Hassu juttu kävi!:)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja perhoinen84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

perhoinen84

Vieras
Tilasin postimyynnistä yli 100e Tavaraa. Hain sen paketin varmaan 3kk sitten postista ja postissa kysyin että pitääks se maksaa ja ne sano että ei.Sit muistinkin että olen tilannut ne laskulle.
No Olen tässä nyt odotellut sitä laskua ja eilen sitten hoksasin kattoa sitä tilauslappua mikä tulee paketin sisällä. Siinä sitten luki että postiennakolla tilattu.Juu on tosi postiennakko kun en oo maksanut hakiessa mitään paketista.
Sitten vielä ajattelin kattoo oman tilini kyseisestä yrityksestä niin siellä näyttää nollaa tilin saldo.
Että Sain sitten 100e paketin "ilmaitteeksi"
Toisaalta tuntuu varastamiselle,vaikka postin vikahan se on ollut tai postimyynnin.
Pitäiskö soittaa asiakaspalveluun siitä vai olla hiljaa :ashamed:

Mie en pystyis olemaan kertomatta tuommosesta, sen verran iso summa kuitenkin..tuntuis varmaan pahalle käyttää niitä ostamiani tavaroita..oon vissiin liian rehellinen :/

Mun mielestä tuossa ei ole mitään "hassua". Olkoot vaan postin tai Elloksen "vika", itse teet päätöksen toimitko rehellisesti vai et. Koska vaikka miltä kannalta asiaa katsoo, rehellinen toiminta olisi se että ilmoittaa virheestä.

Alkuperäinen kirjoittaja sweet baby J:
Jos huomaisin tuommosen jutun viikon kuluttua tapauksesta niin soittaisin varmasti, mutta jos menis tyyliin tuo 3kk niin antaisin asian olla.

Mä jotenkin oletin koko ajan että kyllä se lasku sieltä tulee,eikös noissa joissa oo että on kuukaus korotonta maksuaikaa yms..
En sitten tajunnut soitella sen laskun perään,mutta postiennakollahan niillä näkyy että se on muka haettu!

anttilan laskutuksessa oen töissä ja tiedän et toi tulee ilmi jossain vaiheessa. mitäs teet jos sulta ruvetaan pyytää kuittia maksustasi? ei kannata olla niin naiivi et luulee vaik postin ottavan ton tappion. :)

Soita sinne nyt.

Kyllähän ne huomaa että sun tilausnumerolla tehdylle tilaukselle ei löydy vastaavaa maksusuoritusta. Onhan niillä nyt kirjanpito, ei ne nyt sillain tee että lähettelee randomilla paketteja ja sitten tilille ehkä tulee rahaa, ehkä ei. Sitä varten niissä on ne viitenumerot, että maksu kirjautuu oikean tilauksen kohdalle. Sun tilauksen kohdalle ei oo kirjautunu maksua.

Menee tietty jonkun aikaa kun ne tilittää maksuja postin ja postimyynnin välillä. Mutta tulee aikanaan, ole huoleti. Ottavat pian sulta tilioikeudet pois sillä perusteella että oot yrittäny pimittää maksuja.

Meillä on aina laskulle tilatessa paketin mukana tulleessa lapussa ne maksut, joko eka erä kun maksaa niin tulee loppuerät myöhemmin postin mukana tai sitte vaihtoehtona maksaa koko summa.. jännä että lukenut lapussakin postiennakko jos laskulle oot tilannut, kyllä sieltä perästä kuuluu, luulisin niin.

Alkuperäinen kirjoittaja Hmm:
Soita sinne nyt.

Kyllähän ne huomaa että sun tilausnumerolla tehdylle tilaukselle ei löydy vastaavaa maksusuoritusta. Onhan niillä nyt kirjanpito, ei ne nyt sillain tee että lähettelee randomilla paketteja ja sitten tilille ehkä tulee rahaa, ehkä ei. Sitä varten niissä on ne viitenumerot, että maksu kirjautuu oikean tilauksen kohdalle. Sun tilauksen kohdalle ei oo kirjautunu maksua.

Menee tietty jonkun aikaa kun ne tilittää maksuja postin ja postimyynnin välillä. Mutta tulee aikanaan, ole huoleti. Ottavat pian sulta tilioikeudet pois sillä perusteella että oot yrittäny pimittää maksuja.

no enhän mä tahalleen ole pimittänyt maksua,eilen vasta hoksasin koko asian.

Mä kerran tilasin pari mattoa jotka tosin oli alennuksessa jo puoleen hintaan, mut vaikka postiennakolla maksoin niin laskuttivat vain sen toisen maton hinnan. Eli sain kaks mattoo yhden hinnalla, enkä tajunnu miettii asiaa ku vasta kotona :whistle:

Mulle tuli kerran (jo 1,5v sitten) jotain luontaistuotteita ulkomaiselta firmalta. Summa oli roimasti pienempi kuin sulla, jotain 20e. Postiennakolla piti tulla, ja kotona vasta huomasin ettei postissa pyydettykään maksua... odottelin laskua aikani ja sitten ajattelin että ok, kerrankin sain jotain ilmaiseksi. Ei ole kuulunu mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja perhoinen84:
no enhän mä tahalleen ole pimittänyt maksua,eilen vasta hoksasin koko asian.

Et vielä olekaan, mutta nyt jos jätät ottamatta yhteyttä vaikka tiedät asiasta, niin se on tahallista pimittämistä.

Yhteistyössä