hammastahna käyttöön?

14.05.2005
42
0
6
Minkä ikäsenä ootte ottanut hammastahnan käyttöön? Eikös se suositus ollu et sitten kun on poskihampaita? Eli ootteko alottanu käytön heti kun eka posihammas on tullu vai vasta kun niitä on ollu useempia. Meijän tytölle on nyt tullu eka poskihammas, mut vähän hullulta tuntuu vielä toi tahna kun yhteensä hampaita on vasta 8, alhaalla kolme ja ylhäällä neljä+ yks poskihammas.

Me otettiin hammastahna käyttöön 1,5vuotiaana. Olen kuullut että siinä vaiheessa kun lapsi osaa sylkeä tahnan pois sitä kannattaa alkaa käyttää. Vieläkin tuntuu että tahnaa menee masuun...

Minäkin olen kuullut tuon, että tahnaa aletaan käyttämään, kun poskihampaat ovat tulleet. Meillä tytöllä on vasta yksi poskihammas + 6 muuta hammasta. Emme vielä käytä tahnaa. Ehkä sen käyttöä voisi pikkuhiljaa aloitella. Eihän se haittaa vaikka lapsi sitä aluksi nieleekin, määrä kun on kuitenkin niin pieni.

Meilläkin oli ohjeena eka poskihammas, niin sitten tahnaa. Laitan ihan pikkiriikkisen sitä ja ite "pesee" hampaat, joskus antaa mun auttaa. Mä kuulin, että on suositeltavaa, että sitä tahnaa jäis suuhun. Meillä ei olla huuhdeltu suuta vielä. Kokeiltu kerta pari.

Minä en ois pitänyt kiirettä, mutta 1,5-vuotisneuvolassa kehottivat alottamaan tahnan käytön. Kokeiltiin heti, ja ei kyllä mitään tietoa meidän vaavilla oo sylkemisestä vielä, kaikki menee kurkusta alas, onneks ei tietenkään laiteta sitä tahnaa kun ihan tosi pieni maku.

meille hamppilääkäri sanoi,ettei tahnaa saa käyttää alle kaks vuotiaalle,koska ei oo jotenkin hampaat silleen valmiit tai kiille ei oo tarpeeksi muodostunu tms...mut näkkyy olevan,et niin monta vastausta kuin vastaajaakin ja eri paikoissa eri suositukset...hmm,meidän poika kohta puolitoistavuotias,eikä tiijä ees mitä tahna on..ei kyllä syö sokeriakaan oikeestaan missään.. =)

meille sanottiin kanssa,että lasten hammastahnaa saa ruveta käyttämään 1,5-vuotiaalle.Mutta meidän poika ei anna harjata hampaita jos harjassa on tahnaa.Oisko vinkkejä hyvänmakuisista tahnoista??? :kieh:

me otettiin viime viikolla tahna käyttöön kun hampaita on pojalla 12kpl ikää nytten 1v2kk ja laitan tahnaa tosi vähän kun ei osaa sylkee jotenkin tuntu turhalta harjata pelkällä vedellä sillä sillonhan niitä sokereita ja suolalla niiten hampaiden pintaa harjataan..meillä tykätään pepsoden kids hammas tahnasta.. ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.10.2005 klo 12:22 vappuvauvan äiti kirjoitti:
1,5 vuoden iässä laiton nuppineulanpään verran harjalle, mutta neuvolassa sanottiin, ettei saa laittaa tahnaa, jos antaa fluoritabletteja..

Ja meille sanottiin eilen hammashoitajalla, ettei näin pienelle saa antaa fluoritabletteja. Kyllä on kummallista.

Yhteistyössä