Hammastahna närästää! Mikä avuksi?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

mie

Aktiivinen jäsen
13.06.2004
1 955
2
36
Onko muita, joita hammastahna närästää? Viimeinen kolmannes menossa, ja tuntuu että kaikki mitä syö ja juo, närästää! Myös vesi, ja pelkkä hammastahna riittää aiheuttamaan tuota inhottavaa vaivaa, vaikka hammastahnaa en tosiaan suoraan tuubista vedä :laugh:

Onko joku hammastahna merkki, jonka olette huomanneet aiheuttavan vähemmän närästystä??

Kiitollinen olisin vastauksista :$
 
Suo anteeksi tyhmyyteni, mutta miten hammastahna voi närästää, kun se ei mene vatsaan asti edes??

Siis närästäähän voi ainoastaan syödyt/juodut ruuat ja juomat, koska ne laittavat vatsahapot liikkeelle.. Ja näin raskausaikanahan närästää kaikki tässä viimeisessä kolmannessa, kun raskaus alkaa painamaan ja "löysyttää" sen läpän, jonka pitäisi pysyä suhteellisen kiinni normaalioloissa ja pitää hapot vatsan puolella.. Siis termeistä huomaat, en ole tod mikään lääkäri, mutta..

Närästykseen auttaa joillakin piimä, joillakin maito ja joillakin vesi. Jotkut nukkuu puoli-istuvassa asennossa ja jotkut syö närästyslääkkeitä, jotka ovat raskaana olevalle sallittuja. Suosittelen itse henk.koht. kokemuksella Gaviscon-nimistä närästyslääkettä, toisilla auttaa Samarin. Myös se saattaa auttaa, kun syö tosi pieniä annoksia kerrallaan ja välttää sitrushedelmiä ym muita hapokkaita tuotteita..

Onnea odotukseesi ja toivottavasti pystyt edes vähentämään kiusaavaa vaivaa, et ole ainut kärsivä! =)
 
Mulla tuli esikoisen kohdalla myös hampaiden harjaamisen jälkeen kauhea närästys (ja ei, en niellyt tahnaa :x ). Aloe veran vaahtoamaton tahna auttoi ehkä hieman, saattoi olla lähinnä psykologinen vaikutus...

Tämä tahna tosin ei sisällä fluoria lainkaan, eli sitten pitäisi syödä niitä fluoritabletteja, jotka -ylläri ylläri- aiheuttivat ainakin mulle närästystä... :/
 
No en todellakaan niele sitä hammastahnaa, mutta niin se vaan närästää. Kai sitä sen verran menee kuitenkin nieluun, kun eihän kaikki lähde huuhtomalla poies ja sitten kun nieleskelee, niin sinnehän se menee.

Tuo Samarin onpi jännä homma, kun toiset sanoo ettei sitä saa ottaa raskausaikana, mutta paketissa ei kyllä ole kielletty...
 
Jos käyttää fluoritonta hammastahnaa, ei kannata ensisijaisena vaihtoehtona käyttää fluoritabletteja (ellei sitten juomavesi sis. liian vähän fluoria). Tableteista fluori menee myös luustoon kovettaen (liian kova=hauras) sitä.
Parempi vaihtoehto on käyttää apteekista ilman reseptiä saatavaa Natriumfluoridi-liuosta ja purskutella sillä, jolloin saa pelkästään paikallisen vaikutuksen.
Näin minä tekisin, ammattini on suuhygienisti.
 

Similar threads

A
Viestiä
1
Luettu
2K
N
Y
Viestiä
4
Luettu
3K
Aihe vapaa
vierailija
V

Yhteistyössä