Hedelmöityshoitojen hinnoista!!

  • Viestiketjun aloittaja Anna
  • Ensimmäinen viesti
äiti
mä en suoraansanottuna tunne empatiaa näitä lapsettomuushoitoja kokeville koska hekään eivät pysty näköjään osoittamaan empatiaa lapsensa menettäneelle ja ihan väen vängällä vääntävät kaikki asiat itseään vastaan. Lapsettomil on aina toi voi minua raukkaa asenne mikä täs keskustelussa alusta asti on ollu. on se hienoo ku voi keskittyy vaan omaan napaan ja toiset jotka saa lapsia ihan normaalisti niin sanoo aina kaiken väärin eikä tajuu ja on tyhmii ja voi voi voi... Niin ja kuulun muuten niihin normaaleihin ihmisiin jotka on saaneet lapsensa IHAN ENSIYRITTÄMÄLLÄ, ei oo tarvinu mieltäni katkeroittaa hoidoissa Teidänlaiset ihmiset joita ei edes toisen ihmisen lapsen kuolema hätkäytä niin toivottavasti ette ikinä lasta saakkaan
 
Myös lapseton
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
mä en suoraansanottuna tunne empatiaa näitä lapsettomuushoitoja kokeville koska hekään eivät pysty näköjään osoittamaan empatiaa lapsensa menettäneelle ja ihan väen vängällä vääntävät kaikki asiat itseään vastaan. Lapsettomil on aina toi voi minua raukkaa asenne mikä täs keskustelussa alusta asti on ollu. on se hienoo ku voi keskittyy vaan omaan napaan ja toiset jotka saa lapsia ihan normaalisti niin sanoo aina kaiken väärin eikä tajuu ja on tyhmii ja voi voi voi... Niin ja kuulun muuten niihin normaaleihin ihmisiin jotka on saaneet lapsensa IHAN ENSIYRITTÄMÄLLÄ, ei oo tarvinu mieltäni katkeroittaa hoidoissa Teidänlaiset ihmiset joita ei edes toisen ihmisen lapsen kuolema hätkäytä niin toivottavasti ette ikinä lasta saakkaan
Luitkohan sinä tätä ketjua lainkaan. Täällä aika moni lapseton EI ole vääntänyt eikä kääntänyt asioita mihinkään. Ole kiltti äläkä yleistä, meitä lapsettomia lapsettomuushoitolaisia on aika moneen junaan...
 
Surullista
Alkuperäinen kirjoittaja täh:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tarkoitukseni ei ollut vinoilla. Asiat voi näköjään todellakin ymmärtää niinkuin ne haluaa ymmärtää. Pyydän anteeksi. Minun järkenikin on ilmeisesti ilmaiseksi saatu, enkä todellakaan ymmärtänyt kirjoitukseni olevan jollekin loukkaava.
Saanko teiltä kuitenkin hivenen anteeksi, kun sanon, että olen yhden ilmaiseksi saadun lapseni joutunut hautaamaan kolme vuotta sitten. Loppuelämäni saan käydä lapseni haudalla ja muistaa, että toinen ihminen aiheutti hänen kuolemansa. Se harmittaa minua!!!
Ja nyt kiitos riitti!!!
Tähän ei nyt taida mitenkään liittyä tämä sinun kuollut lapsesi, vaan puhuit hedelmöityshoitojen hinnoista. Ja yritin selittää sulle ihan asiallisesti, miten aloituksesi voi ottaa ja käsittää. Sä et taida kestää kritiikkiä?
Tää ihminen, joka tuon vastauksen antoi, tarttis jotain apua.
 
surutyö
Lapsettomilla on täysi oikeus pahoittaa mielensä helposti lapsia saaneen kummasteluista. Ne, jotka vaan tekevät lapsia eivät voi ikinä ymmärtää sitä surua, jonka me joudumme kohtaamaan. Katkeruus on osa surutyön askelia, joka lopulta johtaa eheytymiseen.

