Hei kaikki! Yksinhuoltajista asiaa.

  • Viestiketjun aloittaja hox
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hox:
Eli hän käytännössä teki päätöksen tehdä minusta äidin =) Toki olisin voinut jättää harrastamatta seksiä, mutta voin valaista, että nykyään yli 50% 16 vuotiaista tytöistä ovat menettäneet neitsyytensä. Eli toivottavasti arvon rouvat olette armeliaampia tyttäriänne kohtaan kuin minua. Ja toivottavasti opetatte pojillenne, että ehkäisy kuuluu sekä miehelle, että naiselle.
Uusimman kouluterveyskyselyn mukaan lukioiden ja ammattikoulujen ensimmäisen vuoden tyttöopiskelijoista 49% on harrastanut seksiä. Tuossa luvussa on siis valtaosa 16-vuotiaita mutta myös vanhempia löytyy. Eli ei todellakaan yli 50% ole menettänyt neitsyyttään.
 
heh
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hox:
Eli hän käytännössä teki päätöksen tehdä minusta äidin =) Toki olisin voinut jättää harrastamatta seksiä, mutta voin valaista, että nykyään yli 50% 16 vuotiaista tytöistä ovat menettäneet neitsyytensä. Eli toivottavasti arvon rouvat olette armeliaampia tyttäriänne kohtaan kuin minua. Ja toivottavasti opetatte pojillenne, että ehkäisy kuuluu sekä miehelle, että naiselle.
Uusimman kouluterveyskyselyn mukaan lukioiden ja ammattikoulujen ensimmäisen vuoden tyttöopiskelijoista 49% on harrastanut seksiä. Tuossa luvussa on siis valtaosa 16-vuotiaita mutta myös vanhempia löytyy. Eli ei todellakaan yli 50% ole menettänyt neitsyyttään.
Sulla tais nyt mennä vuosluvut hassusti; lukio/amis aloitetaan 15-16 vuotiaana, ei 16-17 vuotiaana. Eli tuossa on luultavasti keskiarvoikänä juuri 16 kieppeillä mutta osa on vasta 15-vuotiaita. Jos siis 15-16 vuotiasta 49% on jo menettänyt neitsyytensä, niin eiköhän prosenttiluku mene yli 50% samana vuonna ;)
 
vieras
ap, olet varmasti hoitanut tilanteen, johon tahtomattasi jouduit, niin hyvin ja vastuuntuntoisesti kuin ihminen voi. Eiköhän yleensä tuo parjaus kohdistukin niihin, jotka tietentahtoen ovat TARKOITUKSELLA hankkineet lapsia miesten kanssa, jotka eivät oikein isäainesta ole ikinä olleet. Tai tilanteessa, jossa ei mitenkään voi tuntea vielä toista kunnolla, kuten alle puoli vuotta toiseen tutustumisesta. Vahingoille ei tietysti voi mitään muuta kuin kantaa vastuunsa niistä.
 
ica
et vissin osa lukea! ei isättömyys aina tuo lapsille sosiaalisia ongelmia! Esim. mun kohdalla ei tule köyhyttä eikä mitään muutakaan (eli ei väkivaltaa eikä päihteitä)




Alkuperäinen kirjoittaja mun muru:
Yksinhuoltajuutta ei varmaan sinänsä tuomita mutta muut sosiaaliset ongelmat jotka siitä seuraa suoranaisesti.
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2007/09/yksinhuoltajien_lapset_parjaavat_muita_huonommin_249868.html

Isättömyyskin on lapselle aina sosiaalinen ongelma. Ymmärrän kuitenkin hyvin ettei sinun tapauksessa isä voinut jäädä kuvioihin ja ei edes sopisi isäksi kirjoituksesi perusteella.
 
