Alkuperäinen kirjoittaja Nunski:mä heitän löylyä koussikalla..![]()
aikas rutosti saat sitä vettä heittää, saattaa olla, että sammuu koko kiuas
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Nunski:mä heitän löylyä koussikalla..![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Nunski:Vorssasapa hyvinki =)
Alkuperäinen kirjoittaja Siniviuhka:Alkuperäinen kirjoittaja Nunski:mä heitän löylyä koussikalla..![]()
aikas rutosti saat sitä vettä heittää, saattaa olla, että sammuu koko kiuasnimittäin meillä päin koussikka, eli savoks koossikka on traktorin perään laitettava työväline, sillä esim siirrellään hiekkaa ja voidaan vaikkapa lanata tietä..
Alkuperäinen kirjoittaja Siniviuhka:Alkuperäinen kirjoittaja Nunski:mä heitän löylyä koussikalla..![]()
aikas rutosti saat sitä vettä heittää, saattaa olla, että sammuu koko kiuasnimittäin meillä päin koussikka, eli savoks koossikka on traktorin perään laitettava työväline, sillä esim siirrellään hiekkaa ja voidaan vaikkapa lanata tietä..
Alkuperäinen kirjoittaja pikkuliekki:Alkuperäinen kirjoittaja pikkuötökkä:minun murteesta ei tahdo kovin moni selvää aina ottaa.. Töissä kysyin havillista liinaa, niin vastaus oli; Niin että mitä?, menkää kartanolle on toinen mitä ihmetellään.. ruukata sana myös hertättää ihmetystä..
Mieki ruukaan mennä kartanolle![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:Hmm... keitto on tuimaa. Onko se a) mausteista b) mausteetonta (suolaista vai suolatonta).![]()
miun murteella tuima on suolaton.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Opiskeluajalta muistan kun raumalaiset rupes koulupäivän jälkeen syömään kakkua... luulin siis että jotain kuivakakkua ym imelää kakkua, mut se tarkottikin leipää...
Alkuperäinen kirjoittaja Meirami:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Opiskeluajalta muistan kun raumalaiset rupes koulupäivän jälkeen syömään kakkua... luulin siis että jotain kuivakakkua ym imelää kakkua, mut se tarkottikin leipää...
Savolaiset syövät kakkua ja tarkoittavat ruisleipää/limppua, sanovat myös vaaleaa hiivaleopää rieskaksi.
Alkuperäinen kirjoittaja pikkuötökkä:minun murteesta ei tahdo kovin moni selvää aina ottaa.. Töissä kysyin havillista liinaa, niin vastaus oli; Niin että mitä?, menkää kartanolle on toinen mitä ihmetellään.. ruukata sana myös hertättää ihmetystä..
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:värkätä, kallata
mitä te teette silloin?
itse pohdin oikein kovasti ja etsin jotain mikä on hukassa
Alkuperäinen kirjoittaja Heidi-:Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:ja moni ei ymmärrä jos mie sanon että joku asia on visto![]()
Heh, tuttu sana.Mistä sie olet kotosin?
Alkuperäinen kirjoittaja JuiceFani:Alkuperäinen kirjoittaja Meirami:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Opiskeluajalta muistan kun raumalaiset rupes koulupäivän jälkeen syömään kakkua... luulin siis että jotain kuivakakkua ym imelää kakkua, mut se tarkottikin leipää...
Savolaiset syövät kakkua ja tarkoittavat ruisleipää/limppua, sanovat myös vaaleaa hiivaleopää rieskaksi.
Meillä kotona päin rieska on vaan se litteä eikä mikään muu leipä. Täällä on tosiaan hiivaleipäki rieskaa.
Alkuperäinen kirjoittaja Lumo:Mies on Vaasasta ja mä täältä Uudeltamaalta. Viime kesänä mökillä oltiin saunassa ja sanoin sitten jotain kuupasta. Mulle kuuppa=kauha, löylykauha. Ukko sitten sanoi että "Tämä mikään kuuppa ole. Tää on nappo."
Rikkalapio on sen mielestä PUTUKIHVELISe on jotenkin niin hauska...
Alkuperäinen kirjoittaja Meirami:Alkuperäinen kirjoittaja pikkuötökkä:minun murteesta ei tahdo kovin moni selvää aina ottaa.. Töissä kysyin havillista liinaa, niin vastaus oli; Niin että mitä?, menkää kartanolle on toinen mitä ihmetellään.. ruukata sana myös hertättää ihmetystä..
Tutulta kuulostaa =)
Havillinen=esim. joutilasta
Menkää kartanolle= Menkää ulos/pihalle.
ruukata=aikoa
Entäpä mitä tarkoittaa porista?![]()