Harmi kun ei enään voi ostaa irtokarkkeja =( *turhis*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "höh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"höh"

Vieras
Rupes tekemään niin paljon mieli candy kingejä ja makuunin karkkeja ja kaikkia irtokarkkeja mutta kun ei niitä enään voi ostaa pöpöjen takia :(

Mä en halua mahatautia karkeista kun ihmiset pärskii niihin ja pikkuset laittaa suuhunsa alahyllyllä olevia (olen nähnyt omin silmin).

Tulispa irtokarkkeihin joku uusi systeemi, sellanen ettei ne ole paljaana siinä vaan jotenkin suojassa ja sitä kautta saa niitä pussiinsa ilman pelkoa pöpöistä.

Joo, ehkä olen liian pöpökammoinen mutta mä pelkään mahatautia ylikaiken ja en sitä tahdo en sit millään.

joo semmonen automaatti olis hyvä. Että painais nappia ja sitte kone syöttäis vaikka 15gramma sitä karkkia ja jos haluaa lisää niin painaa vaan uudestaan niin tulee toinen satsi. Vitsi mikä idea, pitäis melkein patentoida :D

joo semmonen automaatti olis hyvä. Että painais nappia ja sitte kone syöttäis vaikka 15gramma sitä karkkia ja jos haluaa lisää niin painaa vaan uudestaan niin tulee toinen satsi. Vitsi mikä idea, pitäis melkein patentoida :D

Jotain tollasta mäkin ajattelin tai sitten antaa aina tietyn määrän karkkeja, sellanen humahdus ja jos haluaa lisää niin toinen humahdus :D Säästyis pöpöiltä =)

[QUOTE="vieras";23237872]No todellakin oot ylihysteerinen.

Ps. Se on enää, ei enääN![/QUOTE]

enään enään enään enään enään. Jos mä olen ylihysteerinen, niin et säkään ihan ok ole jos pieni kirjain noin paljon ärsyttää =)

Ei tuo 15g olisi sopiva! Itse tykkään ostaa monen sorttista ja montaa karkkia otankin ehkä vain yhden tai kaksi per kappale. Siinä voisi olla sellainen digitaalinen näyttö, jolla voisi näpytellä montako karkkia sieltä syövereistä haluaa. :D

PS. Kyllä minä uskallan nykyäänkin ostaa irtokarkkeja, vaikka toki alahyllyn mahdollisesti lasten lähmimät joskus epäilyttää. Ei ole tauteja tullut. Yhtä lailla sen taudin voi saada koskemalla mihin tahansa kaupassa. Ihan jo esim, et ihmiset aivastelee käsiinsä ja sit työntää kärryjä/kantaa koreja. :P

[QUOTE="vieras";23238076]
Yhtä lailla sen taudin voi saada koskemalla mihin tahansa kaupassa. Ihan jo esim, et ihmiset aivastelee käsiinsä ja sit työntää kärryjä/kantaa koreja. :P[/QUOTE]

Juu, kyllä niitä pöpöjä taitaa olla PALJON enemmän kärryissä ja koreissa, koska niihin koskevat paljon enemmän ihmisten kädet, sekä lasten "likaiset" tahmatassut :)
Mä itse en ota niitä ihan siinä hollilla olevia karkkeja, ainakaan alimmilta hyllyiltä, niin suurempi tod.näköisyys saada karkkeja joita joku ei ole lähminyt. Mut en kyllä ole irtokarkeista vielä kipeäksi tullut.

Mielestäni tuo lähentelee jo hulluutta. Joku järki käteen. Pöpöjä on joka paikassa, nytkin kätesi ovat aivan täynnä kaiken maailman basilleja, ei niiltä voi kokonaan ikinä suojautua.

[QUOTE="vieras";23238076]Ei tuo 15g olisi sopiva! Itse tykkään ostaa monen sorttista ja montaa karkkia otankin ehkä vain yhden tai kaksi per kappale. Siinä voisi olla sellainen digitaalinen näyttö, jolla voisi näpytellä montako karkkia sieltä syövereistä haluaa. :D

PS. Kyllä minä uskallan nykyäänkin ostaa irtokarkkeja, vaikka toki alahyllyn mahdollisesti lasten lähmimät joskus epäilyttää. Ei ole tauteja tullut. Yhtä lailla sen taudin voi saada koskemalla mihin tahansa kaupassa. Ihan jo esim, et ihmiset aivastelee käsiinsä ja sit työntää kärryjä/kantaa koreja. :P[/QUOTE]

Tai pieniä karkkeja tulius aina vähintään kolme kerralla ja isoa 1-2 :D

Mutta siis, joo pöpöjä on joka puolella mutta mä en laita kärryjä tai ostoskoria suuhuni ja kaupassa pidän tarkasti huolen että en koske käsillä kasvoihini kunnes olen kotona ja olen desinfioinut ne. Joten siinä mielessä kärry yms ei ole sama asia, sillä karkki menee sellaisenaan suuhun mutta ostoskorin sanka ei mene suuhun =) eikä kädet jotka ovat koria pidelleet.