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hox:
Eli hän käytännössä teki päätöksen tehdä minusta äidin =) Toki olisin voinut jättää harrastamatta seksiä, mutta voin valaista, että nykyään yli 50% 16 vuotiaista tytöistä ovat menettäneet neitsyytensä. Eli toivottavasti arvon rouvat olette armeliaampia tyttäriänne kohtaan kuin minua. Ja toivottavasti opetatte pojillenne, että ehkäisy kuuluu sekä miehelle, että naiselle.
Uusimman kouluterveyskyselyn mukaan lukioiden ja ammattikoulujen ensimmäisen vuoden tyttöopiskelijoista 49% on harrastanut seksiä. Tuossa luvussa on siis valtaosa 16-vuotiaita mutta myös vanhempia löytyy. Eli ei todellakaan yli 50% ole menettänyt neitsyyttään.
Sulla tais nyt mennä vuosluvut hassusti; lukio/amis aloitetaan 15-16 vuotiaana, ei 16-17 vuotiaana. Eli tuossa on luultavasti keskiarvoikänä juuri 16 kieppeillä mutta osa on vasta 15-vuotiaita. Jos siis 15-16 vuotiasta 49% on jo menettänyt neitsyytensä, niin eiköhän prosenttiluku mene yli 50% samana vuonna ;)
Ihan järkyttävää.. Yritetään vielä TODISTAA vaikka väkisin että teini-ikäiset olisivat mahd. huonoja vastuuttomia ja epäkypsiä ja ei MITÄÄN mahdollisuuksia.
Mun mielestä heitä juuri pitäisi tukea jos jotain! Ottaa vastaan eikä vain kääntää selkää.

Vielä järkyttävämpää on, että tätä syrjintää harjoittaa ne muka "kypsät" ja onnistuneet äidit. Ne "esikuvat(ko)?" PAH!
Luulevat tosissaan olevan hyviä esimerkkejä miten elämässä edetään:D
Muuten hyvä, mutta jos ajatusmaalilma olisi ihan pikkiriikkisen avoimempi ja vastaanottavampi, olisin heidän kanssaan samaa mieltä "paremmuudesta".
Mutta ei... :ashamed:

Noh..hyvä kun "kumosit" tänkin todisteluyrityksen...
Onneksi en ole leuhkaantunut, enkä aijo. Vaikka olis mullakin noi syyt ILMEISESTI mitä lukee noiden rivien välistä. Materialistisiä asioita ja muita sivuseikkoja lapsen kasvatuksessa.

Onneksi on kuitenkin se oikeasti tärkein, sydän.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hox:
Eli hän käytännössä teki päätöksen tehdä minusta äidin =) Toki olisin voinut jättää harrastamatta seksiä, mutta voin valaista, että nykyään yli 50% 16 vuotiaista tytöistä ovat menettäneet neitsyytensä. Eli toivottavasti arvon rouvat olette armeliaampia tyttäriänne kohtaan kuin minua. Ja toivottavasti opetatte pojillenne, että ehkäisy kuuluu sekä miehelle, että naiselle.
Uusimman kouluterveyskyselyn mukaan lukioiden ja ammattikoulujen ensimmäisen vuoden tyttöopiskelijoista 49% on harrastanut seksiä. Tuossa luvussa on siis valtaosa 16-vuotiaita mutta myös vanhempia löytyy. Eli ei todellakaan yli 50% ole menettänyt neitsyyttään.
Sulla tais nyt mennä vuosluvut hassusti; lukio/amis aloitetaan 15-16 vuotiaana, ei 16-17 vuotiaana. Eli tuossa on luultavasti keskiarvoikänä juuri 16 kieppeillä mutta osa on vasta 15-vuotiaita. Jos siis 15-16 vuotiasta 49% on jo menettänyt neitsyytensä, niin eiköhän prosenttiluku mene yli 50% samana vuonna ;)
Kyselyt tehdään yleensä keväällä eli se edellisen vuoden ikä on ehditty jo täyttää eli 16 vuotta ellei ole vuotta aiemmin mennyt kouluun. Ja lukioissa ja varsinkin ammattikouluissa on paljon vuoden vanhempia, jotka siis aloittavat lukion/ammattikoulun vasta sinä vuonna kun täyttävät 17 vuotta eli noissa kyselyissä keväällä ovat jo 17-vuotiaita elleivät peräti 18.

Ja ammattikouluissa on paljon myös vieläkin vanhempia jopa kolmekymppisiä. Noissa kyselyissähän näkyy selvästi että ammattikoululaisista useampi on menettänyt neitsyytensä kuin lukiolaisista. Siinäkin yhtenä syynä on juuri tämä että siellä on enemmän vanhempia opiskelijoita esim. moni lukiolainen menee lukion jälkeen ammattikouluun.
 
heh
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyselyt tehdään yleensä keväällä eli se edellisen vuoden ikä on ehditty jo täyttää eli 16 vuotta ellei ole vuotta aiemmin mennyt kouluun. Ja lukioissa ja varsinkin ammattikouluissa on paljon vuoden vanhempia, jotka siis aloittavat lukion/ammattikoulun vasta sinä vuonna kun täyttävät 17 vuotta eli noissa kyselyissä keväällä ovat jo 17-vuotiaita elleivät peräti 18.

