hammassärky ja loppuraskaus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja särkee.....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

särkee.....

Vieras
Mulla on nyt viikkoja 26+ eli kohta alkaa loppuraskaus ja hammasta särkee. Onko kellään kokemusta puudutuksista loppuraskauden aikana? Luin jostain, että on turvallista, mutta sit taas jostain luin että ei loppuraskaudessa puudutettaisi. Mitenhän tää on todellisuudessa, onko jollain kokemuksia???

Mene äkki hammaslääkäriin ettei pahene tuo särky. Kyllä ne puuduttaa mutta pitää muistaa sanoa että on raskaana. Itse olin rv 20+ kun kävin hammaslääkärissä ja kun sanoin että olen raskaana lääkäri vaihtoi puudutusaineen toiseen..

Varaa äkkiä aika. Ei siitä puudutuksesta mitän haittaa ole, mutta mitä pitemmälle raskaus menee, sen vaikeampi on selällään olla siinä hammaslääkärituolissa.
Itse jouduin käymään loppuraskaudessa pari kertaa hammaslääkärissä ja se oli tuskaa, kun alkoi selkää särkeä heti tuolissa ja ne tuolit ovat sen mallisia, että veri ei pääse kunnolla kiertämään. eli hopi hopi.

Mulla oli hammasjuuren infektio raskausaikana, ei alettu leikkaamaan silloin sen vuoksi, kun olisin sen jälkeen tarvinnut sen verran topakoita kipulääkkeitä, ettei niitä raskauden aikana katsottu hyväksi, ongelma ei ollut niinkään puudutusaineet. Sain silloin kaksi ab-kuuria, joilla tilanne rauhoittui ja hampaan juuri leikattiin ikenen kautta sitten vauvan synnyttyä.

[quote="fakta";26122701]puudute on ihan ok ja juurihoitojakin tehdään raskaana oleville, ja pakkohan silloin on puuduttaa. Mut leikkauksia ei tehdä.[/quote]

oikein!

Joo olen todellakin soittamassa heti huomenna hammaslääkäriin, mutta saa nähdä milloin sen ajan saa. Eniten vaan alkoi pelottaa et jos on iso reikä tai vastaavaa, joka vaatii puudutuksen ja jos sitä ei saisikaan. Tämän kivun kanssa ei pärjäisi synnytyksen jälkeiseen aikaan ja taas ihan mitä vaan en anna ilman puudutusta tehdä.. Mut hyvä jos on mahdollisuus saada puudutus vaikka raskaus onkin jo näin pitkällä.

Yhteistyössä