Siis syövätkö aikuiset ihmiset irtokarkkeja? Mä en ole syönyt sitten teinivuosien mitään karkkeja enkä syö... aivan järjetön määrä ylimääräistä ja turhaa sokeria ja energiaa!

[QUOTE="juu";23238200]Mielestäni tuo lähentelee jo hulluutta. Joku järki käteen. Pöpöjä on joka paikassa, nytkin kätesi ovat aivan täynnä kaiken maailman basilleja, ei niiltä voi kokonaan ikinä suojautua.[/QUOTE]

Lähentelee hulluutta koska en osta irtokarkkeja pöpöjen takia? Hmm...

Pöpöjä on joo, mutta miksi ostaa jotakin joissa on suuremmalla todennäköisyydellä pöpöjä kun joissain muissa asioissa. Ja edelleenkin en laita sormia suuhuni tai silmiini tai nenääni kun olen kaupassa jolloin pöpöt ei tarttuisi. Joten miksi laittaa suuhun karkki jossa voi hyvinkin olla joku pöpö. Se olisi sama kun nuolisi käsiään kauppareissulla :D

Siis syövätkö aikuiset ihmiset irtokarkkeja? Mä en ole syönyt sitten teinivuosien mitään karkkeja enkä syö... aivan järjetön määrä ylimääräistä ja turhaa sokeria ja energiaa!

Syö, tai karkkeja yleensä :p Jokainen tavallaan, toinen syö ja toinen ei. Ei se tarkota että jos syö niin jokapäivä niitä puputtaa tai jos puputtaakin niin sitten tekee niin =)

[QUOTE="höh";23238472]Lähentelee hulluutta koska en osta irtokarkkeja pöpöjen takia? Hmm...

Pöpöjä on joo, mutta miksi ostaa jotakin joissa on suuremmalla todennäköisyydellä pöpöjä kun joissain muissa asioissa. Ja edelleenkin en laita sormia suuhuni tai silmiini tai nenääni kun olen kaupassa jolloin pöpöt ei tarttuisi. Joten miksi laittaa suuhun karkki jossa voi hyvinkin olla joku pöpö. Se olisi sama kun nuolisi käsiään kauppareissulla :D[/QUOTE]

Voisi olla ihan hyvää siedätyshoitoa...
Oikeasti jokainen voi toki elää haluamallaan tavalla, mutta eikö tuo ole kauhean stressaavaa koko ajan pelätä jotain pöpöjä. Itse syön kyllä irtokarkkeja ja monesti menen suoraan syömään kauppareissulta, ilman että pesen käsiäni, enkä ole pahemmin sairastellut koskaan. Päinvastoin, uskoisin että vastustuskykyni on keskimääräistä paljon parempi, kun en jatkuvasti läträä joidenkin desinfiointiaineiden kanssa.

[QUOTE="juu";23238529]Voisi olla ihan hyvää siedätyshoitoa...
Oikeasti jokainen voi toki elää haluamallaan tavalla, mutta eikö tuo ole kauhean stressaavaa koko ajan pelätä jotain pöpöjä. Itse syön kyllä irtokarkkeja ja monesti menen suoraan syömään kauppareissulta, ilman että pesen käsiäni, enkä ole pahemmin sairastellut koskaan. Päinvastoin, uskoisin että vastustuskykyni on keskimääräistä paljon parempi, kun en jatkuvasti läträä joidenkin desinfiointiaineiden kanssa.[/QUOTE]

Mutta enhän mä kokoajan pelkää pöpöjä, irtokarkeissa vaan =) Ja kai jokainen tai no usea pesee kätensä sen jälkeen kun tulee kaupasta kotiin. Mä nyt pahimpina tautiaikoina vielä desinfioin ne myös, toi jäi tavaksi possunuha epidemian jälkeen.

Viime vuonna sain kaupasta mahataudin, joten sen jälkeen olen kiinnittäny huomiota siihen etten koske naamaani kaupassa. En mä rupee kiljumaan jos niin käy enkä ylihysteerisoi, mutta kiinnitän huomiota. Ja puhe oli nyt irtokarkkien pöpöistä, ei kaikista pöpöistä maailmassa =)

Koska karkkien pöpö menee suoraan suuhun joten niitä ei voi pestä pois sillä karkki menisi pilalle.

Pöpöhysteriaa :D
Minä olen irtokarkkeja ostanut ja aijon edellen ostaakin.
Mistä tahansa voi saada vatsapöpön tai muun taudin, kovin käy tämä elo vaikeaksi jos pöpöjä alkaa pelkäämään ;)

[QUOTE="höh";23238663]Mutta enhän mä kokoajan pelkää pöpöjä, irtokarkeissa vaan =) Ja kai jokainen tai no usea pesee kätensä sen jälkeen kun tulee kaupasta kotiin. Mä nyt pahimpina tautiaikoina vielä desinfioin ne myös, toi jäi tavaksi possunuha epidemian jälkeen.

