Hathajooga vai pilates?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kumpi?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kumpi?

Vieras
Mitä eroa noilla on? Kumpi sopii aloittelijalle? Jos ajattelee pelkästään liikuntaa ja lihaskuntoa, kumpi olisi parempi? Auttaisiko pilates syvien vatsalihasten voimistamiseen, entä sitten tuo hathajooga - tai vastaavasti onko pilates liian vaativa, jos on vatsalihakset surkeassa kunnossa?

Olen kokeillut molempia. Itse valitsisin Pilateksen, koska se on mielestäni tehokkaampaa, enempi tekemisen meininkiä Hathajoogassa on paljon hetkiä, jolloin vaan ollaan ja tyhjennetään päätä.

Kiitos! Aluksi olin innoissani menossa hathajoogaan, mutta aloin miettiä tuota samaa ja mietin pitäisikö vaihtaa pilatekseen. Luulen, että vaihdan - voin kuitenkin myöhemmin ottaa jonkun joogan, jos haluan. Nyt tuntuu, että tarvitsisin juuri TEHOKASTA liikuntaa.

Oho, kirjoitin vahingossa mustana :D No ei se mitään, olen siis tuo ketjun aloittaja. Niin joo ja Astangaa olen joskus vuosia sitten kokeillut ja se vaikutti hyvältä, nyt ei vaan astanga-tunnit osu aikatauluihini.

Hathassa tulee kylmä eli pitkähihaista mukaan, mutta hidas venyttely taukoineen sopii ihan kaikille. Pilates taas vaatii lihaksilta enemmän, mutta siinä ollaan paljon polvillaan. Tällaiselle polvivikaiselle se ei sopinut. Astanga :heart:

Yhteistyössä