Harmittaa; suutuin pojalle kun ei käynyt nukkumaan.

  • Viestiketjun aloittaja suru
  • Ensimmäinen viesti
suru
Kun kaikki mahdolliset pitää tehdä sataan kertaan ja blaa.. 1,5h nukuttaminen.
Jos ei nuku päikkäreitä on kiukkuinen ja jos nukkuu unille meneminen venyy.
Olin tosi vihainen ja nyt on iso harmi :/
 
äiti 3veelle
Alkuperäinen kirjoittaja suru:
Kun kaikki mahdolliset pitää tehdä sataan kertaan ja blaa.. 1,5h nukuttaminen.
Jos ei nuku päikkäreitä on kiukkuinen ja jos nukkuu unille meneminen venyy.
Olin tosi vihainen ja nyt on iso harmi :/
tuttua hommaa !
 
ap
Ikää hänellä on 2v3kk ja mulla sen verran enemmän, että pinnan pitäisi riittää. Nyt jo toinen ilta tuota taistelua.

Jano,jano,jano.. potalle potalle potalle ja sit kun ei mennä enää sadatta kertaa niin kusi sänkyyn.
 
Niin,ja meillä toimi kun ei nukutettu.Sänkyyn,pusut,halit.laulut tai iltasatu ja nukkumaan.Helppoo kun heinänteko.Mun poika 2v3kk.Välillä saa kantaa pari kertaa uudestaan.Ei mitään jutuskelua,sänkyyn saatesanoin,nyt on nukkumisaika.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Sanni76:
Niin,ja meillä toimi kun ei nukutettu.Sänkyyn,pusut,halit.laulut tai iltasatu ja nukkumaan.Helppoo kun heinänteko.Mun poika 2v3kk.Välillä saa kantaa pari kertaa uudestaan.Ei mitään jutuskelua,sänkyyn saatesanoin,nyt on nukkumisaika.
No joo kun oliskin noin helppoa. Ei todellakaan mene noin. Ja on koitettu, toimittu unikirjan mukaan ja neuvolan ohjeiden mukaan.

Mutta kiva homma, helpottaa meidän tilannetta =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sanni76:
Niin,ja meillä toimi kun ei nukutettu.Sänkyyn,pusut,halit.laulut tai iltasatu ja nukkumaan.Helppoo kun heinänteko.Mun poika 2v3kk.Välillä saa kantaa pari kertaa uudestaan.Ei mitään jutuskelua,sänkyyn saatesanoin,nyt on nukkumisaika.
Näin! Hyvin on systeemi toiminut kohta 3 vuotta :).
 
ap
No joo, oli taas turha tänne purkaa mitään.

Oon sit ilmeisen paska äiti kun lapseni ei nukahda noin nätisti.

Mutta ei se mitään, lähden juoksumatolle purkamaan vitutukseni ja lisäinhon itseäni kohtaan kun oon epäonnistunut lapsen nukkumaan laitossa ja saanut aikaiseksi sellaisen joka ei nukahda itsekseen.

Iso kiitos empatia kyvystä =)
Aina kun ei vaan jaksa ja on väsynyt. Unohdin tosiaan, että palstallehan ei kannattanut mitään kirjoittaa vertaistuen toivossa. Täällähän tuli vaan ne viimeiset naulat arkkuun =)
 
äiti 3veelle
Alkuperäinen kirjoittaja Sanni76:
Niin,ja meillä toimi kun ei nukutettu.Sänkyyn,pusut,halit.laulut tai iltasatu ja nukkumaan.Helppoo kun heinänteko.Mun poika 2v3kk.Välillä saa kantaa pari kertaa uudestaan.Ei mitään jutuskelua,sänkyyn saatesanoin,nyt on nukkumisaika.
Ei toimi meilläkään näin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Sanni76:
Niin,ja meillä toimi kun ei nukutettu.Sänkyyn,pusut,halit.laulut tai iltasatu ja nukkumaan.Helppoo kun heinänteko.Mun poika 2v3kk.Välillä saa kantaa pari kertaa uudestaan.Ei mitään jutuskelua,sänkyyn saatesanoin,nyt on nukkumisaika.
No joo kun oliskin noin helppoa. Ei todellakaan mene noin. Ja on koitettu, toimittu unikirjan mukaan ja neuvolan ohjeiden mukaan.

