Hei karppiystäväiseni! Ois kysymys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ketokarppinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Ketokarppinen

Vieras
Ketokarppaan, ja merkkailen syömisiäni ruokapäiväkirjaan.
Tämän päivän makrot kertoo seuraavaa:
Kcal 1471
Rasva 142
HH 12
Prot 41

Hyvä vai huono juttu? Päivittäin vaihtelee muut reippaasti, mutta hiilarit jää aina alle 20 (tavoite) ja rasvan kanssa pyrin olemaan runsaskätinen, joten sitä menee melkeinpä joka päivä yli sen 100g. Onko liian alhaiset proteiini- ja kalorimäärät huono juttu? Harvoin mulle proteiinia tulee yli 100, keskimäärin ehkä jotain 80. Kalorit vaihtelee 800-2500 välillä riippuen päivästä.

Onko tässä jotain ihan päälaellaan?

Olen karpannut aiemminkin, mutta koskaan ennen en ole laskenut/ huomioinut muuta kuin hiilarimäärää.

Ketokarpilla voi proteiinin määrä olla reilustikin suurempi koska proteiinia kuluu myös glukoneogeneesiin. Toisaalta jos olosi on hyvä, ei uupunut eikä muuta niin anti palaa vain. Syöt vain kovin vähän, itse pitäisin elävälle ihmiselle miniminä 2000 kcal :D

Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Ketokarpilla voi proteiinin määrä olla reilustikin suurempi koska proteiinia kuluu myös glukoneogeneesiin. Toisaalta jos olosi on hyvä, ei uupunut eikä muuta niin anti palaa vain. Syöt vain kovin vähän, itse pitäisin elävälle ihmiselle miniminä 2000 kcal :D

Olo on ihan loistava. Mä syön (juon) aamupalaksi kahvia noin 1,5dl ja joukkoon laitan lorauksen kuohukermaa (ehkä ruokalusikallinen tai pari). Sillä jaksaa kevyesti puolille päivin, jolloin syön töissä yleensä jonkin salaatin. Jälkkäriksi desin verran kahvia ja rkl laktoositonta maitojuomaa. Iltapäivällä ehkä taas toinen samanmoinen kupillinen. Illalla pääsen kotiin, teen ruuan, jotain lämmintä, joten kello on siinä 19 paikkeilla kun taas syön. Ja sitten ei olekaan taas nälkä ennen seuraavaa päivää. Tiedän, että kaloreita pitäis tulla enempi, mutta en vaan saa lisättyä niitä vaikka lotraan rasvan kanssa. Prodeakin vois kai lisätä, mutta en silti pääse lähellekään satasta, vaikka yritän. Ja se kai se tavoite ois, painan tällä hetkellä 100kg.

Mahtaako näillä mun syömisillä mennä elimistö säästöliekille, vai onko ihan ok jatkaa näin, kun kerran massu ja minä ollaan tyytyväisiä?

Lisää proteiinia. Älä laske muuta kun hiilareita. Syö kolme kunnon ateriaa päivässä, kaloreita ei tartte laskea, kun on tarpeeks rasvasta et automaattisesti syö liikaa. Syö sen verran et nälkä lähtee.

Alkuperäinen kirjoittaja Ketokarppinen:
Mahtaako näillä mun syömisillä mennä elimistö säästöliekille, vai onko ihan ok jatkaa näin, kun kerran massu ja minä ollaan tyytyväisiä?

Joo, satakiloiselle en suosittele alle 2000 kcal missään nimessä. Muuten näyttäs menevän ihan hyvin :D

Mun silmään näyttäs muuten hyvältä, mut kalorit sais tosiaan olla vähän korkeemmalla.:) Mulla alko paino junnaamaan kun oli kalorit jatkuvasti tuhannen paikkeilla per päivä. Lisäämällä kaloreita meni jumikin ohi.

Oi että kun tuli ikävä partaäijää kermalorauksella ja vadelmilla. :P :heart: Karppasin muutaman kuukauden, mutta lopetin kun aloitin työt ja valmisruoat alkoi houkutella kun ei jaksanut aina tehdä ruokaa valmiiks.. Nyt on jo pitkän aikaa tehnyt mieli oikeen kunnon karppiruokaa, mutta en nyt viittis alottaa kun oon raskaana. Ehkä sitten tämän jälkeen.:)

Alkuperäinen kirjoittaja karppi:
Lisää proteiinia. Älä laske muuta kun hiilareita. Syö kolme kunnon ateriaa päivässä, kaloreita ei tartte laskea, kun on tarpeeks rasvasta et automaattisesti syö liikaa. Syö sen verran et nälkä lähtee.

En mä tarkoituksella laskekaan kaloreita, ne vaan näkyy siinä laskurissa samalla kun kirjoittelen päivän syömisiä ;) Kolmeen kunnon ateriaan päivässä mulla ei riitä aika. Aamulla ei maistu, töissä ei ehdi (kuin kerran) ja illalla olen niin myöhään kotona että ehdin syömään kerran ja kaadun ysin pintaan nukkumaan.. Ruokamäärät on pienentyneet huimasti, kun vatsa täyttyy jo helpommin. Siitä kai nuo pienet kaloritkin johtuu. Rasvan käytössä en pihistele yhtään, tiedän että se pitää nälän ja edistää painonpudotusta muutenkin :)

Oi voi, mitenkäs saisin lisättyä noita kaloreita? Lisää rasvaa suoraan öljypullosta? (yök :D)
Partajugua ja muita maitotuotteita en viitsisi kauheasti käyttää, ne jumittaa mut samantien.

Mulla nous kalorit aika tehokkaasti, kun tutustuin Nistin lärpäkkeisiin ja vedin niitä joskus välipalaksi.:D Tukin myös kuohukermaa vähän joka paikkaan niin johan kalorit nous.

Mä oon joskus syönyt noita lärpäkkeitä ihan liikaa, ei uppoa enää ;) Ajatuskin metwurstista ällöttää. Ruokahalukin on jossain jorpakossa, lienee ketoosin ansiota :) Syön kuitenkin silloin kun nälkä tuntuu (=kaksi kertaa vrk), vaikka ei niin kauheasti tekis mielikään.

Yhteistyössä