harvinainen sukunimi

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Historiallisesti ja kanssallisesti merkittävä
Meitä on 25 ja meiän sukuhaarassa suvunjatkajia on vain minä + 2 sisarusta. Mieheni sukunimen omaavia on 40-50, tosin se on suomennettu sukunimi. Oma sukunimeni kun on Suomen valtion suojaama sukunimi (historiallisesti ja kansallisesti merkittävä sukunimi ) eikä sitä olla suomennettu mistään. Mies tulee ottamaan sukunimeni ja lapset saavat myös minun sukunimeni :) Itsellänikin kun on äidin sukunimi.

toinen näkökulma
Mun exän sukunimeä kantoi muutama vuosi takaperin vain meidän perhe, yht. 3 henkilöä. Kun erottiin, otin tyttönimeni takaisin ja tyttärelleni myös, kun en jaksanut sitä jatkuvaa tavaamista ja ajattelin, että tytölläkin on helpompaa myöhemmin koulussa, kun on tavallinen suomalainen sukunimi. Se sukunimi oli siis sellainen, että kun sitä yritti suomalaisittain sanoa, niin minullakin meni kieli välillä solmuun. Nyt exä on ainut koko Suomessa, kellä on tuo sukunimi.

toinen näkökulma
Unohtui mainita, että myös nykyisen mieheni ja kuopuksemme sukunimi on aika harvinainen, vaikka onkin suomalainen sukunimi. Tällä hetkellä se on käytössä 35:llä, jos kuolleet ja entiset käyttäjät lasketaan mukaan, niin tasan 50. Omaa ja esikoistyttäreni sukunimeä löytyy aika 2562 tällä hetkellä ja yli 5000 yhteensä kuolleet ja entiset mukaan laskettuna.

meitä on 17 tällä sukunimellä. ja kyllä pistää ärsyttämään välillä kun tuosta kaikenlaisia väännöksiä tulee vastaan kun ihmiset ei osaa sitä kirjoittaa, nytkin ollaan just muutettu ja ovessa on kyllä aika mielenkiintoinen väännös jälleen :D

Yhteistyössä