Hei kotikokit! Nyt tarvis apua kolmen ruokalajin illallisen suunnittelussa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja plan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

plan

Vieras
Pääruoaksi tulee lohta, kun sitä saa huomenna halvalla supermarketista. Miten laittaa lohta (itse aina vain paistan uunissa merisuolan kanssa)? Mitä tarjota sen kanssa?

Mitä alku- ja jälkiruoaksi?

Viinejäkin saa suositella.

Alkuruuaksi herkkusienikeittoa suomalaisista hekkusienistä sekä jotakin vaaleaa leipää. Lohi uunissa ja sen kanssa salaattia, keitettyjä perunoita ja kermaviilikastike. Jälkiruuaksi valkosuklaalime hyydykekakkua. Viini voisi olla vaikka jotakin Chileläistä kuivaa.

No vaikka:
Vuohenjuustolohta marinoitujen herkkusienien ja salaatin kera. Alkupalaksi koskenlaskijalla ryyditettyä sosekeittoa. Jälkiruuaksi itsetehtyä kinuskikastiketta-puolukkaa/karpaloa ja jäätelöä.

Vuohenjuustolohi kuulostaa hyvältä. Sellaista voisin uskaltaa kokeilla, kun tiedän, että mies rakastaa vuohenjuustoa.

Jälkkäriksi noi kakku-ehdotelmat kuulostaa herkullisilta, en vain tiedä onko aikaa alkaa kakkuja väsäilemään, kun olen päivän töissä, ja illalla sitten juhlistetaan.

tekisin kylmän kasvissosekeiton (bataattia, perunaa, palsternakkaa ja sipulia) ja tuoretta leipää sekä puoli kuivaa valkoviiniä. Pääruaksi parsaa, höyrytetyt kasvikset ja lohen päälle tomaattia ja purjoa ja kermaa, (sama viini käy). Jälkkäriksi juustokakku ja portviini.
Hyvää pääsiäistä!

Alkuperäinen kirjoittaja moiks:
tekisin kylmän kasvissosekeiton (bataattia, perunaa, palsternakkaa ja sipulia) ja tuoretta leipää sekä puoli kuivaa valkoviiniä. Pääruaksi parsaa, höyrytetyt kasvikset ja lohen päälle tomaattia ja purjoa ja kermaa, (sama viini käy). Jälkkäriksi juustokakku ja portviini.
Hyvää pääsiäistä!

Pitää harkita tuota sosekeittoa, sitä jo aiemminkin ehdotettiin.

Ja parsa! Siinä aivan ehdoton lisuke lohelle, jos vain osaan tehdä siitä hyvää.

Kiitos hyvistä ideoista! :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Vuohenjuustolohi kuulostaa hyvältä. Sellaista voisin uskaltaa kokeilla, kun tiedän, että mies rakastaa vuohenjuustoa.

Jälkkäriksi noi kakku-ehdotelmat kuulostaa herkullisilta, en vain tiedä onko aikaa alkaa kakkuja väsäilemään, kun olen päivän töissä, ja illalla sitten juhlistetaan.
Noista kakuista tuli mieleeni... olin viime viikolla konferenssissa ja siellä oli usein jälkkäriksi pieniä Pappilan hätävaran -tapaisia juttuja. Ne oli vaan tehty snapsilaseihin ja olivat oikeastaan aika hauskoja.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Noista kakuista tuli mieleeni... olin viime viikolla konferenssissa ja siellä oli usein jälkkäriksi pieniä Pappilan hätävaran -tapaisia juttuja. Ne oli vaan tehty snapsilaseihin ja olivat oikeastaan aika hauskoja.

Olikos tuo pappilan hätävara sitä sellaista kermavaahtoa, johon on heitelty keksinpaloja ja hedelmiä? Kerran olen sellaista syönyt jossain kahvilassa, ja hyväähän se oli. Olisi ainakin helppo ratkaisu.

Olikos tuo pappilan hätävara sitä sellaista kermavaahtoa, johon on heitelty keksinpaloja ja hedelmiä? Kerran olen sellaista syönyt jossain kahvilassa, ja hyväähän se oli. Olisi ainakin helppo ratkaisu.
Just sellasta. Keksiä/pullaa/kakkua/marenkia, kinuski/suklaa/vaniljakastiketta, hedelmiä/marjoja/hilloa ja nokare kermavaahtoa päälle. Tai mitä nyt keksiikään.

Huomenna tulee ystäväpariskunta iltaa istumaan ja tarkoitus oli valmistaa illallinen. Alkuruoka on nyt vielä niin ja näin, että teenkö ollenkaan vai tyydymmekö pääruokaan ja jälkkäriin.

Ajatus oli tämä:
Alkuruuaksi suppilovahverokeittoa ja tuoretta leipää.
Pääruuaksi pekoni-vuohenjuusto-lohi, hunajaiset yrttikasvikset ja vihreä salaatti.
Jälkiruuaksi valkosuklaahyydykekekakku vadelmakastikkeella.

Viiniehdotuksia otan vastaan, mutta toisaalta Alkossa varmaan osaavat neuvoa :) Ja vinkkejä mitä tuosta menusta voisi muuttaa, lisätä tai poistaa.

Yhteistyössä