Olen miettinyt ja tullut juuri tuohon tulokseen, että ilmeisesti se ei siihen aikaan kuulunut kaikkiin kouluihin. Olisiko sitten jotkut koulut "hyvää hyvyyttään" ja opettajasta riippuen sisällyttäneet tekstauksen opetukseensa, en tiedä.Alkuperäinen kirjoittaja pypylleröinen;23845027:tekstausta ei opeteta, ei kuulu opetussuunnitelmaan,
Ei ku joo oli meilläkin siinä tekstauskirjassa myös nuo tikkukirjaimet aivan kuin vaivihkaa eli tehtiin myös noin A a, B b... Tikkukirjaimellahan tekstauskirjoitus alkaa.90 aloitin peruskoulun ja opeteltiin "tikkukirjaimet" ja tekstaus samaan aikaan (esim. A a, B b jne...). en muista koska kauno alkoi mutta tekstata ei saanut mitään kirjoitelmia, esseitä tms, ainakaan ala-asteella. en muista saiko yläasteella tekstata aineet...
Olen miettinyt ja tullut juuri tuohon tulokseen, että ilmeisesti se ei siihen aikaan kuulunut kaikkiin kouluihin. Olisiko sitten jotkut koulut "hyvää hyvyyttään" ja opettajasta riippuen sisällyttäneet tekstauksen opetukseensa, en tiedä.
Minä menin kouluun -91, ja tosiaan pelkät tikut ja kauno.
Meillä oli erittäin vanhanaikainen rehtori, joten kaikkeen uuteen suhtauduttiin aina varauksella. Rehtori aina ylpeili, miten "tänäkin vuonna jäi niin-ja-niin paljon määrärahoja käyttämättä". Eli mitään uutta tai erikoista ei meillä ohjelmaan kuulunut, ellei ollut aivan pakko
Meillä ainaki meni nimellä kaunokirjoitus mun mielestä. Kirjana oli Aapeli.Menin ykköselle v. 1990 ja meille ei opetettu kuin tikut ja kauno, tai sen nimi ei musitaakseni ollut kauno enää, vaan joku muu. Se oli vähän modernimpi kuin mitä perinteinen kaunokirjoitus, ei yhtä koukeroista. Tekstausta ei erikseen opetettu, ja vähän huvittavaa kyllä jos sellasita pitää erikseen opetella, sori vaan
Nyt musitin, sen kirjoituksen nimi oli tyyppikirjoitus Kirjaa en muista tähän hätään, kyllä se jossain vanhemmilla tallessa on muiden koulukirjojen kanssa.Alkuperäinen kirjoittaja pypylleröinen;23845308:Meillä ainaki meni nimellä kaunokirjoitus mun mielestä. Kirjana oli Aapeli.
Samana vuonna oon minä alottanu ja samoin muistelisin.-91 alotin koulun ja joo-o, meillä opeteltiin tikku ja tekstauskirjaimia samaan aikaan muistaakseni.. Muistan sellasen harjotusvihkon missä oli vierekkäin esim hailakka A ja a, ja ne sitten piti piirtää siihen mallin mukaan...
Voi tietty olla että jotain on unohtunut