Hauskimmat jutut joita taaperonne ovat sanoneet :D

miula on univelkaa ja siksi repesin täysin, kun 3v alkoi laulaa yhtenä iltana
" souva, souva se on sun pippeli!". koetin parikin kertaa sanoa, että nyt riittää mutta tyssäsi
pokan pettämiseen .
sama neiti myös täräytti kaupassa, että " ostettiin isille prinsessamekko" ja siinä vaiheessa
olin kaatua tomaattien sekaan räkättämään
 
Pitäs aina kirjottaa muistiin hauskat jutut, kun tuppaa unohtumaan.
Tän muistan, kun tyttäreni oli noin parivuotias. Oltiin metsässä kävelemässä, kun hän yhtäkkiä jähmettyy paikalleen. Eikä suostunut liikkumaan kun oli muurahaisia. Minä siihen lohduttelemaan, ettei ne muurahaiset tee pahaa. "Mutta kun ne tuijottaa minua" oli vastaus...
 
  • Tykkää
Reactions: Myry vaan
Muutama:

"OHHOH onpas pajjo norrrmaajeja" "Tosi pajjo". Norrrmaajeja=Romaneja

"Olipas kivat naimiset". Naimiset=Häät

Eemin ensimmäinen täysin omatoiminen pottaan pissaamis kerta:
Alaston pikkunen nosti ite potan sellasen korokkeen päälle, meni potan eteen ja pissas seisaaltaan (pottaan ja osittain potan viereen). Katto sit potassa olevaa pissaa ja pippeliään ja sano "hyvä pippeji" ja taputti. Seurattiin poikaa salaa.

Eemin ja leikkikaverin keskustelu:
K: "Mitähän eskaris tehdään?"
E: "No ainaski siel leikitään ja opetellaan kaikenlaisii asioit"
K: "Mitä leikkejä?"
E: "Esileikkejä tietyst! "Eskarihan on oikeelt nimelt esikoulu, niin siks siel leikitään esileikkejä"
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Myry vaan
wer
Petri Nygård esiintyi televisiossa ja 2-vuotias seurasi tätä hetken aikaa. Lopulta kysyi isältään viitaten televisioon, että "onko tuo se apina".

Mieluisia vieraita oli tulossa illalla ja niitä oli odotettu 2,5-vuotiaan taholta aamusta asti. Ehkä 20:n "joko ne nyt jo tulee"- kysymyksen jälkeen 2,5 vuotias huokaisi, että "voi vittu tätä touhua, mä en jaksa enää olottaa".
 
  • Tykkää
Reactions: Myry vaan
"nasu"
Mun poika joskus kaupassa suureen ääneen kato äiti rosvo mein edessä ( nainen käänty viä katsomaan meihin päin) Mutta naisella oli musta valko raidallinen paita + mustat housut vähemmästäkin sitä voi erehtyä :D
 
  • Tykkää
Reactions: Myry vaan
En muista kovin montaa tapausta. Toisinaan tulee kyllä ihan hervotonta juttua meijän 2v tytön suusta.

Tästä on aika paljon aikaa, tytär istu kirjan kanssa keittiössä ja oli lukevinaan sitä, istuttiin miehen kanssa olohuoneessa. Yht'äkkiä tyttö alkaa laulamaan todella isoon ääneen: Aurinko paistaa kirkkaasti.

Toinen oli kun istuttiin iltapala pöydässä ja mies oli olohuoneessa, koneella. Tytär alko selittämään isi suuttuu paljon. Tuijotin hetken hämmentyneenä ja kysyin miks isi sulle suuttuis paljon, kun et ole tehny mitään? Tyttö vaan jatko juttuansa, pitkä huokaus ja isi istuu aina koneella. No isi nyt istuu aika paljon koneella, mut sano isille että, ota mut syliin. Tyttö tuijotti mua ja sano: Hys, ole hiljaa äiti, ei jaksa kuunnella :D.

Kolmas oli kun, tytär hoivas nukkea meijän sängyssä. Oli nuken kanssa naamatusten peiton alla. Tytär pulpatteli nukelle: nyt nukkuu, hiljaa!! Hihiii, hassu. Hiljaa vauva, nyt nukkuu :D.
 
1 v. 10 kk lauleskelee aina unta hakiessaan omiaan. Tänään pinnasängystä kuului uusi laulu: "Äitiltä pääsi paukku!" Myönnän että näin kävi :D

Muutenkin pikkumiehen laulujen sanoitukset ovat hauskoja:
"Ihhahhaa, inahaa, hepori irnahtaa-aa, inahaa, inahaa, rattattaa..."

Potalla toteaa usein itselleen "Hienotti pissas!"

Poika ja tämän 2,5 ystävätär olivat riisuneet vaipat ja vaatteet mennäkseen uimaan. Yhtäkkiä tyttö katsahti pojan jalkovälin, meni ihan lähelle ja osoitti sormella, kiljaisi mainiolla yhtäaikaa huvittuneella ja paheksuvan kysyvällä äänellä: "ÄITI!" Rupesi sitten kurkkimaan omaan jalkoväliinsä että mikäs tässä nyt mättää :D
 
Paljon on hauskoja juttuja sattunut mutta yks mikä on jäänyt kaikille mieleen oli kun silloin 2,5v poikamme kertoi että oli nähnyt Huumaisen Peten. Me sitten siinä miehen kanssa ihmettelimme että kuka tämä kyseinen Pete oli. Pari viikkoa siinä meni kun asia valaistui meille typerille vanhemmillekin (poika oli tuon kaks viikkoo yrittänyt selittää kuka Pete on) kun olimme kävelyllä ja poika innoissaan osoittaa "HUUMAISEN PETE, KATO NYT". Ja totta olihan siellä MUURAHAISENPESÄ :D Tätä naureskeltiin pitkään :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Myry vaan
3 v. tyttäremme lauloi kylvyssä hämä-hämähäkkiä sanoin heinä-heinäsirkka hämähäkin vei :)

Eräänä päivänä alkoi ihan tohkeissaan piirtämään ja isänsä kyseli että mitä hän piirtää, vaustaus oli hyvin topakasti että kauppatoria :)
 
  • Tykkää
Reactions: Myry vaan
Tuo aikaisemmassa jutussa oleva lapsi on nyt 2v4kk ja puhetta tulee nyt enemmän kuin laki sallii ja sen mukana näitä "viisauksia":
-Lapsi oli päiväunilla ja herättyään sängystä kuuluu hirveä huuto "Äiti, äitiii, ÄITI, tule katsomaan minua, minä en pääse pois sängystä kun minulla on silmät ihan rytyssä!"
- Lapsella alkaa olemaan pientä uhmaa ilmassa ja pikkuveljen kanssa tekevät välillä temppujaan. Toruin heitä ja sanoin että pitää olla kiltisti niin tämä vastaa " Meillä on tuhmaikä! Meidän pitää olla tuhmia!"
- istuttiin ruokapöydän äärellä ja kaikki söi siinä hiljaa. Kohta tämä 2vuotias toteaa "Minulla menee koko ajan heemo." Kysyin sitten että miksi sulla menee koko ajan hermo niin vastaus oli painokas "PAKKO!"
On se kyllä rankkaa olla 2vuotias.
 

Yhteistyössä