hampaiden tulo,pullojenkeitto,yöjutut...

tollasia mietiskelen, mitä muilla on hampaiden tulo aiheuttanut?? meillä kun ei esikoiselle mitään! kutisi ja purulelua pureskeli, mutta ei kitissyt.. toinen tuntuu olleen "vaivainen" jo varmaan 3kk! ja nyt vasta (7.5kk) eka tulossa! yöt väliin levottomia ja päivisin välis tuntuu et kitinää paljon, sylissä,lattialla, tuolissa jne! mietin vaan et kai tää nyt on hampaista! kipeitäkin ollaan oltu muttei enää niin ja korviakin on tutkiskeltu..

sit noista pulloista ja pullotuteista, oonko mä nyt kauhee kun en keittele niitä muutakuin harvoin!? pullot otettiin kyllä käyttöönkin vasta tossa 6kk iässä.

ja yöheräily, joskus menee paremmin, nukutaan ja herätään sen kerran tossa 3-4 jolloin huuto yltyy ja haen pullollisen maitoa. koska silloin edellisestä ruokailusta on kulunut jo 7-8h! miten muilla, syödäänkö öisin tässä iässä!? esikoinen alkoi nukkuun alle 2kk iässä 12h unet...oi mitä juhlaa se olikaan nyt kun miettii..joskus öisin heräillään monta kertaa. ite oon kyllä liiankin herkkä uninen ja herään kaikkiin ääniin vaikka vauva vain ääntelis unissaan.. mietin vaan että koska tuo yö/aamuyö syöminen jää... siitä nukutaan silti vielä 7n,jolloin otanviereen ja viä tunninverran nukutaan.. (eli 20.30-08).

miten päikkäreitä teillä nukutaan? meillä aamupväl 30min vaunuissa, pvällä 1,5-2.5h sisällä ja joskus viä iltapväl 30min vaunuis, oon koittanut että viimiset unet alkais jäämään pikkuhiljaa pois josko auttais yöuneen...? jos vaan pvällä nukkuis kuten tänään, tohon 16 asti,sitten 20maissa nukkuun..

halusin vain kysellä miten muilla ja josko tulis jotain vinkkiä siinä sivussa :) . hyvinhän täs alkaa oleen systeemit, oon vaan niin pirun väsynyt noista katkonaisista öistä! mitkä ei siis johdu pelkästään vauvasta! vaan esikoinenkin väliin huutaa ÄITIIIIII kun näkee unia, mies kuorsaa jne, ja minä kun herään kaikkeen.. ja saatan sitten olla vaikka 2h hereil keskellä yötä. ja nukahTAMINEN on usein ongelma vaikka ajoissa koittaisin..plaaaaah.
 
Meillä on melkein 7kk ikäinen vauva. Hampaat ovat vaivanneet jo pitkään. Vielä ei ole yhtään tullut, mutta kitisee ja jäystää purulelua.

En usko, että tämän ikäisille tarvisee enää useinkaan noita pullotutteja keitellä. Täällä ainakin vauva jo nuoleksii lattioitakin ja kaikkea muuta sellaista niin ahkeraan, että ei sekään niin hygienistä puuhaa taida olla. :)
Meilläkään ei ole juurikaan pulloja käytetty, enkä joka käyttökerran jälkeen ole niitä keitellyt.

Huono on meidän vauva nukkumaan. Yöunille mennään n. klo 20. Yleensä nukahtaa itsekseen ja iltarutiinit ovat säännöllisiä. Vauva heräilee vähintään kolme kertaa, mutta yleensä useamminkin. Herätessään itkee ja vääntelehtii. Välillä rauhoittuu rinnalle ja toisinaan taas ei.

Päiväunille vauva menee kahdentoista aikaan ja sitten kolmen -neljän maissa Joskus hän ottaa lyhyet nokoset jo aamupäivälläkin.

Väsynyt äiti alkaa täälläkin olemaan tuohon jatkuvaan yöheräilyyn. Ei ole meidän vauva koskaan nukkunut kunnolla öitään. Mullakin on sitten tuota, että on vaikeaa nukahtaa, vaikka vauvan saakin nukutettua...on kai vaan itse niin yliväsynyt. :/

Jos on vinkkejä öihin, täälläkin otetaan kiitollisena vastaan. :)
 

Yhteistyössä