Mutta kiva homma, helpottaa meidän tilannetta =)
En sanonut,että se alkuun olisi helppoa,jos lapsi tottunut nukutusrituaaleihin.Mutta,lapsi oppii yllättävän nopeasti jos olet johdonmukainen,et anna periksi.Hermot on tiukalla takuulla aluksi,mutta se kannattaa ja kantaa hedelmää.Takuulla.Tsemppiä :)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Sanni76:
Niin,ja meillä toimi kun ei nukutettu.Sänkyyn,pusut,halit.laulut tai iltasatu ja nukkumaan.Helppoo kun heinänteko.Mun poika 2v3kk.Välillä saa kantaa pari kertaa uudestaan.Ei mitään jutuskelua,sänkyyn saatesanoin,nyt on nukkumisaika.
Ja lisään, ettei meillä todellakaan jutustella.
Selkeät rutiinit hampaiden ja kasvojen pesusta iltasatuun/lauluun.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Sanni76:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Sanni76:
Niin,ja meillä toimi kun ei nukutettu.Sänkyyn,pusut,halit.laulut tai iltasatu ja nukkumaan.Helppoo kun heinänteko.Mun poika 2v3kk.Välillä saa kantaa pari kertaa uudestaan.Ei mitään jutuskelua,sänkyyn saatesanoin,nyt on nukkumisaika.
No joo kun oliskin noin helppoa. Ei todellakaan mene noin. Ja on koitettu, toimittu unikirjan mukaan ja neuvolan ohjeiden mukaan.

Mutta kiva homma, helpottaa meidän tilannetta =)
En sanonut,että se alkuun olisi helppoa,jos lapsi tottunut nukutusrituaaleihin.Mutta,lapsi oppii yllättävän nopeasti jos olet johdonmukainen,et anna periksi.Hermot on tiukalla takuulla aluksi,mutta se kannattaa ja kantaa hedelmää.Takuulla.Tsemppiä :)
No joo, luuletko etten ole ollut johdonmukainen.
Kato lapset ei kaikki ole samanlaisia!

Rutiinit ovat olleet aina selkeät. Ei vaan halua nukahtaa yksin.
 
uhmiksen kesyttäjä
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No joo, oli taas turha tänne purkaa mitään.

Oon sit ilmeisen paska äiti kun lapseni ei nukahda noin nätisti.

Mutta ei se mitään, lähden juoksumatolle purkamaan vitutukseni ja lisäinhon itseäni kohtaan kun oon epäonnistunut lapsen nukkumaan laitossa ja saanut aikaiseksi sellaisen joka ei nukahda itsekseen.

Iso kiitos empatia kyvystä =)
Aina kun ei vaan jaksa ja on väsynyt. Unohdin tosiaan, että palstallehan ei kannattanut mitään kirjoittaa vertaistuen toivossa. Täällähän tuli vaan ne viimeiset naulat arkkuun =)
Hei meillä 2,5v ja ihan samaa tahtojen taistelua ! Viikon aikana ehkä noin 2 päivänä suostuu nukkuun päikkärit ja illat sitten päikkärittöminä päivinä ihan mahottomia kiukku/raivareita. Meillä ei myöskään ole IKINÄ nukahtanut itsekseen, aina on vieressä nukutettu joskus tunti pari joskus vain 15min.
Et ole yksin:)
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja mirsu:
Täällä kohtalotovereita. :D 1,5h nukutusta takana. Kaikki lapset ei vaan nukahda sanomalla, minkäs teet.
Kiitos, kävi jo vituttamaan tuo. Heti oon paska äiti jos lapsi ei nukahdakkaan niinkuin muiden kullanmurut.
Ja tosiaan, lapsella on selkeät rutiinit ja mitään jutustelua ei illalla tule.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja uhmiksen kesyttäjä:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No joo, oli taas turha tänne purkaa mitään.

Oon sit ilmeisen paska äiti kun lapseni ei nukahda noin nätisti.

Mutta ei se mitään, lähden juoksumatolle purkamaan vitutukseni ja lisäinhon itseäni kohtaan kun oon epäonnistunut lapsen nukkumaan laitossa ja saanut aikaiseksi sellaisen joka ei nukahda itsekseen.

Iso kiitos empatia kyvystä =)
Aina kun ei vaan jaksa ja on väsynyt. Unohdin tosiaan, että palstallehan ei kannattanut mitään kirjoittaa vertaistuen toivossa. Täällähän tuli vaan ne viimeiset naulat arkkuun =)
Hei meillä 2,5v ja ihan samaa tahtojen taistelua ! Viikon aikana ehkä noin 2 päivänä suostuu nukkuun päikkärit ja illat sitten päikkärittöminä päivinä ihan mahottomia kiukku/raivareita. Meillä ei myöskään ole IKINÄ nukahtanut itsekseen, aina on vieressä nukutettu joskus tunti pari joskus vain 15min.
Et ole yksin:)
Kiitos sulle myös, ei siis ole helppoa varmasti teilläkään. Että sinänsä ei saisi olla iloinen, että muillakin. Tulee vaan hullulla tavalla hyvä olo... että ei pelkeästään meillä.
On vaan niin rankkaa tää touhu.
Ja sitten tää puhdas vitutus välillä puuuuuh....!!!!!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja Sanni76:
Kuka sinua on haukkunut paskaksi äidiksi ap?Taidat ihan itse vetää johtopäätökset.Ja anteeksi,että kerroin omat kokemukseni :/
Ymmärrät varmaan jo ekasta viestistä etten ole kovin hyvällä tuulella?
Siihen kommentit, että kantaa hedelmää kun jaksat yrittää. Mistä sä tiedät miten paljon meillä on yritetty tilanteen eteen??? Joten kiitos vaan ja hyvä kun teidän lapset nukkuu sormia napauttamalla =) Ole iloinen!
Ja mä jatkan täällä tappeluani, kun en ilmeisesti ole osannut olla tarpeeksi johdonmukainen.. enkä odottaa miten se kantaa hedelmää.
 
