Hassuja nämä tuoreet vanhemmat =)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kaverit ovat saaneet ensimmäisen vauvan 3kk sitten. Ovat olleet jo pitkään tulossa käymään meillä, mutta sopivaa aikaa on ollut vaikea löytää. Vauva menee nukkumaan klo 19 joten eivät voi tulla myöhään. Huomenna ovat tulossa luultavasti käymään klo 17, sekin on mietinnässä kun heidän vauva on yleensä nukkumassa silloinkin.

Tämä ei ole pahana, mutta hassua kun pitää olla noin vaikeaa, tai tehdä asioista noin hankalaa. Mitäs sitten kun on pakko jonnekkin lähteä, vaikka vauvan rytmiin se ei sopisikaan.
Naurattaa vaan kun itse saan hyvin kuljettua ja mentyä kahden lapsen/vauvan kanssa, asioista tulee hankalia kun niistä tekee hankalaa =D

en mie vieläkään mielelläni lähde mihinkään päiväuni tai yöuni aikaan ja poika on jo 2,5vee. haluan rauhottaa nuo nukkumiset enkä turhaan lähteä kyläilemään siihen aikaan.

joo...mulla kanssa yksi kaveri, joka sai jokin aika sitten vauvan ja ei voi tosiaan lähteä mihinkään sillon kun vauva nukkuu.. onneksi ei tiiä että meijän muksu nukkui vauvana esim. jumppakisoissa, teatterissa ja remontin keskellä... :D

Heh, meillä vauvat on nukkuneet siellä missä ovat sattuneet olemaan kun väsyttää =). En ole koskaan ymmärtänyt, miksi jo pikkuvauva pitää totuttaa nukkumaan vain ja ainoastaan omassa sängyssä. Sitten on kivaa viiden vuoden iässä ihmetellä, kun lapsia ei voi koskaan viedä yökylään mihinkään, kun ne ei suostu nukkumaan kuin omassa sängyssä (kaverilla on tällainen tilanne).

Alkuperäinen kirjoittaja VanHelsing:
en mie vieläkään mielelläni lähde mihinkään päiväuni tai yöuni aikaan ja poika on jo 2,5vee. haluan rauhottaa nuo nukkumiset enkä turhaan lähteä kyläilemään siihen aikaan.

tämäkin riippuu paljon lapsesta... toki mäkin haluan pääsääntöisesti rauhottaa nukkumiset, mutta kun meillä tuo 3-vuotias nukkuu edelleen missä vaan niin kyllä joskus nukkuu päikkärit rattaissa vaikkapa työpaikallani... yöuniaikaan sitten tietty vaan kotona...

Mä kans oon pitäny melko tiukasti kiinni aikatauluista, ainakin nukkumisista. Elämä on paljon helpompaa kun kaikki tietää mitä milloinkin tapahtuu. Sit jos on ihan pakko mennä johonki päikkäriaikaan niin sit mennään ... ei oo tainnu kolmeen vuoteen vielä niin pakkoo olla, en ainakaan muista. Tai sit on nukuttu päikkärit vaikka autossa matkalla.

Minäkin olen sellainen ihminen , että eletään vauvan rytmin mukaisesti. Vaikkakin jo neljä lasta. Enkä nuorikaan enää.
Jos ei aikataulut täsmää ollaan kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja peppi-lotta04:

tämäkin riippuu paljon lapsesta... toki mäkin haluan pääsääntöisesti rauhottaa nukkumiset, mutta kun meillä tuo 3-vuotias nukkuu edelleen missä vaan niin kyllä joskus nukkuu päikkärit rattaissa vaikkapa työpaikallani... yöuniaikaan sitten tietty vaan kotona...

nukkus varmaan meilläkin mut kivempihan se on nukkua sängyssä ku istuma-asennossa rattaissa =)

On ehkä vähän eri asia 2.5vuotiaan kanssa kuin 3kk ikäisen vauvan kanssa, joka nukkuu melkein koko ajan vielä.

Moni varmaan kauhistuisi, kun tietäisi meidän lasten vauva elämän. Nuorinki oli kahden viikon ikäisenä jo perhekerhossa : o

miksi se on niin hassua ja vaikeesti tehtyä jos haluaa että lapsi saa nukkua rauhassa?