Ja ammattikouluissa on paljon myös vieläkin vanhempia jopa kolmekymppisiä. Noissa kyselyissähän näkyy selvästi että ammattikoululaisista useampi on menettänyt neitsyytensä kuin lukiolaisista. Siinäkin yhtenä syynä on juuri tämä että siellä on enemmän vanhempia opiskelijoita esim. moni lukiolainen menee lukion jälkeen ammattikouluun.
Jaa, meille tehtiin syksyllä, ehkä mä innostuin yleistämään liikaa :) Mulla on sellanen muistikuva, että täyttäessään 17v on yli puolet vuosikerrasta jo harrastanut seksiä, siis tytöistä.

 
Tiina
Alkuperäinen kirjoittaja 2+3:
Alkuperäinen kirjoittaja juu juu:
joo , mut , olit alaikäinen ,ja ihme kiire oli panotouhuun. että olet ihan itsekkin syyllinen. . vailla vastuuntuntoa.
Mitä ihmettä tarkoitat? Mielestäni, jos ap kasvattaa lapsensa tasapainoiseksi aikuiseksi, niin hän on kantanut vastuunsa.
Voi apua. Aika törkeetä puhetta!
 
Liian kiimassako olette
En kyllä ymmärrä, oletteko te todellakin kaikki jakaneet itseänne alaikäisenä :(
Ja sori nyt vaan mutta kyllä minä ainakin tunnen onko äijällä kumi päällä vai ei,
kuten samoin en voi olla tuntematta jos sprmat tulee sisälleni.
Eiköhän tämä ollut ihan tietoinen 'vahinko' aloittajaltakin.
Hyvä että pärjää lapsen kanssa
mutta ihan en usko näitä salaa kumi pois ja ei tuntenut kun mällit tulee sisälle huh huh
 
Pampolina
Ap. Sinä pärjäät varmasti. Sanoo 33v. alle kouluikäisten lasten äiti täältä.
Kirjoitit tyttärestäsi todella kauniisti. Kaikki eivät varmasti iässäsi ole noin kypsiä ajattelutavaltaan. Sinä olet kuitenkin varmasti rakastava ja ihana äiti tyttärellesi.
Kaikkea hyvää elämäänne.!!! =)
 
Ulla
Onnea ja iloa teidän elämäänne.
Älä sure jos lapsen isä ei halua olla isä lapselleen, tuossa tilanteessa et edes voisi luovuttaa tapaamisiin tai yövierailuille. Kyllä sinä jaksat ja olet kypsän valinnan tehnyt, se kertoo jo tosi paljon. Ei se elämä helppoa ole, ja on niitä ongelmia parisuhteessakin. Eli voisi olla että jos olisit parisuhteessa, joutuisit silti kantamaan vastuun kaikesta itse, ja tekemään kaiken itse.
 
juanes
Alkuperäinen kirjoittaja Liian kiimassako olette:
En kyllä ymmärrä, oletteko te todellakin kaikki jakaneet itseänne alaikäisenä :(
Ja sori nyt vaan mutta kyllä minä ainakin tunnen onko äijällä kumi päällä vai ei,
kuten samoin en voi olla tuntematta jos sprmat tulee sisälleni.
Eiköhän tämä ollut ihan tietoinen 'vahinko' aloittajaltakin.
Hyvä että pärjää lapsen kanssa
mutta ihan en usko näitä salaa kumi pois ja ei tuntenut kun mällit tulee sisälle huh huh
valitettavasti täytyy uskoa, kun se on mahdollista. olin varmaan 18 kun mulle kävi vastaavasti (mies otti kortsun pois kesken kaiken ja minä en huomannut eroa ennen kun näin tyhjän kortsun) ja kyllä oli paniikki ja itsesyytökset aikamoisia sen jlk. onneksi en tullut raskaaksi mutta puoli vuotta odottelin että saisin hiv-testin tehtyä ja pelkäsin.
 
