hankala tilanne

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hämmentynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hämmentynyt

Vieras
En tiedä miten pitäisi suhtautua aviopariin, jonka kanssa olemme paljon tekemisissä työn kautta ja asumme lähekkäin.

Mies elää täydellisesti kaksoiselämää, on muutenkin röyhkeä tyyppi, tosin peitellysti. ""syö"" työkavereitaan takana, vie töitä heiltä , puhuu panetellen heistä vaimolleen. peittää ilmeisesti omia tekosiaan.

Vaimo epäilee kyllä vieraita naisia, mutta ei voi mitään. kulissit on tärkeimmät. Mies on nyt entistä röyhkeämpi sivusuhteissa. Koulutusmatkoilla mukana samassa majoituspaikassa vieraita naisia ym.
Työkaverit ovat miehiä, moittivat kyllä, mutta ovat hiljaa.

Minulla ja miehelläni on läheiset välit, tämä mies viimeisen koulutusreissun jälkeen suhtautuu minun ja vaimon ystävyyssuhteeseen negatiivisesti, vältellen minua. Pelkää varmaan, että tiedän ja kerron. Epäilen, että mustamaalaa vaimolleen minua.

Heillä on raha tärkeää, ja kulissit sen mukaan.
On tosi vaikeaa kuunnella vaimon puheita miehen työkavereista, miten mies joutuu uhrautumaan yms.... Kun tietää, etteivät ne pidä paikkaansa.

En voi tiedä miten pitäisi suhtautua. Hiljainen hyväksyntä miehen käytökselle ei ole oikein, tuntuu minäkin teen vaimolle väärin....

No, on tosi hankala tilanne. Oletko kuinka hyvä ystävä vaimon kanssa? Jos et ole, yrittäisin pysyä vain työnmerkeissä, ja olla vapaa-aikana erillään. Minulla on kokemusta pettämispuolesta, jossa ""hyvä ystäväni"" oli tiennyt asiasta, mutta koska oli hyvä ystäväni, ei halunnut kertoa. Asian tultua julki, olisin tosiaankin halunut tietää aikaisemmin. Emme ole ystäviä enää. Onko tässä nyt sama tilanne. Vaimo luottaa ja palvoo miestään sokeasti, ja kukaan ei uskalla kertoa totuutta, vaimo tuntee itsensä myöhemmin täydeksi pelleksi.

Olemme tutustuneet miehen työn kautta yli 20v sitten ja vaimot olemme hyviä ystäviä. Olleet parempiakin, kiilaa on lyönyt tämä miehen asioiden sotkiminen.
Kerran syytti aiheettomasti minua, että hänen miehensä joutui työmatkalle, koska minä muka kielsin omalta mieheltäni... Asia oli päinvastoin, mies liukeni muutamksi päiväksi vieraisiin sen varjolla.
Pidin taukoa liki vuoden, vaimo oli siitä loukkantunut, kun ei oasannut kuvitella syytä. Mies varmaan tyytyväinen. Sen jälkeen välit vähän herkät. Näemme päivittäin, joten etäisyys on vaimon mielestä minun oikuttelua.

Tilanne on tosi hankala, olen raivoissani miehelle.

Naiset ovat liian hyväuskoisia!

Minä tein niin, että mennä möläytin kaikki mitä tiesin kaveristani ja hänen pettämisistään.Siis hänen vaimolleen.
Jonku tovin oli niin,ettei kummastakaan kuulunut mitään,mutta sitten vaimo otti yhteyttä ja kiitti,että olin kertonut hänelle totuuden ja avannut hänen utuiset silmänsä.Nyt joku varmasti pohtii siellä,että kerroin vain sen takia,että he eroaisivat ja minä saisin sitten lohduttaa ja ottaa tästä itselleni naisen.Höpö höpö, itse olen onnellisesti yhdessä naiseni kanssa enkä hänestä erota halua!En vain jaksanut katsella, kuinka kaverini pilasi tämän naisen elämän pettämällä,juoksemalla vieraissa tämän tästä.Kaikki me muut taisimme tietää, mutta ei hänen vaimonsa.Eiköhän opi mieskin sitten miettimään, minne peniksensä pukkaa!

