Havaintojani ylipainoisten syömistottumuksista vs. laihojen/normaalipainoisten syömistottumukset

  • Viestiketjun aloittaja laiheliini harmaana
  • Ensimmäinen viesti
En söisi ollenkaan
Alkuperäinen kirjoittaja Hyacinth:
Alkuperäinen kirjoittaja Minkä takia:
syöt ne turhat leivät (turha hiilarit) ruuan yhteydessä? Ne lihottaa enemmän kuin päällykset.
Minkä yhteydessä ne sit söisin, vai jätänkö kokonaan? Oon käyttänyt näkkäriä siks, että saisin riittävästi kuituja ja magnesiumia.
Ellen söisi aamupalalla. Magnesiumin ottaisin purkista, jos tarvis (siitä ei yleensä tule puutetta, mutta jos tulee, purkista on ihan ok). Kuituja saat vaikka leseistä aamupuurolla (enemmänkin kuin niistä leivistäsi).
 
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Just just... Mä olen sit vissiin super plösö kun pystyn vetämään rulla kebabin nassuun 10 minuutissa :snotty:
mä syön rullakebabista 3-4 kertaa ja joka kerta oon täynnä. ja mä olen ISO. mutta mä en voi syödä paljon kerralla, mä syön vaan väärin. ja leivän päällä on harvoin sekä makkaraa että juustoa..

mulla sopii kyllä sellainen ruokailu jossa pöydässä istutaan kauan ja pikkuhiljaa napostellaan. :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja En söisi ollenkaan:
Ellen söisi aamupalalla. Magnesiumin ottaisin purkista, jos tarvis (siitä ei yleensä tule puutetta, mutta jos tulee, purkista on ihan ok). Kuituja saat vaikka leseistä aamupuurolla (enemmänkin kuin niistä leivistäsi).
Hmm. En syö leipää aamulla, syön puuroa yleensä, tai rasvatonta viiliä tai jugurttia ja hedelmän ja teetä.

 
hyvä
Alkuperäinen kirjoittaja Hyacinth:
Alkuperäinen kirjoittaja En söisi ollenkaan:
Ellen söisi aamupalalla. Magnesiumin ottaisin purkista, jos tarvis (siitä ei yleensä tule puutetta, mutta jos tulee, purkista on ihan ok). Kuituja saat vaikka leseistä aamupuurolla (enemmänkin kuin niistä leivistäsi).
Hmm. En syö leipää aamulla, syön puuroa yleensä, tai rasvatonta viiliä tai jugurttia ja hedelmän ja teetä.
Eli ne leseet sinne puuroon ja kuidut on siinä. Leseissä on muuten sitä magnesiumiakin kuten siinä puurossakin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja hyvä:
Eli ne leseet sinne puuroon ja kuidut on siinä. Leseissä on muuten sitä magnesiumiakin kuten siinä puurossakin!
Ok. Mulla on oikeasti kovasti ongelma tuon magnesiumin kanssa, kun lihakset kramppaa yms. Lääkäri sanoi, että voi johtua tästä mun heikentyneestä sokerisietokyvystä, kuluttaa jotenkin magnesiumia enemmän. tjms
 
Neuvo
Alkuperäinen kirjoittaja Hyacinth:
Alkuperäinen kirjoittaja hyvä:
Eli ne leseet sinne puuroon ja kuidut on siinä. Leseissä on muuten sitä magnesiumiakin kuten siinä puurossakin!
Ok. Mulla on oikeasti kovasti ongelma tuon magnesiumin kanssa, kun lihakset kramppaa yms. Lääkäri sanoi, että voi johtua tästä mun heikentyneestä sokerisietokyvystä, kuluttaa jotenkin magnesiumia enemmän. tjms
Sama ongelma, mutta johtuu paljosta urheilusta. Mutta neuvo tässä:

Osta magnesium + b6-vitamiini -valmistetta. Ota iltaisin. On aivan loistavaa, lakkaa krampit, tulee hyvin uni, laskee verenpaine ja magnesium imeytyy hyvin, koska se tarvitsee tuon vitamiinin lisäkseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Neuvo:
Sama ongelma, mutta johtuu paljosta urheilusta. Mutta neuvo tässä:

