Loppuraskaus ja huono olo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nenne89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

nenne89

Jäsen
05.07.2011
642
0
16
Tampere
Nyt löytyy viikkoja tasan 39+0. Tänään koko päivän jomottanut selkää (tästä mainitsin äitiyspolilla kun käytiin). Olin käyrillä tunnin, vauvan sykkeet ja liikkeet ok, ei supistuksia. Lääkärin tarkastuksessa todettiin vauvan olevan pieni (kontrolli aika ens viikolla, mahdollisesti otetaan osastolle). Koko päivän on jatkunut huono olo, mittailin tuossa verenpaineita ja pulssia. Keskimäärin 130/75, ja pulssi kokoajan yli 110. Pitäisköhän tässä nyt soitella sinne äitiyspolille vai mitä kummaa teen? Tää huonovointisuuskin on kamalaa, vaikka varmasti onkin yks loppuraskauden oireista, mut voiko olla kyse jostain vakavemmasta?

soita ihmeessä sinne polille, tai näin ilta-aikaan ja viikonloppuna synnytysosastolle. huono olo on yleistä loppuraskaudessa, ja johtuu siitä että vauva painaa ja hankaloittaa verenkiertoasi ja hengitystäsi. se on ihan normaalia. mutta joskus huono olo voi kertoa myös raskausmyrkytyksestä,mikä on vakava ja vaarallinen tila sekä sinulle että vauvallesi. Raskausmyrkytyksessä myös verenpaine nousee ja valkuaista erittyy virtsaan, voi tulla päänsärkyä ja näköhäiriöitä. pulssi ja verenpaine ovat loppuraskaudessa korkeammalla kuin normaalisti, onhan elimistösi rasitustilassa. Soita nyt kaiken varalta vaan ja mene käymään tarkistuttamassa vauvan vointi jos sitä suosittelevat! onnea loppuodotukseen ja synnytykseen :)

Voi enteillä synnytystä, kuten korkea verenpainekin. Kaveri oksensi läpi koko synnytyksen ja mulla nous paineet 12 tuntia ennen vesien menoa.
Tietenkin raskausmyrkytyskin mahdollinen.

Raskausmyrkytyksestä googlettelin, mutta muuta oiretta ei oikein ole kun toi korkea verenpaine. Ei oo turvotusta, eikä päänsärkyä, mutta sitten toi yleinen huono olo. Aamulla kun kävin käyrillä, niin ottivat myös mun verenpaineen, ja se oli sillon ok. Ärsyttää sitten mennä sinne "turhaan", vaikka tänään just lääkärin kanssa puhuttiin, että turhia käyntejä siellä ei olekaan. Kai mä otan hetken päästä vielä verenpaineet, ja sitten soitan. Eipä siinä mitään menetäkään. :) Kiitos!

Soitinpa sinne ja kerroin oireet. Sanoivat, että saattaa hyvinkin ennakoida synnytyksen alkua, mutta ei pelkoa raskausmyrkytyksestä, jos oireena vaan tuo verenpaine. Käskivät nukkua ja soitella aamulla, mikäli paineet edelleen taivaissa. :)

Yhteistyössä