Millaista asua Nokialla? (Erityisesti etelässä) Kaikki kokemukset tervetulleita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muuttaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muuttaja

Vieras
Ollaan katseltu taloja Nokialta. Millaista siellä on asua? Löytyykö lapsille monipuolisesti harrastuksia? Entä seuraa kotiäidille puistoissa ja kerhoja?

Millainen päiväkotitilanne on? Entä koulut? Onko kouluissa hyvät kielivalikoimat?

En itse asu, mutta sukulaisia asuu. Olen kuullut yhdestä karmeasta tarhasta, jossa on joku despootti-hirmu-täti joka pitää koko päiväkotia otteessaan. On kuulemma esim. talvella jätetty pikkulapsi, joka ei osaa itse kävellä, istumaan hankeen. Tiedä sitten onko totta. Ja en tietenkään muista, mistä tarhasta kyse, mutta se ei ollut ainakaan etelä-Nokialla. Kerhoja on, esim. muskaria, ja vauvauintia, varmaan isommillekin, uimahallissa.

Alkuperäinen kirjoittaja jee:
En itse asu, mutta sukulaisia asuu. Olen kuullut yhdestä karmeasta tarhasta, jossa on joku despootti-hirmu-täti joka pitää koko päiväkotia otteessaan. On kuulemma esim. talvella jätetty pikkulapsi, joka ei osaa itse kävellä, istumaan hankeen. Tiedä sitten onko totta. Ja en tietenkään muista, mistä tarhasta kyse, mutta se ei ollut ainakaan etelä-Nokialla. Kerhoja on, esim. muskaria, ja vauvauintia, varmaan isommillekin, uimahallissa.

Huh mitä toimintaa, aivan käsittämätöntä, että tuollainen saa edes jatkaa työssään. Jos siis pitää paikkaansa.

olen itse asunut ikäni nokialla!
lapsille on ryhmä äitejä perustanut nokian mammat nimisen järjestön ja sinne saa kaikki äidit liittyä...on puistotapaamisia ja ihan muitakin juttuja järjestelty kirppareita myöten...
Päiväkodeista en oikein kamalasti tiedä kun meillä lapset kotihoidossa mutta esikoinen meni eskariin ja on tykänny hirveesti siellä olosta!(eskari siis on päiväkodilla)
päiväkoteja rakennetaan juurikin lisää ja kouluissa on ainakin ranskaa,saksaa,englantia,ruotsia ja sitten ainakin hämärästi muistasin kuulleeni että jopa venäjää olis lukiossa mutta siitä en oo sata varma.
leikkipuistoja on kaiken kokosia ja on jääähallit ja uimahallit sekä uimarannat lähellä. jalakpallo seuroja ainakin on mihin lapsi pääsee ja sitten joku painiseura..ainakin sellaisen esite tuli juuri vähän aika sitten.
kerhoja on sekä seurakunnan pikkulapsi kerhot sekä äideille että lapsille tarkotettuja kerhoja. myös kaupungilla. perhekahviloita on, mll toimii....
kouluja on 5 ala-astetta ja 2 yläasteta,lukio ja ammattikoulu.
ihan on ollu mukava asua täällä enkä ole itse harkinnut koskaan pois muuttoa! jotta tervetuloavaan tänne = D

mä ainakin olen tykännyt. ollaan asuttu nyt vuosi nokialla. tämä Viholan alue on ainakin tosi siisti ja mukava alue. palvelut pelaa kyllä hyvin myös täällä, aina saa lääkäri ajan kun tarvii, ja hammaslääkäriinkin pääsin jo viikossa! samoin kiva on kodinhoidon kuntalisä, joka on 200e.