Raitapaitaiselle sanoisin, että jos SINÄ olet päässyt asiassa jo yli (onhan sinulla lapsikin), niin se ei tarkoita ettämeidän muiden pitäisi jättä yksi surun vaihe (katkeruus)käsittelemättä. Vähän ymmärrystä siis siihen, ettäme olemme eri tilanteissa surujemme kanssa.
 
hoidot edessä
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Minulla ei todellakaan ollut tarkoitus vinoilla täällä lapsettomuushoidoissa käyville, koska olen saanut lapseni itse helposti. Sanoin olevani kiitollinen siitä ja pidän epäreiluna hintoja, joita he joutuvat maksamaan hoidoista.
Aina täällä saa pahan mielen, vaikka hyvää tarkoitti!!!!
Että sanoit noin =) ihanaa, että ihmiset ovat onnellisia lapsistaan eivätkä pidä asioita itsestäänselvyytenä.
 
Juulia
Alkuperäinen kirjoittaja taas:
Mä en kyllä tajua, mitä tossa vastauksessa muka on jotain hirveätä. Se ylempi on kyllä aivan sekaisin (ap)!
Vai ap sekaisin. lue nyt hänen aloituksensa ja siihen vastaukset ja mieti uudemman kerran, kuka on sekaisin? Olet taas itse ilmeisesti joku niistä katkerista lapsettomista?
 
Kata
Omakohtaisesti lapsettomuuden kokeneena voin sanoa,että silloin tulee luettua muiden kirjoitukset haluamallaan tavalla. Tulkittua ne aina itseään vastaan jne. Se on vaan niin kipeä asia. Todella asiattomia vastauksia ja kohtuuttoman hyökkäyksen kohteeksi ap on joutunut. Varsinkin, kun jokainen joka haluaa ymmärtää ja lukee aloituksen tajuaa,ettei se ole minkäänlaista vinoilua. Tsemppiä vaan meille kaikille!
 
lapseton
Alkuperäinen kirjoittaja voi luoja:
"Loppuelämäni saan käydä lapseni haudalla ja muistaa, että toinen ihminen aiheutti hänen kuolemansa. Se harmittaa minua!!! "

Sitten varmaan ymmärrät, että lapsettomia harmittaa tämä aloitus.
Mä en ymmärrä miksi harmittaisi..
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
mä en suoraansanottuna tunne empatiaa näitä lapsettomuushoitoja kokeville koska hekään eivät pysty näköjään osoittamaan empatiaa lapsensa menettäneelle ja ihan väen vängällä vääntävät kaikki asiat itseään vastaan. Lapsettomil on aina toi voi minua raukkaa asenne mikä täs keskustelussa alusta asti on ollu. on se hienoo ku voi keskittyy vaan omaan napaan ja toiset jotka saa lapsia ihan normaalisti niin sanoo aina kaiken väärin eikä tajuu ja on tyhmii ja voi voi voi... Niin ja kuulun muuten niihin normaaleihin ihmisiin jotka on saaneet lapsensa IHAN ENSIYRITTÄMÄLLÄ, ei oo tarvinu mieltäni katkeroittaa hoidoissa Teidänlaiset ihmiset joita ei edes toisen ihmisen lapsen kuolema hätkäytä niin toivottavasti ette ikinä lasta saakkaan
No huh huh. Olen samaa mieltä tuon yhden vastaajan kanssa. Vaikka lapsettomat täällä laukookin mitä sattuu ja mihin muuten lapselliset tölvii ihan samalla mitalla takaisin, niin lapsettomatkaan ei ihan koko aikaa tuijottele sitä omaa napaansa ja ole pelkästään siellä katkeruuden karikossa.
Kuka on oikeutettu toivomaan toiselle ikuista lapsettomuutta? Ei ainakaan toinen ihminen. Eiköhän se ole jonkun muun tahon päätettävissä, tuleeko niitä lapsia vai ei.

Toisinaan on päiviä, jolloin jokin asia satuttaa tosi paljon ja ahdistaa, mutta se on vallan kausiluonteinen juttu, ei jatkuvaa. Se on harmillista, että tässä on niin hirveän syvä kuilu välissä lapsettomilla ja lapsia saaneilla. :(
 
o ou
Alkuperäinen kirjoittaja täälläkin lapseton:
ja minä ilmeisesti olen katkera paska, joka ei edes niillä vit#n kalliilla hoidoilla ansaitsisi lasta, sillä todellakin loukkaannuin ap:n viestistä...

Tää siis todella taitaa olla aihe mistä ei kannata puhua...
 