Osta magnesium + b6-vitamiini -valmistetta. Ota iltaisin. On aivan loistavaa, lakkaa krampit, tulee hyvin uni, laskee verenpaine ja magnesium imeytyy hyvin, koska se tarvitsee tuon vitamiinin lisäkseen.
Ok. Kiitos neuvoista :flower:
 
kannanottaja
Alkuperäinen kirjoittaja sivusta:
Kannanottaja: Jankkaa mitä jankkaat, minä uskon ainakin enemmän alan spesialisteja kuin sinun tulkintaasi esitetyylisestä tekstistä! =) Ja eipä tässä mitään kymmentä vuotta kestänyttä ylipainojaksoa kukaan olekaan vajaatoiminnalla selittänyt.

ps. Minä en muuten ole ylipainoinen.
Itsekin uskon lääkäriä:
http://www.verkkoklinikka.fi/verkkolaakarit/kysymys/9384211
 
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Just just... Mä olen sit vissiin super plösö kun pystyn vetämään rulla kebabin nassuun 10 minuutissa :snotty:
mä syön rullakebabista 3-4 kertaa ja joka kerta oon täynnä. ja mä olen ISO. mutta mä en voi syödä paljon kerralla, mä syön vaan väärin. ja leivän päällä on harvoin sekä makkaraa että juustoa..

mulla sopii kyllä sellainen ruokailu jossa pöydässä istutaan kauan ja pikkuhiljaa napostellaan. :ashamed:
Me kaikki vaan ollaan erilaisia :D :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Melizza:
Alkuperäinen kirjoittaja Hyacinth:
Alkuperäinen kirjoittaja Minkä takia:
syöt ne turhat leivät (turha hiilarit) ruuan yhteydessä? Ne lihottaa enemmän kuin päällykset.
Minkä yhteydessä ne sit söisin, vai jätänkö kokonaan? Oon käyttänyt näkkäriä siks, että saisin riittävästi kuituja ja magnesiumia.
vaalea leipä lihottaa ei tumma
Mikä vaan leipä lihottaa jos sitä syö liikaa!!!
 
yksi pointti
Laiheliinit usein rääpivät ruokaansa "mitä tää on" ja latelevat ravintolassa tarjoilijalle... "otan ne kermaperunat ilman kermaa, marenkikakun ilman marenkia, maustevoin ilman voita ja ruokajuomaksi vettä, ei jäitä (koska kylmä saattaa turruttaa täydenolontuntua)..."
 
Alkuperäinen kirjoittaja yksi pointti:
Laiheliinit usein rääpivät ruokaansa "mitä tää on" ja latelevat ravintolassa tarjoilijalle... "otan ne kermaperunat ilman kermaa, marenkikakun ilman marenkia, maustevoin ilman voita ja ruokajuomaksi vettä, ei jäitä (koska kylmä saattaa turruttaa täydenolontuntua)..."
Höpönpöpön. Tai no, ehkä et ole tavannut minua.

 
vieras
Lihaville salaatti tarkoittaa sitä, että siihen tulee makaronia tai riisiä, jotain lihaa, kananmunaa, kastiketta, mozzarellaa tai fetaa ja ne vähäiset vihannekset siellä seassa. Tietysti vaalean leivän kera höystettynä. Sitten puhutaan että syödään vain "salaattia" vaikka ihan tuo jo lounasta vastaa.

Laihoilla salaatti on salaattia, ihan vihreää salaattia, kurkkua, tomaattia ehkä fetaa. Tätä syödään ruoan lisukkeena. Jos laiha syö ruokaisan salaatin, se usein on se toinen ateria päivässä eikä sen päälle vedetä mitään ylimääräistä. Lihava muka puputtaa salaattia, vaikka todellisuudessa syöpöttelee makaronia, lihaa, munia, juustoa, kastiketta, leipää siinä suureksi osaksi.

Lihavat korvaa myös karkinhimot (jos pystyy) aina jollakin. Hedelmällä tai muulla. Ihan kuin ne hedelmät olisi jotain ilmaa, ehei kyllä niissäkin sokeria ja kaloreita on. Banaanim appelsiini, omenat, viinirypäleet, tai hedelmäsalaatti mehuineen, rahkat, jogurtit. Kaloreita tyhjään, eihän edellämainitut täytä mahaa yhtään, mutta eivät vastaa silti karkkeja. Parempi olisi vaikka pari karkkia kuin kasapäin mättää rahkaa ja banaania himoihin. Tai miksi niitä karkkeja pitää korvata millään, eikö voi olla syömättä ja pitää kurissa himojaan.
 
