Häntäluu kipeä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SuklaaKarkki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

SuklaaKarkki

Vieras
Hei,

kärsiikö kukaan muu kipeytyneestä häntäluusta? Itse olen viimeisen pari viikkoa enemmän tai vähemmän kärsinyt siitä. En voi oikein istua kauan aikaa tai kävelläkään pitkiä matkoja. Pitääkö tässä vain ruveta makoilemaan?

Häntäluu ei ole tietääkseni murtunut, eikä se aikaisemmin ole ollut kipeä. Vaikuttaako se, että kohtu on taaksepäin kallellaan häntäluun kipeytymiseen? Neuvolassa kolmisen viikkoa sitten eivät oikein ottaneet kantaa asiaan, seuraava käynti on ensi viikolla.

Nyt rv 22+4.

Mulla oli sama vaiva samoilla viikoilla...Häntäluu kipeytyi pitkistä istumisista.Luulen et ne liittyy liitoskipuihin,onhan kaikki nuo lantion luut yhteydessä toisiinsa.Mulla vaiva on nyt suuresti helpottanut(rv 26) Mut silti silloin tällöin kipuja tulee kun liian kauan istuu paikallaan esim.Bussissa tai junassa matkustaessa.

myöskin alkoi noihin aikoihin häntäluuhun pakottamaan (rv 20). Ja myös taaksepäin kallellaan oleva kohtu. Osittain vieläkin kipeytyy jos istuinalusta ei ole sopiva ( liian pehmeä tai kova). Yhtään ei auta rönötellä, aina pitäisi istua selkä ojossa. Mutta kyllä on helpottanut aikaa myöten kun maha on kunnolla pullahtanut esille ja vauvakin löytänyt oman kolonsa.
Pahimpaan kipuun auttoi kontallaan oleminen ja istuminen etukumarassa...tosin vähän vaikeampia toteuttaa muualla kuin kotona ;) Ja sitten jos olet paljon jalkeilla niin alaselkä alkaa oikuttelemaan ja taas pitäisi etsiä sopiva istumapaikka. Kotona on parasta kun sohvalla voi löhöillä kyljellään...ei satu mihinkään =)

Onpa hyvä kun tämä on tullut puheeksi. Oon mielessäni ihmetellyt että johtuuko häntäluun kipeytyminen raskaudesta vai ei. Enkä tiedä vieläkään. Mulla se kipu nimittäin alko jo heti raskauden alussa. Sillon tällön se oireilee ja häviää taas välillä. En oo muistanut ottaa puheeks neuvolassa.

moi,

edellisessä raskaudessani häntäluukivut alkoivat jo neljänneltä kuulta ja jatkuivat loppuun asti. esim. pitkiä matkoja ei voinut kävellä ja istuminen ja jopa makuuasento aiheuttivat jomtusta.

neuvolassa ""diagnoosi"" oli juuri luuliitosten pehmeneminen, ja sieltä sain vinkin nukkua tyyny jalkojen välissä, jota loppuaikana teinkin.

synnytykseni oli tosi helppo, ja itse uskon että se johtui osittain juuri siitä että nuo luuliitokset olivat kunnolla pehmenneet. enpä tiedä kuinka totta oikeasti on :-)

Yhteistyössä