hampaiden puhkeaminen??

Moikka!

Mulla on 4kk ikäinen poika ja luulen että hampaat tekee tuloaan.. ja nyt kysynkin onko muut huomanneet että vauva reagoisi hampaiden tuloon mahallaan?? Meillä on yhtäkkiä alkanut kovat mahavaivat, vaikka en mielestäni ole tehnyt muutoksia ruokavalioon..??:confused:
 
Heippa!
Meillä oli hampaiden puhkeamisen aikaan massu löysällä, pientä lämpöilyä ja isoa kipua. Lisäksi meinasi kokonaan kieltäytyä maidosta - ekat hampaat (alas) puhkesivat 3kk iässä ja oli silloin vielä täysin rintamaidon varassa.
Lähes sama meno on jatkunut muiden hampaiden myötä, nyt puhjennut myös ylös neljä hammasta ja pikkuisella ikää vajaat 8kk. Hampaiden puhkeaminen saattaa myös heijastua korviin, jonka vuoksi makuuasento ei aina ole se paras mahdollinen.
 
Kiitti vastauksesta! meillä tota maidosta kieltäytymistä myös havaittavissa, ensin aletaan imemään elämänsä innolla ja sit sylkästään tissi pois... hedelmäsoseita ollaan maisteltu jonkun aikaa ja ne uppoo poitsuun todella hyvin..:) toivottavasti masuvaivat menis pian ohi, ikävää katseltavaa ku pikkunen kärsii..:(
 
Meidän kohta puol vuotiaalla neidillä on tulossa eka hammas, näkyy alarivistössä valkonen pahka, mut läpi ei ole vielä tullut. Hirveästi kuolaa ja kutiaa, kun pitää kokoajan suuhun laittaa kaikki ja jäytää. Tuttipullostakaan ei juo, vaan pureskelee mielellään tuttiosaa... :) Tissittelyn aikana oon huomannu ajoittaiset kieltäytymiset, joskus tuntuu, ettei millään ala tissille. Onneksi kuitenkin yöt nukkuu hyvin, eikä masuvaivoja ole ollut, vaikka kiinteitä on syönyt jo pari kuukautta.
 

Yhteistyössä