Voi luoja... Kyllä on kultalusikka suussa syntynyttä porukkaa, kun pitää joka ikisestä asiasta kaivaa negatiivisuus esille ja valittaa. Asiat eivät ole niin mustavalkoisia! Vois miettiä, mikä olisi tilanne ilman Suomen itsenäisyyttä. Ja kyllä vaan, tämän hetkinen tilanne Suomessa on kuulkaa miljoona kertaa parempi kuin monessa muussa valtiossa.
Mutta kuten sanoin, voi sitä valituksen määrää ihme asioista. Olkaa tyytyväisiä, että on katto pään päällä, ruokaa ja melkoisen turvallistakin huomioiden kaikki muu, mitä meillä on Suomessa mahdollisuus saada. Ja jos sitä kattoa ei ole pään päällä Suomen maassa tai ruokaa, niin kyllä siinä on itse tyritty aika moni asia. Täällä en ole kuullut kenenkään kuolleen nälkään ihan viimeisten vuosikymmenten aikana. Toki yksittäistapaukset on eri asia, joita kukaan ei voi estää, asutaan missä kuplassa tahansa.
Perspektiiviä asioille voisi saada esim. muuttamalla Venäjälle, Intiaan, Etelä-Amerikkaan, Afrikkaan. Toki sielläkin on ns. hyväosaisia, mutta eipä ole sellaista avustusten määrää tarjolla jokaiselle kuin Suomessa tai turvallisuutta. Ehkä oman tilanteemme hyvät puolet tulisi arvoonsa, kun menette vaikkapa Intiaan tehtaaseen työläiseksi vuodeksi paikallisten palkalla, niin katsotaan kelpaako kotimaa.
Mutta kiittämättömyys on nykyään kaiken palkka, tässä sen näkee! Minä minä minä, eikä mikään riitä... Huoh!