Loppuraskaus ja peräpukamat, voi hemmetti mitä teen?!?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kipeä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kipeä

Vieras

Voi ei, loppuraskaus menossa ja ystävä pukama se tuli. On ulkoinen, mutta hemmetin kipeä. On Hädensa ollut käytössä, sit joku saksalainen nimi lääkkeellä ja tänään ostin siankärsämöuutetta. Sekoitin ohjeen mukaan ja join, tuli vähän huono olo. Sitten luin netistä, että kärsämöuutetta suoraan pukamaan ja pitäisi olla kuulemma paras lääke. Mutta kun tämä on todella kipeä, miten ihmeessä voin synnyttää kun kipu on kova? KOkemuksia? Neuvoja? Vinkkejä? Onkohan tämä kuinka yleistä, enhän kehtaa mennä edes synnärille :(

mulla oli kanssa loppuraskaudesta pukamia.. kyllä ne kätilöt ja hoitsut niitä ovat nähneet..turhaan nolostut niistä. mulle tehtiin sektio ni en tiedä miten vaikuttaa alatiesynnytykseen. jaksamisia

Lääkäri voi puhkaista pukaman. Siihen laitetaan jotain puudutussprayta mutta sattuu silti ihan kivasti.. mut kipu kuulemma helpottaa heti. Kaverille tehtiin ja kannatti kuulemma kärsiä se hetken kipu.

Mulla oli kans mahdottoman kipeäitä pukamia odotusaikana. Lopulta kipu oli todella sietämätön ja oli pakko mennä lääkäriin. Pukama puhkaistiin ja se teki todella kipeää, mutta seuraavana päivänä olo helpotti kummasti. Suosittelen lääkäriin menoa, vaikkei se kovin mukavaa olekaan. Tsemppistä!

ap, juttele asiasta neuvolassa tai sit suoraan kätilölle, kyllä sä avun saat! Tiijän että pukamat osaa olla kipeitä, itselläkin pumpsahtaa silloin tällöin kolmas silmä tuonna aunuksen tietyville ja silloin kyllä kärsitään.

tyypillinen ja kiusallinen vaiva.
jos et pärjää käsikauppalääkkeiden avulla eli et jaksa kuunnella kipua, mene lääkäriin. tosin mulla sellainen kokemus, että uusi pukama pullahti tilalle vanhan avaamisen (älyttömän kivulias toimenpide!) jälkeen vajaan viikon kuluttua.
mut ei se pukama vaivannut synnytyksessä... ja hoplaa! pukamakipukin jäi synnytyspöydälle! :wave: