Hannes Hynönen tappoi ihmisiä!

• Viestiketjun aloittaja Ihmettelen vain :-(
  • Ensimmäinen viesti
Ihmettelen vain :-(
En käsitä, että miten ihmiset pysyvät suhtautumaan häneen niin positiivisesti, koska hän on sentään aivan varmasti sodassa ollessaan TAPPANUT muita ihmisiä, ei siis vain yhtä tai kahta ihmistä, vaan varmasti paljon enemmän! Muutenkaan minä en ymmärrä tällaista kaksinaismoraalia ja kaksinaamaisuutta, että sodassa saat tappaa vaikka kuinka paljon ihmisiä tahansa ja olet sankari, mutta jos rauhan aikana tapat yhdenkin ihmisen, vaikka vain pelkän lapsen, niin olet heti hirveä rikollinen, joka joutuu vankilaan :-(

vierailija
Raamatussa sanotaan, että "Älä tapa" ja se on jopa yksi kymmenestä käskystä eli toisen ihmisen tappaminen on aina synti ja rikos, tapahtui se missä olosuhteissa tahansa!

vierailija
Sen ansiosta ehkä sinäkin olet olemassa. Tapa tai tule tapetuksi. Kumman valitset?

Onneksi esi-isäsi olivat viisaampia kuin sinä. Sen ansiosta olemma saaneet elää itsenäisessä hyvinvointivaltiossa nimeltä Suomi. Kaltaistesi idioottien takia tämä idylli on nyt tuhoutumassa.

vierailija
Voi luoja... Kyllä on kultalusikka suussa syntynyttä porukkaa, kun pitää joka ikisestä asiasta kaivaa negatiivisuus esille ja valittaa. Asiat eivät ole niin mustavalkoisia! Vois miettiä, mikä olisi tilanne ilman Suomen itsenäisyyttä. Ja kyllä vaan, tämän hetkinen tilanne Suomessa on kuulkaa miljoona kertaa parempi kuin monessa muussa valtiossa.

Mutta kuten sanoin, voi sitä valituksen määrää ihme asioista. Olkaa tyytyväisiä, että on katto pään päällä, ruokaa ja melkoisen turvallistakin huomioiden kaikki muu, mitä meillä on Suomessa mahdollisuus saada. Ja jos sitä kattoa ei ole pään päällä Suomen maassa tai ruokaa, niin kyllä siinä on itse tyritty aika moni asia. Täällä en ole kuullut kenenkään kuolleen nälkään ihan viimeisten vuosikymmenten aikana. Toki yksittäistapaukset on eri asia, joita kukaan ei voi estää, asutaan missä kuplassa tahansa.

Perspektiiviä asioille voisi saada esim. muuttamalla Venäjälle, Intiaan, Etelä-Amerikkaan, Afrikkaan. Toki sielläkin on ns. hyväosaisia, mutta eipä ole sellaista avustusten määrää tarjolla jokaiselle kuin Suomessa tai turvallisuutta. Ehkä oman tilanteemme hyvät puolet tulisi arvoonsa, kun menette vaikkapa Intiaan tehtaaseen työläiseksi vuodeksi paikallisten palkalla, niin katsotaan kelpaako kotimaa.

Mutta kiittämättömyys on nykyään kaiken palkka, tässä sen näkee! Minä minä minä, eikä mikään riitä... Huoh!

vierailija
En käsitä, että miten ihmiset pysyvät suhtautumaan häneen niin positiivisesti, koska hän on sentään aivan varmasti sodassa ollessaan TAPPANUT muita ihmisiä, ei siis vain yhtä tai kahta ihmistä, vaan varmasti paljon enemmän! Muutenkaan minä en ymmärrä tällaista kaksinaismoraalia ja kaksinaamaisuutta, että sodassa saat tappaa vaikka kuinka paljon ihmisiä tahansa ja olet sankari, mutta jos rauhan aikana tapat yhdenkin ihmisen, vaikka vain pelkän lapsen, niin olet heti hirveä rikollinen, joka joutuu vankilaan :-(
Ei ne olleet ihmisiä.

vierailija
Jos teillä on 10- tai 20-luvulla syntyneitä isoisiä, niin hyvin todennäköisesti hekin ovat aikanaan tappaneet talvi- ja jatkosodassa. Itselleni tämä konkretisoitui vasta kolmikymppisenä, että se oma lempeä ukki on tosiaan tappanut neuvostoliittolaisia. Ja todennäköisesti tappoi aika paljonkin, kun sai mitalinkin.

vierailija
  1. Kohtele kunnioituksella Maata ja kaikkea joka oleskelee sen päällä.
    (Treat the Earth and all that dwell therein with respect)
  2. Pysy lähellä Suurta Henkeä.
    (Remain close to the Great Spirit)
  3. Osoita suurta kunnioitusta läheisillesi.
    (Show great respect for your fellow beings)
  4. Työskennelkää yhdessä koko Ihmiskunnan hyväksi.
    (Work together for the benefit of all Mankind)
  5. Anna apua ja ystävällisyyttä missä sitä tarvitaankin.
    (Give assistance and kindness wherever needed)
  6. Tee minkä tiedät olevan oikein.
    (Do what you know to be right)
  7. Huolehdi Mielen ja Ruumiin hyvinvoinnista.
    (Look after the well-being of Mind and Body)
  8. Kohdenna osa pyrkimyksistäsi suuremmalle Hyvälle.
    (Dedicate a share of your efforts to the greater Good)
  9. Ole totuudenmukainen ja rehellinen koko ajan.
    (Be truthful and honest at all times)
  10. Ota täysi vastuu toimistasi.
    (Take full responsibility for your actions)

vierailija
Jos teillä on 10- tai 20-luvulla syntyneitä isoisiä, niin hyvin todennäköisesti hekin ovat aikanaan tappaneet talvi- ja jatkosodassa. Itselleni tämä konkretisoitui vasta kolmikymppisenä, että se oma lempeä ukki on tosiaan tappanut neuvostoliittolaisia. Ja todennäköisesti tappoi aika paljonkin, kun sai mitalinkin.
Minun 91-vuotias pappani taisteli sodassa maataan puolustaen. Arvostan häntä todella ja olen kiitollinen sankarillisesta osallistumisesta Suomen itsenäisyyden saamiseen. Nykyajan velliperseistä ei samaan olisi.

• Tykkää
Reactions: Occamin partaveitsi
vierailija
Ap sulla on ny aikamuodot hieman pielessä.
Hän nukkui ikiuneen tällä viikolla.
Kiitän ja kunnioitan hänen toimia ja saavutuksia. Ja puhetta jonka hän piti viime vuonna Linnassa.

Kunnioitettu vanha herra, jota käyt haukkumaa ennen kuin ovat ehtineet haudatakaan - saisit hävetä. Isäsi ja äitisi kunnioittaminen ei taida kuulua sinun tapoihin?

Yhteistyössä