Hei jos olen pääsykokeissa näkyvästi raskaana, voivatko sen perusteella laskea pisteitäni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kysymys
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kysymys

Vieras
Vai pitäisikö pistää yritys paussille muutmaksi kuukaudeksi ettei mahd raskaus ole juuri pääsykokeiden aikaan niin pitkällä että selvästi näkyisi? :D

Jos ei tästä kuusta tärppää niin periaatteessa tuo hetkellinen tauko pitäisi heti pitää. :/
Nyt ehtisin synnyttää kolmea viikkoa aikaisemmin.
Kaikkea sitä yrittääkään ajoittaa. :D

No riippuu vähän pääsykokeen pitäjästä.
Mulle sanottiin kun menin rv 29+1 et on parempi kun ensi toi pieni syntyy niin hae ens vuonns uudelleen.
Niin ei kai noi sais tehä mut riippuu pitäjäst tosi paljo

Ei saisi vaikuttaa, mutta melko varmasti vaikuttaa kyllä. Ainakin jos pääsykokeeseen kuuluu haastattelu. Jos taas sellainen jossa tehdään vain tehtäviä niin eihän se mitään vaikuta.

Raskaus ei todellakaan saisi vaikuttaa pääsykoepisteisiin. Riippuu tietysti sitten opinnoista ja oppilaitoksesta voitko siirtää opintojen alkua esim. vuodella tai kahdella, yliopistojen kohdalla ainakin pitäisi onnistua aika helposti.

Ihan tyhmää jos vaikuttaa. Ainakin meidän AMK:ssa on mahdollista ottaa se väliuosi heti kättelyssä, että lähtee kouluun vasta vuoden kuluttua.

Kiva jos on oikeasti opiskellut tosi ahkerasti ja sit tuolla tavalla eivät muka päästäis, syrjintää minun mielestäni!

No riippuu vähän pääsykokeen pitäjästä.
Mulle sanottiin kun menin rv 29+1 et on parempi kun ensi toi pieni syntyy niin hae ens vuonns uudelleen.
Niin ei kai noi sais tehä mut riippuu pitäjäst tosi paljo

Mä olisin kyllä nostanu syytteen jos mulle ihan suoraan sanottais etten pääse raskauden takia. Olisit ihan varmasti päässyt sisään sen jälkeen. :D

Ihan uskomatonta syrjintää. :/
Moni haluaisi äitiyslomalla tenttiä kursseja, haasteita tylsähköön arkeen kun vauva nukkuu.

Luulen, että ainakin noissa, jotka pohjautuvat haastatteluihin niin valitettavasti raskaus vaikuttaa. Yliopiston pääsykokeissa, jotka pohjautuvat täysin koepisteisiin ei ole merkitystä.

Itse juuri hain kouluun, jossa pääsykoe oli pelkkä haastattelu, en usko, että olisivat ottaneet raskaana olevaa, kun hiukan kautta rantain nytkin kysyivät mahdollisista vauva-aikeista (kun olin hiukan vanhempi kuin muut hakijat).

Pääsin onneksi kouluun, koska, jos asiat menevät parhain päin olisin juurikin ensi vuonnap ääsykokeiden aikaan raskaana :D

Ehkä on parempi jos pidetään sitten se hetkellinen tauko. :/
En halua lukea aivan himona sisään ja haastattelussa eivät sitten anna pisteitä mahan takia.
Tuonne on vielä tosi vaikea päästä joten en jaksaisi ihan turhaan hakea.
Alottaisin vuoden tenttimällä niitä kursseja mitä voi ja seuraavana vunna olisin jo täysin mukana. Olisi tosi paljon helpompaa että se opiskelupaikka olisi jo odottelemassa ja äitiyslomallakin tekemistä kun vauva nukkuu...

No lain mukaan ei saisi vaikuttaa. Vähän outo logiikka ap:lla kyllä, jos ei ens keväänä pääse niin sitten hakee seuraavana keväänä uudelleen, välivuosiahan siitä kuitenkin tukee vauvan takia.

Luulen, että ainakin noissa, jotka pohjautuvat haastatteluihin niin valitettavasti raskaus vaikuttaa. Yliopiston pääsykokeissa, jotka pohjautuvat täysin koepisteisiin ei ole merkitystä.

Itse juuri hain kouluun, jossa pääsykoe oli pelkkä haastattelu, en usko, että olisivat ottaneet raskaana olevaa, kun hiukan kautta rantain nytkin kysyivät mahdollisista vauva-aikeista (kun olin hiukan vanhempi kuin muut hakijat).

Pääsin onneksi kouluun, koska, jos asiat menevät parhain päin olisin juurikin ensi vuonnap ääsykokeiden aikaan raskaana :D

No huh huh. Kannattaakohan minun sitten vain vastata että ei ole lapsia ja ei ole suunnitteilla. Järkyttävää miten opiskelevia äitejä ja äidiksi haluavia jo syrjitään, puhumattakaan työelämästä. :(

[QUOTE="Vieras";26794667]No lain mukaan ei saisi vaikuttaa. Vähän outo logiikka ap:lla kyllä, jos ei ens keväänä pääse niin sitten hakee seuraavana keväänä uudelleen, välivuosiahan siitä kuitenkin tukee vauvan takia.[/QUOTE]

Ajattelin kyllä tenttiä mahd paljon jo äitiyslomalla.
Kävin lukionkin loppuun äitiyslomalla ja olin vain neljä kurssia muista jäljessä tenttimällä. Olisin tullut hulluksi ilman mitään haasteita. :)

Yhteistyössä