Lila
Olen ap:n kanssa aivan samaa mieltä. Ja miks ihmeessä lihavien on pakko tilittää syömisiään ja vakuuttaa ettei lihavuus hänen kohdallaan johdu syömisestä. Miksi lihavan siis pitää laihalle vakuutella syövänsä paljon vähemmän kuin laihan, ja silti on lihava. En viittis kuunnella semmosta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lila:
Olen ap:n kanssa aivan samaa mieltä. Ja miks ihmeessä lihavien on pakko tilittää syömisiään ja vakuuttaa ettei lihavuus hänen kohdallaan johdu syömisestä. Miksi lihavan siis pitää laihalle vakuutella syövänsä paljon vähemmän kuin laihan, ja silti on lihava. En viittis kuunnella semmosta.

Ja miksi laihan pitäisi syödä enemmän?

En todellakaan viitsisi kuunnella sellaista. :snotty:
 
Mä oon hiiiirmu hidas syömään, ja siksipä oonkin kamalan laiha. :whistle:
No ei vais, mutta olen hidas ja oon hoikka. Huono juttu se kylläkin on, kun koulussakin jätin yleensä ruokailun kesken kun en halunnu että kaikki kamut joutuu odottamaan :ashamed: Yritä siinä nyt sit kerätä painoa kun ei edes saa syötyä sitä mitä oikeesti jaksais :|

Enkä syö leipää ruoalla, sillonhan mulla laskettais ruokailuaika jo tunneissa...
 
Lila
Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Alkuperäinen kirjoittaja Lila:
Olen ap:n kanssa aivan samaa mieltä. Ja miks ihmeessä lihavien on pakko tilittää syömisiään ja vakuuttaa ettei lihavuus hänen kohdallaan johdu syömisestä. Miksi lihavan siis pitää laihalle vakuutella syövänsä paljon vähemmän kuin laihan, ja silti on lihava. En viittis kuunnella semmosta.

Ja miksi laihan pitäisi syödä enemmän?

En todellakaan viitsisi kuunnella sellaista. :snotty:
Aivan, tänään viimeks sain kuulla lihavalta ihmiseltä, "ettei hän syö paljon, kun taas minä (siis hoikka), syön paljon enemmän enkä vaan liho".
Yitin selittää, että kyllä mulle se kokonaiskalorimäärä vuorokaudessa aika vähäiseksi jää, vaikka kunnon ruuan aina syönkin. Mutta ei uppoa seliys, kyllä se lihavan mielestä on aina "aineenvaihdunnan syy", se lihavuus. Sitä paitsi, en ole ensikään kiinnostunut lihavan ihmisen lihavuudesta ja syömisistä, antaisivat vaan minunkin rauhassa olla laiha! :)
 
vieras
Olipa kiva nähdä tuo fakta kilppariongelmaisten määrästä suhteessa lihaviin. Niinkuin olen epäillytkin, aika harva voi vedota siihen ;)

Minä olen lihava, koska söin liikaa ja liikuin liian vähän. Mutta muutin ruokailutottumukseni täysin ja aloin liikkua, niin jo kilot karisee.

Ja kyllä, ennen hotkin ja annoskoot oli järjettömiä plus lisukkeeksi leipiä kaikilla päällysteillä. Kevyttuotteet... joo, ei tainnut paljoa hyödyttää, että hampurilaisten ja ransdkalaisten kera valitsi light-colan tai se pussillinen sipsejä illassa oli light-sipsejä :LOL:

No, ennen en minäkään olisi älähtämättä ottanut kritiikkiä painostani vastaan. Onneksi otin itseäni niskasta kiinni :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Endless Sacrifice:
Kiva tietää olevansa poikkeava... :saint:
1) Mun lautanen on aina viimeisenä tyhjä vaikka kailla olisi täsmälleen sama annos

2) En syö leipää lainkaan

3) Kevyttuotteita en syö valtavia määriä vaan saman verran kuin söisin vastaavaa ei kevyttä tuotetta. Joskus tulee valittua se ei kevyt ihan vaan sen takia että se on pienemmässä paketissa kuin vastaava kevyt.

Lisäys: Olen lihava, mutta en tarkkaile toisten syömisiä (omissakin ihan tarpeeks hommaa) joten en voi kertoa omista huomioista.
sama mulla ja tuohon 1 vielä lisäyksenä,että tosiaan laihat kaverini joutuivat aina koulussakin odottelemaan mua kun olin aina viimeinen ruokailun lopettava.ja nykyäänkin kun käymme laihojen ystävieni kanssa syömässä he ovat jo jälkiruoassa(mitä muuten minä en edes syö ) kun itse vasta oon ruokani puolivälissä..

ja leipääkin tosiaan syön n.1 kk n.1-2siivua

joo pitäis varmaan alkaa laihduttamaan..mut helpommin sanottu kun tehty
 

Yhteistyössä