Hei kilpirauhas"vaivaiset"!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lasisilmä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lasisilmä

Aktiivinen jäsen
04.01.2005
4 619
0
36
Nyt mie sain ne arvoni, joiden lääkäri kertoi olevan aivan normaalit.
Millaisia arvoja teillä on mitattu? Ja onko lääkitys tullut vai joku muu diagnoosi/tutkimus?
Mulla tsh oli 0.91 ja T4V 13.2
Nyt pitäis sitte tilata aika lääkärille jotta sais selvyyden että mistäs ne oireet sitten johtuu.

Ite olen kans jolla on kilpirauhasen vajaatoiminta (todettiin kun olin vuoden ikänen) mutta en mä koskaan niitä arvoja muista ulkoa enkä muistanut pyytää lääkäriltä tulostettuna niitä. Tietysti voisin seuraavan kerran pyytää terv.hoitajalta ne tulostettuna niin saisin laittaa ne terveyskorttiini joka on netissä.

TSH oikein hyvä, T4v matalahko, mutta kaikkien viitearvojen sisällä. Varaa aika yksit. sisätautilääkärille jatkotutkimuksia varten. Yksin noilla arvoilla saat tuskin mistään lääkitystä. Otettiinhan heti herättyä, viim ennen kymmentä?

Mun tilanteessa TSH oli mittaamaton (0,003 muistaakseni?), mutta T4V viitearvojen mukainen. Liikatoiminnan oireita piisasi. Lopulta sain diagnoosin, kyseessä oli kilpparitulehdus. Raskauden aikana arvot testattu viimeksi ja silloin olivat ihan normaalit. Nyt taas synnytyksen jälkeen on alkanut sydäntä tykyttämään, pitäisi kai mennä taas testeille :/

Mulla on ollut 0.9 ja 12.2 eikä mitään lääkitystä. Lääkitys kuulemma lamaisi omaa toimintaa entisestään. Itse olen sitä mieltä, että jotain lääkitystä voisin kokeilla, kun on niin vetämätön olo. Jos olisi seuraavaksi vaikka 11.9, niin ehkä sitten saisin lääkettä. Struuma kasvaa koko ajan, muttei paina kurkkua.