Hammasvaiva ja puuduttaako ne ees raskaana?

Heili Karjalasta

Aktiivinen jäsen
06.01.2006
10 581
0
36
Apua!

Mulla on lähteny PAIKKA hampaasta irti. Tilalla hillitön kolonen, joka "särmä" reunainen ja ilkeän tuntuinen. Mitäs nyt? Rv 34 meneillään ja pitänee huomenna soittaa hampilääkäriin..

Puuduttaako ne ees tollasia raskaana ollessa?

kylä puuduttaa, mulla hoidettiin viimesillä viiikoilla vaikka mitä hampaissa, kun ois sitten synnytyksen jäleen ollut hankalampi päästä lääkärille. hankala vaan maata siinä tuolilla kovin muhkeana.

Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Puuduttaa tietenki.

Joskus oon kuullut muinoin, etteivät mukamas puuduttaisi..?!

No niin mäkin oon kuullut joskus, mut kuka hullu edes menis raskaana hammaslääkäriin jos joutuis ilman puudukkeita olemaan! Mulle tehtiin kalustoremonttia puudutuksineen kun odotin kuopusta, en tiennyt odottavani, ja olin ihan huolissani lääkekuureista ja puudutuksesta, mutta lääkäri sanoi että puudutetaan niitä raskaana oleviakin. Ja lääkekuuritkin onneks oli raskaille sopivia.

Juuri kävin perjantaina kun oli kans paikka lähtenyt ja kammoan koko paikkaa (vaikka säännöllisesti tarkastuksissa käynkin), joten puuduttivat ja hienosti hoitui ! Varmistin kyllä vielä kysymällä ja ei siitä kuulemma ole mitään haittaa kun se on paikkallispuudutus. Mulla siis rv 25.

Alkuperäinen kirjoittaja Oskunäiti:
Kyl ne puuduttaa. Mulla kuvattiinki hammasta vaik olin raskaana.

peesi tähän, samanlainen kokemus. ja vielä antibiootit ja panacodit päälle. että ihan ne kyllä hoitaa normaalisti eikä vauva siitä kärsi

Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
TÄKSI AAMUKSI SAIN HAMMASLÄÄKÄRIAJAN 10.30!

Nyt onkin ongelman nimi se, että kai sinne voi sit ottaa nuo tenavat mukaan....? :whistle:

Tuoha ON tosi nopeeta ollu!
Ja voi sinne ottaa lapset mukaan kunhan lahjoo ne olemaan nätisti.. :D

Mulla ja serkun vaimolla on samanlaiset kokemukset siitä että puudutusaine ei tehoa raskaana.. Mulle laittovat 3 putkellista puuduketta ja silti koski poraaminen, sain ajan raskauden jälkeen ja laittovat väliaikasen paikan. Eivät uskaltaneet enempää puuduttaa. Serkun vaimolla laittoivat 5!! putkellista puuduketta ja oli pyörtynyt penkkiin.. En halua tieytty pelotella, mutta näinkin voi käydä. Onko muille sattunut samaa?

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
No niin mäkin oon kuullut joskus, mut kuka hullu edes menis raskaana hammaslääkäriin jos joutuis ilman puudukkeita olemaan!

No mie hullu olen paikkuuttanu hampaita ilman puudutusta, niin raskaana ollessa kun muutenkin, kun en tykkää niistä piikeistä. :ashamed:

Kävin kuukausi sitten ja olen raskaana. Puuduttivat, mutta sanoivat etteivät missään tapauksessa ota röntgenkuvia raskaana olevan hampaista. Eivätkä laittaneet ihan pää alaspäin makaamaan ja hyvin meni, vaikka pelkäsin etukäteen ihan hirveesti!! :)

Yhteistyössä