Hienosti kirjoitettu ap! :flower: On käsittämätöntä kuinka yksinhuoltajia mollataan, sanotaan, että mitäs valitsit sellaisen tyypin jne. Monen tuntuu olevan vaikea ymmärtää sitä, että ihmisestä voi paljastua uusia puolia pitkänkin ajan jälkeen, eivätkä kaikki jää yksinhuoltajiksi omasta valinnastaan. Harvassa on kuitenkin ne ihmiset jotka eivät halua rinnalleen kumppania ja lapseelleen toista vanhempaa. Suurin on haluaisi pitää perheen koossa lasten vuoksi hinnalla millä hyvänsä, mutta ei elämä vaan ole niin musta-valkoista. Vaikuttaa siltä, että joistain ihmisistä ainoa hyväksytty "syy" jäädä yksinhuoltajaksi, on se, että lasten toinen vanhempi kuolee, kaikki muut sitten ovat vaan yhteiskunnan siivellä eläviä sosiaalipummeja. Ihmisillä näyttää olevan se taipumus, että asioita ja niiden monia erillaisia puolia ei voida millään ymmärtää, ennen kuin se kalahtaa omaan nilkkaan. Ap, olet varmasti hyvä äiti tyttärellesi ja tulette varmasti pärjäämään hyvin. Onnea jatkoon! :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ica:
et vissin osa lukea! ei isättömyys aina tuo lapsille sosiaalisia ongelmia! Esim. mun kohdalla ei tule köyhyttä eikä mitään muutakaan (eli ei väkivaltaa eikä päihteitä)




Alkuperäinen kirjoittaja mun muru:
Yksinhuoltajuutta ei varmaan sinänsä tuomita mutta muut sosiaaliset ongelmat jotka siitä seuraa suoranaisesti.
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2007/09/yksinhuoltajien_lapset_parjaavat_muita_huonommin_249868.html

Isättömyyskin on lapselle aina sosiaalinen ongelma. Ymmärrän kuitenkin hyvin ettei sinun tapauksessa isä voinut jäädä kuvioihin ja ei edes sopisi isäksi kirjoituksesi perusteella.
Kyllä tarvitsee kaikkien tutkimusten mukaan lapsi nimenomaan tarvitsee ISÄN sekä äidin kasvaakseen eheäksi. Kurjaa että olet eri mieltä :( Toivottavasti et opeta omille lapsillesi koskaan isättömyyden "hyvyyttä". Harmittaa että sinä sattumalta et ehkä ole saanut suuria ongelmia mutta et näe että muut saavat.
Tässä luettavaa, poimi omasi:
http://www.google.fi/#hl=fi&source=hp&q=lapsi+tarvitsee+is%C3%A4n&meta=&aq=f&oq=lapsi+tarvitsee+is%C3%A4n&fp=a13b97d94315824d
 
Ulla
Voi hitto, tottakai on ideaalista että on molemmat vanhemmat mutta jos ei ole niin ei sitä tarvitse kiviä niskaan heitellä.
Missään tapauksessa ei tarvitse ruveta metsästämään jotain miestä nyt rinnalle, jotta lapsi kasvaisi kunnolliseksi. Mies -malleja voi olla muitakin, kuten äidin veli/ veljet, äidin isä, joskus jopa lapsen biologisen isän vanhemmat haluavat olla mukana lapsen elämässä.
Ja kyllä on niin että parempi hyvin yksin lapsen kanssa kuin huonossa parisuhteessa, jossa lapselle ei tule muuta kuin traumoja ja täysin vääristynyt kuva ihmisten yhteisestä elämästä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mun muru:
Yksinhuoltajuutta ei varmaan sinänsä tuomita mutta muut sosiaaliset ongelmat jotka siitä seuraa suoranaisesti.
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2007/09/yksinhuoltajien_lapset_parjaavat_muita_huonommin_249868.html

Isättömyyskin on lapselle aina sosiaalinen ongelma. Ymmärrän kuitenkin hyvin ettei sinun tapauksessa isä voinut jäädä kuvioihin ja ei edes sopisi isäksi kirjoituksesi perusteella.
Isättömyys on ongelma vasta kun siitä tehdään ongelma. Suomessa on todella kova tarve etsiä ongelmia ja jos niitä ei löydy noin vain, ne tehdään tavalla tai toisella.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja pimpissä tuntoa ollenkaan?:
ihmettelen vaan, että etkö todellakaan huomannut eroa ilman kortsua ja kortsun kanssa?
itse ainakin huomaan selkeän eron.
En huomannut mitään eroa... En tiedä johtuuko kokemattomuudestani vai mistä. Kyseessä oli kuitenkin ensimmäisten n. kymmenen kertani aikana tapahtunut. Ja en tosiaan osannut tuollaista odottaa, en siis ollut varuillani tai erityisesti kiinnittänyt huomiota kortsun olemassaoloon. Sitäpaitsi yhdyntä teki jonkun verran kipeää alussa, sekin on saattanut vaikuttaa tuntemuksiini.