Moose
Meillä on myös tuon yöunille nukahtamisen kans ollut vääntöä enemmän ja vähemmän. Pojat (5v. ja 2.5v.) osaavat välillä olla melkoisia velikultia...eli kyselevät hermoja kovasti riekkuessaan ylhäällä, vaikka pitäs olla jo unten mailla... Meillä tuntuu olevan hyvinkin vaihtelevaa tilannetta, vaikka iltatoimet tehdään aina samoihin aikoihin samalla kaavalla. Minkäs teet. Toivon, että jossain vaiheessa rauhoittuvat. Kuulema murkkuikäisinä alkavat nukkumaan sitten tosi hyvin, että...

Tsemppiä sinulle! Koeta jaksaa, sillä et todellakaan ole yksin tässä Nukkumatin virassasi.
 
Moi
Meillä oli juuri samanmoinen taistelu. 3v ja 1.5v tappeli molemmat unta vastaan. Molemmat on koulutettu kyllä nukahtamaan itse, mut ei se vaan todellakaan aina toimi. 3v kans "koulutus" vei TODELLA pitkään ja ei se nytkään aina hyvin mene. Vaikka on alusta asti tehty kuten kaikki (joiden lapset aina nukahtaa/nukkuu sievästi) neuvoo... Voimia ap ja 3vn äiti!
 
hihii. no täällä on kans sit paska äiti jonka lasta saa ensin nukuttaa ja sen jälkeen lapsi vielä heräilee läpi yön. ikää pikkumiehellä 1v 8kk. Ollut aina levoton nukkuja, puhuu ja pyörii kovasti unissaan. Ehkä se joskus helpottaa?
 
äiti 3veelle
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja uhmiksen kesyttäjä:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No joo, oli taas turha tänne purkaa mitään.

Oon sit ilmeisen paska äiti kun lapseni ei nukahda noin nätisti.

Mutta ei se mitään, lähden juoksumatolle purkamaan vitutukseni ja lisäinhon itseäni kohtaan kun oon epäonnistunut lapsen nukkumaan laitossa ja saanut aikaiseksi sellaisen joka ei nukahda itsekseen.

Iso kiitos empatia kyvystä =)
Aina kun ei vaan jaksa ja on väsynyt. Unohdin tosiaan, että palstallehan ei kannattanut mitään kirjoittaa vertaistuen toivossa. Täällähän tuli vaan ne viimeiset naulat arkkuun =)
Hei meillä 2,5v ja ihan samaa tahtojen taistelua ! Viikon aikana ehkä noin 2 päivänä suostuu nukkuun päikkärit ja illat sitten päikkärittöminä päivinä ihan mahottomia kiukku/raivareita. Meillä ei myöskään ole IKINÄ nukahtanut itsekseen, aina on vieressä nukutettu joskus tunti pari joskus vain 15min.
Et ole yksin:)
Kiitos sulle myös, ei siis ole helppoa varmasti teilläkään. Että sinänsä ei saisi olla iloinen, että muillakin. Tulee vaan hullulla tavalla hyvä olo... että ei pelkeästään meillä.
On vaan niin rankkaa tää touhu.
Ja sitten tää puhdas vitutus välillä puuuuuh....!!!!!
Juu tiedän mistä puhut,tekis mieli mennä ulos ja huutaa kovaa:)
Niin ja todellakin helpottaa itseäkin tieto että muillakin on samanlaista.
Meillä myös aina ollut samat rutiinit iltasin,mutta lapsi huutaa ihan paniikissa jos yrittää jättää yksin nukkumaan.Olemme siis yrittäneen joskus melkein 2viikkoa ja sit loppu kun ei kehtaa huudattaa yliväsynyttä lasta tuntitolkulla vaan sen takia että nukahtaisi yksin.Jos joku tähän nyt kommentoi niin tehtii ihan silleen että varmaan yhen 200krt vietiin takas sänkyyn jne...
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja mirsu:
hihii. no täällä on kans sit paska äiti jonka lasta saa ensin nukuttaa ja sen jälkeen lapsi vielä heräilee läpi yön. ikää pikkumiehellä 1v 8kk. Ollut aina levoton nukkuja, puhuu ja pyörii kovasti unissaan. Ehkä se joskus helpottaa?
Juu kun kaikk eivät tosiaankaan ole samanlaisia nukkujia.. Meillä nukkuu hyvin sitten kun nukahtaa. Mutta tosiaan tuo nukkumaan meneminen nykyään.. Voi vitti sentään... :/

Toivotaan että helpottaa.. :D
 

Yhteistyössä