Viime vuonna sain kaupasta mahataudin, joten sen jälkeen olen kiinnittäny huomiota siihen etten koske naamaani kaupassa. En mä rupee kiljumaan jos niin käy enkä ylihysteerisoi, mutta kiinnitän huomiota. Ja puhe oli nyt irtokarkkien pöpöistä, ei kaikista pöpöistä maailmassa =)

Koska karkkien pöpö menee suoraan suuhun joten niitä ei voi pestä pois sillä karkki menisi pilalle.[/QUOTE]

Sait kaupasta mahataudin?? Mistä sen tiedät vaikka sen kirjastosta sait, tai naapurin emännältä, tai työpaikalta, taitaitai... ??

Sait kaupasta mahataudin?? Mistä sen tiedät vaikka sen kirjastosta sait, tai naapurin emännältä, tai työpaikalta, taitaitai... ??

Koska mä kävin sillä viikolla vain kerran ulkona ja ainoa paikka missä olin ilman hanskoja oli tuo kauppa. Kyse oli siis talviajasta, en pidä kesällä hanskoja =) Menin maanataina käymään kaupassa ja saman viikon la oksensin 9 kertaa joten ei vaikea yhdistää että mistä sen taudin sain. Ja ei, en nähny ketään sillä viikolla jolta olisin pöpön voinut saada. Paitsi ne ihmiset kaupassa.

[QUOTE="höh";23238741]Koska mä kävin sillä viikolla vain kerran ulkona ja ainoa paikka missä olin ilman hanskoja oli tuo kauppa. Kyse oli siis talviajasta, en pidä kesällä hanskoja =) Menin maanataina käymään kaupassa ja saman viikon la oksensin 9 kertaa joten ei vaikea yhdistää että mistä sen taudin sain. Ja ei, en nähny ketään sillä viikolla jolta olisin pöpön voinut saada. Paitsi ne ihmiset kaupassa.[/QUOTE]

...tai postin mukana tuli posteljoonin ällöttävät pöpöt mainoslehden kylkeen ja siitä sinuun... Pitäisiköhän tuota postin höyryttämistä alkaa harkitsemaan....

[QUOTE="juu";23238200]Mielestäni tuo lähentelee jo hulluutta. Joku järki käteen. Pöpöjä on joka paikassa, nytkin kätesi ovat aivan täynnä kaiken maailman basilleja, ei niiltä voi kokonaan ikinä suojautua.[/QUOTE]

Ei se minusta ole hulluutta. Kerran oli jossain juttua noista itokarkeista. Tutkimuksissa niistä löytyi kaikenlaisia pissakakka pöpöjä, kun ihmiset likakäsillä niihin koskee.

Pöpöhysteriaa :D
Minä olen irtokarkkeja ostanut ja aijon edellen ostaakin.
Mistä tahansa voi saada vatsapöpön tai muun taudin, kovin käy tämä elo vaikeaksi jos pöpöjä alkaa pelkäämään ;)

Ny tolikin kyse vain irtokarkeissa olevista pöpöistä, joten ei ne ole kaikki pöpöt =) Hyvä että sä syöt, mä tavallaan kadehdin sua :D Mutta mulla tulee raja vastaan siinä noitten pöpöjen suhteen. Irtokarkit on ne mitä kartan. Sen takia koska niitä ottaa niiiiin moni ja lapset maistelee, niin on sellanen mielikuva että ne on täynnä pöpöjä. Ehkä ne ei ole, mutta en ole halukas ottamaan sitä riskiä irtokarkkien suhteen.

En oikeasti tajua tätä... siis alkuun luulin, että tämä oli noin niin kuin puoliksi vitsillä kirjoitettu... mutta siis pystytkö syömään esim. ravintolassa. Kyllähän siellä tarjoilijat koskevat ruokailuvälineisiin ja esim. leipään. Eivätkä ne kokkien käyttämät hanskat estä pöpöjä, ainoastaan vähentävät niitä.

[QUOTE="juu";23238752]...tai postin mukana tuli posteljoonin ällöttävät pöpöt mainoslehden kylkeen ja siitä sinuun... Pitäisiköhän tuota postin höyryttämistä alkaa harkitsemaan....[/QUOTE]

Ja susta on tosi kivaa mennä liiallisuuksiin =)

Ei se minusta ole hulluutta. Kerran oli jossain juttua noista itokarkeista. Tutkimuksissa niistä löytyi kaikenlaisia pissakakka pöpöjä, kun ihmiset likakäsillä niihin koskee.

Joo, mutta noita pissakakka-pöpöjä löytyy joka paikasta. Yksi saastaisimpia paikkoja on tietokoneen näppäimistö, joka on oikea bakteerien kokoustila. Samoin kaikki ovenkahvat, hissinpainikkeet, automaatit, käsinojat, avaimet, rahat, pankkikortit + maksupäätteet jne jne. ovat aivan täynnä noita samaisia pöpöjä.

Yhteistyössä