Muista kumppaneista minulla ei vielä ole kokemusta, joten hankala sanoa tuntisinko tänä päivänä eron kortsulla tai ilman.
 
noh
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja pimpissä tuntoa ollenkaan?:
ihmettelen vaan, että etkö todellakaan huomannut eroa ilman kortsua ja kortsun kanssa?
itse ainakin huomaan selkeän eron.
En huomannut mitään eroa... En tiedä johtuuko kokemattomuudestani vai mistä. Kyseessä oli kuitenkin ensimmäisten n. kymmenen kertani aikana tapahtunut. Ja en tosiaan osannut tuollaista odottaa, en siis ollut varuillani tai erityisesti kiinnittänyt huomiota kortsun olemassaoloon. Sitäpaitsi yhdyntä teki jonkun verran kipeää alussa, sekin on saattanut vaikuttaa tuntemuksiini.

Muista kumppaneista minulla ei vielä ole kokemusta, joten hankala sanoa tuntisinko tänä päivänä eron kortsulla tai ilman.
Väitätkö etten muka huomannut kun ruikkasi sisään?
Kai sinä nyt alapesun yhdynnän jälkeen suoritit,kuuluu normaaliin hygieniaan ;)
ja silloin viimeistää luulisi sinun huomanneen kun vaginasta valuu kuitenkin aina vähän spermaa ulos....
 
Alkuperäinen kirjoittaja mun muru:
Alkuperäinen kirjoittaja ica:
et vissin osa lukea! ei isättömyys aina tuo lapsille sosiaalisia ongelmia! Esim. mun kohdalla ei tule köyhyttä eikä mitään muutakaan (eli ei väkivaltaa eikä päihteitä)




Alkuperäinen kirjoittaja mun muru:
Yksinhuoltajuutta ei varmaan sinänsä tuomita mutta muut sosiaaliset ongelmat jotka siitä seuraa suoranaisesti.
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2007/09/yksinhuoltajien_lapset_parjaavat_muita_huonommin_249868.html

Isättömyyskin on lapselle aina sosiaalinen ongelma. Ymmärrän kuitenkin hyvin ettei sinun tapauksessa isä voinut jäädä kuvioihin ja ei edes sopisi isäksi kirjoituksesi perusteella.
Kyllä tarvitsee kaikkien tutkimusten mukaan lapsi nimenomaan tarvitsee ISÄN sekä äidin kasvaakseen eheäksi. Kurjaa että olet eri mieltä :( Toivottavasti et opeta omille lapsillesi koskaan isättömyyden "hyvyyttä". Harmittaa että sinä sattumalta et ehkä ole saanut suuria ongelmia mutta et näe että muut saavat.
Tässä luettavaa, poimi omasi:
http://www.google.fi/#hl=fi&source=hp&q=lapsi+tarvitsee+is%C3%A4n&meta=&aq=f&oq=lapsi+tarvitsee+is%C3%A4n&fp=a13b97d94315824d
Sunlaiset ihmiset levittää asennettaan kun ruttoa. Kyllä kai yksinhuoltajien lapset alkaa uskoa, että heidän elämässään on jtn vikaa kun muut aikuisetkin ovat sitä mieltä. Sunlaisten ihmisten asenne näkyy arkipäivässä siinä miten yksinhuoltajien lapsia kohdellaan. Lisäksi teidän puheistanne kotona myös omat lapsenne ottaa vaikutteita, jotka näkyvät sitten koulussa jne.

Ja kyllä mä toivoisin että lapsillani olisi kunnollinen isä, mutta kun se valitettavasti pesi kätensä lasten kasvattamisesta, niin mun on nyt hoidettava se yksin. Ja mä kyllä uskon, että kun olen omistautunut lapsilleni ja teen parhaani, niin heistä kasvaa kunnollisia aikuisia. Toivottavasti sellaisia, jotka osaavat ottaa muut huomioon eivätkä tuomitse tuntemattaan, kannustavat eivätkä polje toisia alas.
 

Yhteistyössä