Haukipudas, Oulunsalo, Kempele

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Entinen Oululainen?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Entinen Oululainen?

Vieras
Millaista näissä paikoissa on asua? Puistoja lapsille, muuta touhua lapsille? Kerhoja lapsille? Kuntalisää? Saako tarhapaikkaa helposti? Paljonko maksaa bussimatka Ouluun? Löytyykö kavereita äidille ja lapsille?

Oulunsalosta kokemusta. Kuntalisä on, haetaan kunnantoimitosta itse (ei siis tule kelalta suoraan). Perhekerhoa on ja puistoja, rauhallinen paikka asua, kesällä ihana kun on järven ja merenrantaa missä lasten kans voi olla. Bussimatka maksaa ouluun, rattaista meni lisäliksa. Päiväkoteja on kunnan ja muutama yksityinen (kokemus yhdestä yksityisestä: Hieno paikka!). Perhepäivähoitopaikkoja myös runsaasti. Kavereita sain muutaman, puistoissa on nuoria äitejä että rohkeasti vain puhumaan :)

No parin vuoden päästähän nuo on kaikki Oulua, joten kohta ei ole enää mitään merkitystä kunnallisten palvelujen eroilla:)

Hyviä paikkoja nuo on kaikki asua, kavereita, puistoja ja kerhoja löytyy jokaisesta. Me asumme Oulussa ja olemme käyneet vauvauinnissa haukiputaalla ja muskarissa Oulunsalossa. Asuinpaikka kannattaa valita ennemmin työpaikkojen ja mieluisan asunnon perusteella.

Hyviä paikkoja kaikki, kannattaa tosiaan miettiä työpaikan sijainnin suhteen. Tarvitteko 2 autoa, millaista sitä on ruuhkassa ajaa joka päivä (itse en tykännyt, siksi asumme Oulussa nykyään).

Päiväkotipaikoista on joka paikassa huutava pula, mutta Haukiputaalla ainakin lehtitietojen mukaan on kaikkein huonoin tilanne. Toisaalta Kaveri joka asuu Oulussa vie lapsensa kempeleeseen päiväkotiin kun on itsekin siellä töissä, eli ei se päiväkotipaikkojen määrä ja tarjonta kerro koko totuutta. Samaa mieltä olen edellisten kanssa, että etsikää koti läheltä töitä, älkää tietystä kunnasta. On todella raskasta pyöräillä 18 km töihin ja sama takaisin joka päivä, niin kuin parikin tuttua tekee, varsinkin kun se ei elin- ja asuinmukavuuteen vaikuta mitenkään että asuu kaukana.

Kempele: Puistoja hyvin heikosti koska kaikki maa-alue tarvitaan rakentamiseen, on niin kasvava asuinalue. Kerhoja on seurakunnan ja mll:n. Kuntalisä oli n. 50? silloin kun me sitä kolmisen vuotta sitten saatiin.

Tykkään asua,puistoja ihan riittävästi ja päiväkotipaikka on saatu helposti ja päästy sinne minne haettiin. On uimahalli, jäkis ja jalkishallit yms harrastus mahdollisuuksia. Ei mulla ainakaan mitään moittimista:D

Yhteistyössä