Hassu kysymys 90-luvulla peruskoulussa olleille....

  • Viestiketjun aloittaja Kaulin
  • Ensimmäinen viesti
"mie"
itse ollu peruskoulussa koko 90-luvun :) ekan luokan alotin 1990. En kyl muistais, et meil olis opetettu tekstausta. Kaunolla meijän piti kaikki kirjottaa ala-asteella. Yläasteella kirjotettiin jo tekstauksella. Ihmettelinki samaa asiaa jo joku aika sit, ku kaverin lapsen kirjotusta kattelin, kun olivat tekstauksella kirjottanu.
 
"eee"
[QUOTE="vieras";23844923]Ensin opeteltiin kirjaimet niin, että pieni ja iso kirjain, muistaakseni, eli siis tikkukirjamet ja tekstauskirjaimet tuli tavallaan samalla kertaa. Kolmannella luokalla alettiin opetella kaunoa ja ala-asteen ajan ei saanut sen jälkeen muuta käyttää. Olen syntynyt -88.[/QUOTE]

Sama täällä, ja olen -90, koulun aloitin -96. (Vai tuliko kauno jo tokaluokalla? En muista.)
 
"vieras"
No mun peruskoulu päättyi 90-luvun alussa, joten oon mä 90-luvulla peruskoulua käynyt, 80-luvun alussa aloittanut ;) Mutta ei, ei opetettu tekstausta! Itse piti opetella. Muista miten joskus yläasteella vielä kaverin kanssa vertailtiin meidän tekstauskäsialoja, se kun oli molemmilla tosi haparoivaa.
Nykyään onneksi jo eskarissa opetellaan sekä isot että pienet kirjoituskirjaimet. Ja kauno eli käsiala on niin lähellä tekstausta, ettei niissä paljon eroa ole. Moni ei sitä kaunoa nykyisin osaakaan, mutta eipä se kovin tarpeellinen taito olekaan.
 
"missu"
[QUOTE="vieras";23844873]Ei oo opetettu. Varmaan siksi, kun vanha kaunokirjotus vaihdettiin siihen uuteen ja tekstauskirjaimet on melki samanlaiset.[/QUOTE]

Sama juttu itselläni
 
"sunflower20"
Aloitin koulun 1984 ja meillä oli silloin tikut ja kauno. Sitten jossain vaiheessa muistan että puhuttiin että kaunosta luovutaan ja tilalle tulee se sekoitus kaunoa ja tekstausta. Näytti sillon ihan hölmöltä. Nyt itse en edes enää osaa kaunoa... enemmän kirjoitan sikin sokin tekstausta yhteen kirjoitettuna kaunon tyyliin....
 

Yhteistyössä