Hampaista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lokakuu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Lokakuu"

Vieras
Löytyykö täältä muita, joilla ei ole koskaan paikattu hampaita? Mistä arvelette tämän johtuvan? Omalla kohdalani hampaidenhoito on ollut lapsesta saakka hyvin suurpiirteistä ja vaihtelevaa. Kuitenkin aina hammashoitaja kehui kouluaikoina hampaita, että on hyvin hoidettu. Sanoin joskus, että eipä noita juuri ole hoidettu.

Multa taas ei juuri löydy hampaita, joita ei ole paikattu. Jotkut hammaslääkärit yhä nykyään päpättävät, vaikka hoidan hyvin hampaita. Menettävät tosin samalla asiakkaan. Paskat mitkä paskat, en minä enempää voi tehdä niille.

Minkä ikäinen olet? Minulla paikattiin ensimmäinen hammas viikkoa ennen kuin täytin 30 vuotta, ja sen jälkeen ei ole kolmeen vuoteen taas ollut paikattavaa.Tosin hampaistani olen aina huolehtinut hyvin, samoin vanhempani ennen kuin itse osasin.

Mun miehellä ei ole ikinä paikattu hampaita ja on 40v. Varmaan ei ole lapsena saanut streptokokkitartuntaa suuhunsa. Häntä ei ole ainakaan lapsena suukoteltu, mikäli anoppi on ollut yhtä etäinen silloin kun nyt on lapsenlapsilleen... Hampaita mies on harjannut ahkerasti lapsenakin, joten siinäkin lienee osasyy.

[QUOTE="Lokakuu";25076455]Löytyykö täältä muita, joilla ei ole koskaan paikattu hampaita? Mistä arvelette tämän johtuvan? Omalla kohdalani hampaidenhoito on ollut lapsesta saakka hyvin suurpiirteistä ja vaihtelevaa. Kuitenkin aina hammashoitaja kehui kouluaikoina hampaita, että on hyvin hoidettu. Sanoin joskus, että eipä noita juuri ole hoidettu.[/QUOTE]

onnintteluni! et ole suuhusi saanut kariesta,mikä on ikävä pöpöliini ja tekee reikiä hampaisiin...

sinulla ei ole suussasi karies-bakteeria. se tarttuu pikkulapsena vanhempien pussailusta, samasta lusikasta ja muusta sylkikontaktista. jos et tiettyyn ikävuoteen mennessä ole sitä napannut, et sitä tule saamaankaan. karies-bakteerin määrä suussa vaihtelee ihmisten välillä, siksi samalla tavalla ja huolellisesti hampaita hoitavat ihmiset voivat saada joko rutosti reikiä tai hyvin vähän.

[QUOTE="hmm";25076883]karies-bakteerin määrä suussa vaihtelee ihmisten välillä, siksi samalla tavalla ja huolellisesti hampaita hoitavat ihmiset voivat saada joko rutosti reikiä tai hyvin vähän.[/QUOTE]
Jepa, prikulleen hoidan niinku hammaslääkärit suosittaa; hampaanpesu kaks kertaa päivässä, toisella kertaa hammaslankaa, täysxylitolipurkkaa jokasen aterian jälkeen jne. Silti reikiintyy

Yhteistyössä