdi koko yötä..Mut siis ajattelin et onko muita yhtä"hölmöjä"

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Silloin kun itse osaa kääntyä ja haluaa ennemmin nukkua niin. (Suositus nukuttamisesta on muuten selällään, ei kyljellään.)

No en kyllä mee takuuseen, mutta mun mielestä synnärillä ainakin opastettiin nukuttaan kyljelleen ainakin esikoisen aikana. synt 0108

Tais olla 9 tai 10 kk, kun alkoi itse kääntyä vatsalleen. Alkuun kävin kääntämässä takas, mut se on aika turhaa, kun toinen kääntyy samantien takas vatsalleen (semmoseen sikiöasentomykkyrään) nukkumaan. Nykyisin nukkuu niin suurimman osan ajasta. Siihen asti oli kyljellään tai selällään.

Alkuperäinen kirjoittaja Aaban:
Silloin kun itse osaa kääntyä ja haluaa ennemmin nukkua niin. (Suositus nukuttamisesta on muuten selällään, ei kyljellään.)

No en kyllä mee takuuseen, mutta mun mielestä synnärillä ainakin opastettiin nukuttaan kyljelleen ainakin esikoisen aikana. synt 0108

Tuo on paikkakuntakohtaista. Meillekin vuosi sitten opastettiin, että kyljellään. :) Mut yhtäaikaa muualla on opastettu, että selällään.

Alkuperäinen kirjoittaja AikaKaukanaTäydellisestä:

Miks ihmeessä :o Mikset anna rauhassa nukkua??

Jotenkin tuntuu paremmalta kääntää hänet, hän kumminkin jatkaa uniaan vaikka käännän.. Juu ja tiedän että voi kääntyä samantien takaisin masulleen.. Vauveli nukkuu jo omassa huoneessaan, joten en vahdi koko yötä..Mut siis ajattelin et onko muita yhtä"hölmöjä"

Tein samaa, kunnes totesin, et on ihan turhaa (siinä vaiheessa, kun en ehtiny vielä ees pois huoneesta, kun toinen käänty takas vatsalleen :D).