Ajatusten lukija
Luin tämän ketjun ajatuksella ja mun mielestä jotkut lapsettomat antoi ihan älyttömiä vastauksia ap:lle ja mitätöivät hänen menetyksensä omien kärsimystensä rinnalla. Aloitus kun muutenkin koski aivan jotain muuta. Suurin osa näistä lapsettomistakin antoi asiallisia vastauksia ja ymmärrän heidänkin näkökulmaa hyvin. Nuo jotkut "katkerat" vaan veti niin överiksi, että sääliksi käy. Minkälaisia vanhempia he olisivat?
 
ei ie
Alkuperäinen kirjoittaja ###:
"Noita kahta asiaa ei voi verrata. Toinen seuraa mukana loppuelämän, vaikka tekisit mitä. Toisesta on mahdollisuus päästä "yli" monellakin tavalla."

Voi #####! Tää oli kyllä pohjanoteeraus, joka saa kihisemäämn päässä. Täällä taas yksi lapsettomuudesta mitään tietävä anopin kanssa parantaa maailmaa.

Uskon, että lapsettomuus on aivan yhtä suuri suru kuin lapsenmenettäminen. Mutta sitähän sinä et tiedä!


Suoraan sanottuna (voi nyt loukata lapsettomia) mieluummin olisin lapseton, kuin että lapeni vietäisiin pois minulta. Ei tosiaan millään pahalla, mutta en kestäisi sitä, että olen saanut hänet ja sitten menettäisin..
 
Alkuperäinen kirjoittaja ei ie:
Alkuperäinen kirjoittaja ###:
"Noita kahta asiaa ei voi verrata. Toinen seuraa mukana loppuelämän, vaikka tekisit mitä. Toisesta on mahdollisuus päästä "yli" monellakin tavalla."

Voi #####! Tää oli kyllä pohjanoteeraus, joka saa kihisemäämn päässä. Täällä taas yksi lapsettomuudesta mitään tietävä anopin kanssa parantaa maailmaa.

Uskon, että lapsettomuus on aivan yhtä suuri suru kuin lapsenmenettäminen. Mutta sitähän sinä et tiedä!


Suoraan sanottuna (voi nyt loukata lapsettomia) mieluummin olisin lapseton, kuin että lapeni vietäisiin pois minulta. Ei tosiaan millään pahalla, mutta en kestäisi sitä, että olen saanut hänet ja sitten menettäisin..
Minun on pakko peesata tätä. Maailman kauhein asia olisi menettää nuo lapset, mitkä olen saanut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ei ie:
Alkuperäinen kirjoittaja ###:
"Noita kahta asiaa ei voi verrata. Toinen seuraa mukana loppuelämän, vaikka tekisit mitä. Toisesta on mahdollisuus päästä "yli" monellakin tavalla."

Voi #####! Tää oli kyllä pohjanoteeraus, joka saa kihisemäämn päässä. Täällä taas yksi lapsettomuudesta mitään tietävä anopin kanssa parantaa maailmaa.

Uskon, että lapsettomuus on aivan yhtä suuri suru kuin lapsenmenettäminen. Mutta sitähän sinä et tiedä!


Suoraan sanottuna (voi nyt loukata lapsettomia) mieluummin olisin lapseton, kuin että lapeni vietäisiin pois minulta. Ei tosiaan millään pahalla, mutta en kestäisi sitä, että olen saanut hänet ja sitten menettäisin..
Itse hoidot käyneenä voin sanoa, että yhdyn edelliseen.
 
ff
Alkuperäinen kirjoittaja TattistaVaan:
Alkuperäinen kirjoittaja Teresa:
Mult on kuollu lapsi ja sitten oon saanu lapsettomuushoitoi ja voin kuulkaa sanoa,et ne hoidot ja pettymykset ei tosiaan ole sama asia, kun pitää kuollutta 2vuotiasta sylissään.
Hävetkää!
Me kaikki idiootit mahot epänormaalit raskauteen ja äidiksi epäkelvot voidaan vielä hävetäkin ja ruoskitaan oikein itseämme. Hyi meitä, miten voimme sanoa, että on raskasta kun ei saa omaa lasta. Hyvä kun palautit meidät idiootit taas maan pinnalle.


Kieri nyt vähän vielä enemmän itsesäälissä. Kaikki kun eivät pyöri teidän lapsettomien ympärillä. Jotenkin rupee vaikuttamaan siltä, että sitä lapsen kuolemaa vähäteltäisiin, joka tekee teistä todella sairaita ja katkeria. Multa ei heru tollasille mitään sympatiaa! Hyi helvetti mitä porukkaa!
 
käyttäytykää ihmiset!
Alkuperäinen kirjoittaja surutyö:
Lapsettomilla on täysi oikeus pahoittaa mielensä helposti lapsia saaneen kummasteluista. Ne, jotka vaan tekevät lapsia eivät voi ikinä ymmärtää sitä surua, jonka me joudumme kohtaamaan. Katkeruus on osa surutyön askelia, joka lopulta johtaa eheytymiseen.

