Hei kissojen emännät/isännät! Miten saatte kissanne olemaan syömättä kukkia? Suihkutatko esim mäntysuopaliuosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Jonna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pidä kasvit ensinnä poissa kissojen ulottuvilta sen hetken, että ne unohtuvat. Laita samaan aikaan tarjolle kissanheinää, siemeniä saa melkein mistä vaan, esim. kauraa voi idättää kissalle. Kissa ei jätä kukkia rauhaan, ellei sillä ole luvallista vihreää syötävää suoliston huoltamiseksi.

Jotkut kukat on sellaisia, että kissat syövät ne teki mitä hyvänsä. Meillä esimerkiksi rönsylilja ja saintpaulia, kai ne on jotenkin erityisen herkullisia.
Se auttaa, että kasvattaa kissoille ohraa tai spelttiä jota ne saavat pureskella ihan luvan kanssa. Herneenversotkin käyvät.
Mäntysuopa ei juurikaan auta, enkä laittaisi sitä muutenkaan. Se auttaa että suihkauttaa ei-toivottuihin paikkoihin etikkaa. Se ei ole ainakaan myrkyllistä, kissat vaan vihaavat sen hajua.

Mä mietin jo että pulttaan tarpeeksi korkealle seinään hyllyn jonne kissat ei pääse hyppäämään. Mutta aika ylöshän se pitäisi, eikä taida kukat tykätä.
Kissoille on kyllä luvallistakin syötävää. Olis vaan kiva jos ostamani ihmeköynnös ja oliivipuu sais kasvaa rauhassa..

Olen laittanut viinietikkaa talouspaperiin ja sen pyykkipojalla kiinni ruukkuun.
Muutaman kerran nuuhkaisee ja jättää rauhaan .
Jos menee takas niin laitan uudestaan.
Meillä on jättänyt ihan rauhaan kaikki kasvit.
Jos katseleekin sinne päin ,niin kiltti ei sana riittää nykyisin : ))
Prismasta ja varmaan muualtakin saa ainetta nimeltä Catnip Sprey siitä tulee ihan ohut suihkaus.
Kissa ei syö eikä raavi paikkoja missä sitä on koska siinä on kissanminttua,mistä kissat pitävät ja siksi eivät koske niihin paikkoihin.Ehkä kuulostaa nurinkuriselta ,mutta kokeiltu on.

Älä laita ns.karkotteita ,niitä ne raapii.

Mä suihkutin kissaa aina pelkällä vedellä, kun se meni kukkiin. Samalla sanoin tiukasti "ei!" Ja näyttihän tuo oppivan, kaikki kukat saa olla ihan rauhassa vaikkei olekaan mitään korvaavaa ruohoa kissalle.

Yhteistyössä