Hei karppaajat!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ei tajua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ei tajua

Vieras
Onko se niin, että karpatessa kiinteytyy, eikä vaaka näytä välttämättä pienempiä lukemia siten kuten voisi olettaa..?

Lähinnä mietin itseäni. Olen karpannut puoli vuotta, pyrin pitämään hiilarit ihan alle 20. En syö suuria annoksia, syön kolme kertaa päivässä. Joskus, ehkä pari kertaa kuussa pidän "hiilaripäivän", johon voi kuulua ehkä tavallinen pitsa tai pari palaa ruisleipää tai ehkä pullaa tms. En siis mässää koko päivää hiilareilla, vaan yksi ruokailukerta on jotain hiilarijuttua.

Ja tästä kaikesta huolimatta mun paino on laskenut vain 7kg. Ja olen kuitenkin huomattavan ylipainoinen (bmi nyt 38). Että en mä ymmärrä. Vaatteista kyllä huomaa että jotain on tapahtunut, mutta kai nyt seitsemän kilon pudotus hiukan vaatteissa tuntuukin. Mua vaan ahdistaa, kun paino on tippunut noin hitaasti ja noin vähän ottaen huomioon että jo puol vuotta oon tätä jatkanut. Onko tää siis ihan ok karpatessa vai onko mussa tosiaan jotain vikaa?

Ja ekat kuukaudet mä kirjasin tarkkaan kaikki syömiset laskuriin, mun kalorit ja muut oli ihan ok ja semmoiset kuin ketokarpatessa suositellaan. Joten ei sielläkään voi olla vika mun laihtumisen suhteen.

Kaikille ei sovi ne suositukset, hyvin monesti niitä joutuu itse muokkaamaan,että toimii. Paino ei välttämättä laske, jos olet mm. liikkunut paljon ja samanaikaisesti syönyt runsasproteiinista ruokaa. Eli siis läski muuttuu lihakseksi. Lihashan painaa enemmän kuin läski.

[QUOTE="vieras";23122377]Mulla on 6 vkossa pudonnut paino 3.8kg ja mittanauha näyttääkin paremmalta. Miinus 8cm vyötäröstä :)[/QUOTE]

Kyllä mittanauha kertoo hyvin. Mulla takana 6vkoa, -6kg ja 6cm:)

Syön mä tarpeeksi rasvaa. Ja olen muuttanut makrojen suhteita. Ja mä oon puinut mun ruokavaliota karppausinfossa, luetellut sinne syömiset ja muut jne, mutta silti lopputulos on tää. Joten en nyt jaksa alkaa puimaan syömisiäni, kun kukaan ei tähänkään asti ole keksinyt niistä mitään "vikaa".
Säästöliekki-ilmiö muuten joo, mutta kun tää on ollut tätä alusta saakka. Siis mun laihtuminen. Hidasta, tuskallista. Tuskin se säästöliekki heti alkais. Ja mä syön ihan ok annoksia mun mielestä, sen verran että nälkä lähtee ja on hyvä olla, mutta en niin paljoa että tulisi ähky.

Toiset on herkempiä hiilareile, joten paino putoaa hitaammin. Vettä menee mulla paljon, sodastream vesi, ilman siirappeja. Ota kokeilu kanafileilla ja raejuustolla pari päivää, niin tulokset näkyy. Aamulla pekonia ja kananmunaa, illalla turkkilaista jogurttia vaikka sokerittomalla hillolla ja pellavarouheella. Ei oo nälkä ja paino putoo. Tärkeintä on, ettei huijaa itseään syömisillä.