Raitapaitaiselle sanoisin, että jos SINÄ olet päässyt asiassa jo yli (onhan sinulla lapsikin), niin se ei tarkoita ettämeidän muiden pitäisi jättä yksi surun vaihe (katkeruus)käsittelemättä. Vähän ymmärrystä siis siihen, ettäme olemme eri tilanteissa surujemme kanssa.
Mikä antaa lapsettomalle oikeuden näyttää katkeruudensa kaikille pahoin sanoin ja teoin? Ei ole niiden vika joilla on lapsia ettei SINULLA lapseton ole lapsia, ymmrrätkö? Itselläni lapsettomuushoidot koettu, mutta en siltikään syyllistä lapsen saaneita omasta lapsettomuudestani!
 
Alkuperäinen kirjoittaja käyttäytykää ihmiset!:
Alkuperäinen kirjoittaja surutyö:
Lapsettomilla on täysi oikeus pahoittaa mielensä helposti lapsia saaneen kummasteluista. Ne, jotka vaan tekevät lapsia eivät voi ikinä ymmärtää sitä surua, jonka me joudumme kohtaamaan. Katkeruus on osa surutyön askelia, joka lopulta johtaa eheytymiseen.

Raitapaitaiselle sanoisin, että jos SINÄ olet päässyt asiassa jo yli (onhan sinulla lapsikin), niin se ei tarkoita ettämeidän muiden pitäisi jättä yksi surun vaihe (katkeruus)käsittelemättä. Vähän ymmärrystä siis siihen, ettäme olemme eri tilanteissa surujemme kanssa.
Mikä antaa lapsettomalle oikeuden näyttää katkeruudensa kaikille pahoin sanoin ja teoin? Ei ole niiden vika joilla on lapsia ettei SINULLA lapseton ole lapsia, ymmrrätkö? Itselläni lapsettomuushoidot koettu, mutta en siltikään syyllistä lapsen saaneita omasta lapsettomuudestani!
Ei haukku haavaa tee. Mitä pahoja tekoja joku lapseton on nyt tehnyt?
 
Alkuperäinen kirjoittaja käyttäytykää ihmiset!:
Alkuperäinen kirjoittaja surutyö:
Lapsettomilla on täysi oikeus pahoittaa mielensä helposti lapsia saaneen kummasteluista. Ne, jotka vaan tekevät lapsia eivät voi ikinä ymmärtää sitä surua, jonka me joudumme kohtaamaan. Katkeruus on osa surutyön askelia, joka lopulta johtaa eheytymiseen.

Raitapaitaiselle sanoisin, että jos SINÄ olet päässyt asiassa jo yli (onhan sinulla lapsikin), niin se ei tarkoita ettämeidän muiden pitäisi jättä yksi surun vaihe (katkeruus)käsittelemättä. Vähän ymmärrystä siis siihen, ettäme olemme eri tilanteissa surujemme kanssa.
Mikä antaa lapsettomalle oikeuden näyttää katkeruudensa kaikille pahoin sanoin ja teoin? Ei ole niiden vika joilla on lapsia ettei SINULLA lapseton ole lapsia, ymmrrätkö? Itselläni lapsettomuushoidot koettu, mutta en siltikään syyllistä lapsen saaneita omasta lapsettomuudestani!
Tästä olen samaa mieltä. Ei se ole kenenkään muun syy, ettäminä en saa lapsia ilman hoitoja. En minä toisille ihmisille voi katkeroitua siitä! En ole kateellinen kenenkään toisen lapsesta. Enkä kyllä mistään muustakaan. Miksi pitäisi olla kateellinen? Se kuluttaa ihmistä paljon.

Ja ymmärrän kyllä sen, että hoidoissa käyvät/lapsettomat ovat eri vaiheissa surutyössään. Ei se lapsettomuuden tuska minultakaan ole poistunut vaikka olen lapsen saanutkin. Helpottanut se on, mutta loppunut ei. Katkeroitunut en silti ole.
 

Yhteistyössä