Luulenpa, että vaimo vaistoaa tai ainakin epäilee miestään, mutta häntä hävettää miehen käytös omasta ja miehen puolesta. Sen vuoksi vaimo käyttäytyy, kuin ei mitää tietäisi tai ymmärtäisi. Puolustelee miestä jo sen vuoksi, ettei kukaan vaan kertoisi totuutta ja ""avaisi hänen silmiään"". Saattaa vaimo tavallaan jopa uksoa omaa ja miehen tarinaa, koska ei halua hajoittaa kulissia eikä omaa ja perheen elämää. On vähän kuin Niskavuoren Heta, joka tiesi kaiken, mutta ei ollut tietääkseen eikä suonut muidenkaan tuoda asioita julki.

En tiedä, olisiko siitä mitään hyötyä mennä sorkkimaan toisten liittoa, jos itsestä tuntuu vaikealta kohdata petosta.
En menisi ainakaan sanomaan suoraan, että mies pettää. Ehkäpä asioita voisi ihmetellä yleisellä tasolla. Vaikka sitä, miten tavallista pettäminen on ja voiko sitä jotenkin kestää. Paljonhan on naisia ja miehiäkin, jotka ovat tyytyneet osaansa pettäjän puolisona. Sitten voisi ehkä kysyä, mitä vaimo asiasta ajattelee.

Toisaalta, mitä toisten asiat naapureille kuuluvat, jos ei ole kyse väkivallasta tai oikeudellisesti tuomittavista rikoksista. Yleensähän nämä pettämiset kauhistuttavat siksi, että pelkää samaa omalle kohdalle.

Mitä enemmän asiaa mietit, niin sitä vakuuttuneemmaksi tulet, että sinun pitää puhua vaimolle. Mutta minä en sekoaisi muiden asioihin, vaikka olisivat kuinka sikoja. Voit olla varma, että asian ollessa noin hankala, niin mies saa rangaistuksensa ihan automaattisesti, ilman sinun apua.

Olen jo vuosia sitten päättänyt, etten puutu heidän asioihinsa.

Mutta tilanne stressaa jatkuvasti,kun miehen käytös on entistä röyhkeämpää. On päivänselvää, että jos tilanne puhkeaa, vaimo syyttää meitä miehen tekemisten tukemisesta.

Ja vaikea on myös sulattaa miehen jutut vaimolle toisista. Esim. yhdellä työkaverilla on lapsi rakastajan kanssa, ja sen vaimo ei tiedä! Puppua!

Minua hävettää miehen puolesta. Viime yönkin oli muka töissä!

Miksette yksinkertaisesti tee pesäeroa heihin. Asialliset välithän voi silti säilyttää, mutta etäisyyttä voi ottaa. Siis millaisia ystäviä muka sellaiset ovat, jotka syyttävät omista ongelmistaan tuttavapariskuntaa? Hahah, siinä ei kyllä ystävyydestä ole tietoakaan.

voisi olla rehellinen silloin kun kuulet miehen selvästi valehdelleen? Et siis puuttuisi heidän suhteeseensa siten, että menet jälkikäteen kertomaan kaikki miehen toilailut, mutta itse tilanteessa avaat suusi.

Esim. jos vaimo kertoo miehensä sanoneen työkaveristaan jotain, mikä ei pidä paikkaansa, kerro se vaimolle. Sanot että onpas ihmeellinen väite, tämä ei pidä paikkaansa. Tai jos työkaverina tiedät, ettei mies ole yöllä töitä tehnyt, niin sanot senkin. Esim. ""ei meidän firmassa yötöitä teetetä kellään, joten sinunkaan miehelläsi ei ole mitään syytä siksi olla öitä pois kotoa.""

Jutuistasi sain sellaisen käsityksen, että mies vahingoittaa valheillaan työkavereitaankin. Ei sellaista tarvitse kestää. Kavereina voitte varmaan ainakin tehdä teidän ja työasioiden alibina käytön mahdottomaksi, vaikkette muuten haluaisikaan heidän asioihinsa puuttua.

Sano miehelle itselleen, että ei kerro satujaan teidän kuultenne. Voit ilmaista selkeästi sen, ettet hyväksy hänen toisten ihmisten panetteluaan ja valheitaan heistä, et liion hänen naisseikkailujaan, koska ne loukkaavat ystävääsi. Kysy, kertooko hän teistäkin keksittyjä tarinoita muille oman pyykkinsä valkaisemiseksi. Todennäköisesti kertoo.

Minustakaaan he eivät ole (tai ainakaan mies) ystäviänne. Ystävä ei käyttäydy noin, eikä ole ystävyyden arvoinen.

Nimimerkki ""mikset"" tuo esille harkitsemisen arvoisen tavan saada mies vähän varomaan tekojaan ja valheitaan.