Mietipäs, miten paljon parin kuukauden ikäinen lapsi nukkuu. Jos nukkuma-aikoina on pakko olla kotona, niin eihän äiti pääse koskaan mihinkään!
Ihan yhtä rauhassa se vauva nukkuu kyläpaikan terassilla rattaissa, tai vaikkapa sohvalla mummolan vierashuoneessa.

mä olin ekan kanssa kans alkuun samanlainen. jossain vaiheessa mietinkin, et ei hemmetti voi olla näin vaikeeta päästä kauppaan tai kylään... nyt tuo kolmas vauva onkin tottunut nukkumaan unensa melkein missä vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja eräs:
On ehkä vähän eri asia 2.5vuotiaan kanssa kuin 3kk ikäisen vauvan kanssa, joka nukkuu melkein koko ajan vielä.

Moni varmaan kauhistuisi, kun tietäisi meidän lasten vauva elämän. Nuorinki oli kahden viikon ikäisenä jo perhekerhossa : o

Niin meidänkin poika oli :)

Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:
miksi se on niin hassua ja vaikeesti tehtyä jos haluaa että lapsi saa nukkua rauhassa?

Mietipäs, miten paljon parin kuukauden ikäinen lapsi nukkuu. Jos nukkuma-aikoina on pakko olla kotona, niin eihän äiti pääse koskaan mihinkään!
Ihan yhtä rauhassa se vauva nukkuu kyläpaikan terassilla rattaissa, tai vaikkapa sohvalla mummolan vierashuoneessa.

niin no 3kk kyllä nukkuu missä vain mut jos nyt koetaan parhaaksi se että nukkuu omassa sängyssä tai rattaissa niin onko se nyt niin kamalaa.

niin, tää on jännä asia. Meillä on myös 3 kk:n ikäinen vauva ja kuljemme harva se päivä kylillä pitkin iltaa, koska isommilla (koululaisia) on harrastuksia ja mies on iltatyössä. Kuljetusvastuu on siis minulla.

Tähän mennessä vauva on saanut unta ja ruokaa riippumatta siitä, olemmeko kotona vai vieraissa. Yöunillekin on joka yö päästy.

Tunnen kuitenkin myös perheen, jossa on luovuttu lasten kuljetusta vaativista harrastuksista, koska heillä tilanne on sama kuin meillä. Paitsi että vauva on nyt jo 6 kk.

Tuntui minusta oudolta - etenkin perheen vanhin tytär protestoi, koska joutui lopettamaan rakkaan tanssiharrastuksensa näiden kuljetusasioiden vuoksi. Vauvan päiväunet menivät kuitenkin tässä asiassa etusijalle.

Toki tuo tuttavaperheemme on oikein ääriesimerkki, mutta joskus olen kyllä samojen kysymysten äärellä ollut kuin ap.

minäkään ensimmäisen kanssa käynyt missään, kun ei ollut pakko.

mutta kakkosen nukkuma-ajoista ei taas voinut enää välittää, kun piti miettiä esikoisenkin tarpeita. kakkonen nukkuu missä vaan. milloin vaan. vaikka seisoen.

Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:

No kyllä meidän poikakin nukkui muuallakin kuin kotona(ei tosin kauheen hyvin ), ja olen kantanut kauokalossa kauppaan tms., mutta helpointa se kuitenkin oli olla siellä kotona.

Oletko koskaan ajatellut että menisit heille kylään? Antaisit tuoreiden vanhempien hengähtää, kun ei tarvi pohtia moista nukutus ym. muuta ongelmaa?

Tulee vaan mieleen oma kaverini, joka auton omistavana ja jo isojen lapsien vanhempana vain olettaa että aina haluamme ja pystymme vierailla heidän luonaan, vaikka meillä ei ole autoa ja on se pieni vauva..

En suinkaan tarkoita että tässä olisi kyse siitä, oma kaverini tapa toimia vaan ottaa välillä rankasti kupoliin.

Alkuperäinen kirjoittaja en:
minäkään ensimmäisen kanssa käynyt missään, kun ei ollut pakko.

mutta kakkosen nukkuma-ajoista ei taas voinut enää välittää, kun piti miettiä esikoisenkin tarpeita. kakkonen nukkuu missä vaan. milloin vaan. vaikka seisoen.

nimittäin ei ne kerhot ja harrastukset ym kuskaamiset ja ulkoilut ole samaa aikaa kuin vauvan hereilläolo, vaan ihan päällekkäin ja miten sattuu olivat.

Yhteistyössä